Black Friday

Sadece Black Friday’de değil, indirim dönemi bittikten sonra da rahatlıkla uygulayabileceğiniz 19 ipucu. 👍🏼

1 – Kampanya Öncesi İletişim Bilgisi Toplayın 🕵🏼‍♀️

Kampanya günleriniz başlamadan önce, iletişim bilgileri toplamaya başlayın.

“İletişim iznini” sadece üye olurken onaylatmayın. Sektörünüze göre çeşitlendirebileceğiniz 4–5 sayfalık e-kitaplar hazırlayarak ya da videolara erişim vererek iletişim bilgisi (email, telefon) karşılığında ücretsiz indirme özelliği sunun. “Bedava”nın gücünden yararlanın.

2 – E-mail ve SMS İle Hedef Kitlenize Ulaşın 👩🏽‍💻

İlk madde ile zenginleştirdiğiniz iletişim veri tabanınız için kampanyalarınıza özel içerikler hazırlayın ve onlarla iletişime geçin.

Evet, Black Friday olduğunu biliyorlar ama sizin de dahil olduğunuzu bilmiyorlar.

3 – Sosyal Medya Duyuruları Yapın & Hashtag Kullanın 📱

Sosyal medya hesaplarınızdan kampanya duyuruları yapın ve bu duyurularda mutlaka #BlackFriday hashtag’i kullanın.

Ülkemizde çeşitli sebeplerle Black Friday yerine aşağıdakiler de kullanılabiliyor, bunları da ekleyebilirsiniz. Bir zararı olmaz.

  • #MuhteşemCuma
  • #ŞahaneCuma
  • #EfsaneCuma
  • #SüperCuma
  • #KaraCuma
  • #SihirliCuma

4 – Özel Bir Sayfa Hazırlayın 🚧

Tüm ürünlerinize indirim uygulamayacaksanız, sadece bu ürünlerin olduğu ve bangır bangır indirimi çağrıştıran bir sayfa oluşturun. Kullanıcılar bu sayfayı ziyaret ettiklerinde bir fırsat olduğunu net bir şekilde görebilsinler.

Eğer tüm ürünlerinize indirim uygulayacaksanız bile en çok satılan, stoktaaz kalan, en çok indirim uygulanan ürünlerin olduğu bir sayfa yaratabilirsiniz.

Sayfa linkini menünüze de eklemeyi unutmayın.

5 – Ürün Açıklamalarınızı İyileştirin ✏️

Black Friday öncesi ürün açıklamalarınızı mümkün olduğunca dolu dolu ve sıkça sorulan soruları yanıtlayacak şekilde yazmaya özen gösterin. Pek çok marka gereken özeni göstermediği için, rakiplerinizden ayrışacağınız bir madde de bu olacak.

Ve aslında bu kampanya dönemi sonrası da işinize yarayacak bir madde olduğu için her türlü karlı çıkacaksınız.

6 – İndirim Kuponlarını Önden Vermeye Başlayın 🎁

İndirim kuponlarını sadece indirimin başladığı gün dağıtmak zorunda değilsiniz. İndirim öncesi dağıtacağınız/satacağınız kuponlar ile ziyaretçilerinizi bir miktar bağımlı kılarak sizden sipariş vermelerini garanti edebilirsiniz.

7 – Ürün Paketleri Oluşturun 📦

Ürünlerinizi tek tek satıyor olsanız da, çoğu zaman birlikte satın alınan ürünler için paketler oluşturun. Eğer yapabiliyorsanız indirim uygulamak güzel bir yöntem ama yapamıyorsanız en azından hediye kutusu, albenili bir vitrin görseli ve neden birlikte alınmaları gerektiğiyle ilgil bir açıklamayazısıyla satışları destekleyebilirsiniz.

8 – Offline Mağazada da İndirim Kartları Dağıtın 🎫

İndirim kartlarınızı sadece online’da satışa sunmayın. Mağazalarınızdan alışveriş yapan ama web sitenizi hiç ziyaret etmemiş kullanıcılara da ulaşmak için aynı yöntemi uygulayın. Eğer mağazanız yoksa, mağazası/dükkanı olan bir yerle anlaşabilir misiniz bir bakın.

9 – Hala Canlı Destek Hizmetiniz Yok Mu? 👨🏼‍💻

Operasyonel nedenlerle ya da prensip olarak canlı destek hizmeti vermiyor olabilirsiniz. Fakat bu dönem boyunca ziyaretçilerin size ulaşabiliyor ve sorularına cevap alabiliyor olmaları çok önemli. Geçici bir süreliğine de olsa bu hizmeti aktif etmeyi deneyebilirsiniz.

10 – Daha Önce Başlayın, Daha Geç Bitirin ⏳

İndirimleri sadece 24 saatle sınırlandırmayın. Biraz daha erken başlamak ve geç bitirmenin hiçbir dezavantajı yok. Çoğu marka, Cyber Mondayindirimini de dahil ederek dört güne yayıyor. Hatta tüm Kasım ayını buna ayıranları da düşününce, neden siz de birkaç güne yaymayasınız?

11 – Uzun Ömürlü Hediye Çekleri Kullanın 📆

Hediye çeklerinizde 30–90 gün yerine daha uzun süreler belirleyin. Uzun ömürlü çekler “Nasılsa ihtiyacım olacaktır.” hissiyatını tetikleyecektir.

12 – İndirim Yapamıyorsanız, Özel Ürünler Yaratmayı Deneyin 👩🏼‍🔬

Zaten herkes indirim veriyorken farklı bir kampanya ile onlardan ayrışmakiyi bir fikir olabilir. Ya da büyük isimler kadar indirim bütçeniz olmayabilir. Ama Black Friday’i sadece indirim demek değil, farklı kampanyalar için de kullanabilirsiniz.

Bir kitabeviyseniz, kitap indirimleri yerine imzalı kitapları satışa koymak rakiplerinizden ayrışmak için iyi bir fikir olabilir. Ya da müzik aletleri satan bir siteyseniz, ürünlerin yanında saatlik eğitimler hediye edebilirsiniz.

13 – İndirim Yapamıyorsanız, Hizmetinizi İyileştirin 👩🏼‍🏭

İade/değişim sürenizi (genelde 14 gün olan) uzatın. Böylece müşterileriniz satın alırken daha rahat hissederler. Ya da rakiplerinize oranla daha hızlıteslimat desteği sunabilir misiniz? En azından bulunduğunuz şehirdeki siparişler için aynı gün teslim seçeneği, müşterileriniz için işleri biraz değiştirebilir.

Motor kurye hizmetlerini araştırın ve maliyetlerini müşteriye yansıtıp yansıtmayacağınızın muhasebesini yapın. Önden A/B testi yapabiliyorsanız yapın demiş miydim?

14 – Geri Sayım Kullanın 🚨

Black Friday’in senede bir kez gelecek bir fırsat olduğunu altını çizmek için geri sayım kullanabilirsiniz. Bu tarz kullanımlar eskiye oranla inandırıcılığını yavaş yavaş kaybediyor olsa da, Black Friday’in gücü nedeniyle dönüşüm oranlarınıza ilginç yansımaları olabilir. 🙂

15 – Ücretsiz Kargo Avantajından Yararlanın 🚛

Özellikle mobil’de kullanıcıların kısıtlı zamanları ve dikkat süreleri var; her an çocukları bir şey sorabilir, apartman görevlisi aidat isteyebilir, eşleri gelip sarılabilir, vapur iskeleye yanaşabilir

Ücretsiz kargo maliyetini tüm ürünlere yedirmek mi, yoksa belirli bir tutara ulaştıktan sonra ücretsiz kargo vermek mi? Vaktiniz ve trafiğiniz varsa A/B testi yaparak size uygun olanla ilerleyin. Aksi halde biraz da risk alarak “Ücretsiz Kargo” gücünden faydalanabilirsiniz.

Belirli bir tutarı geçme kuralı koyduğunuzda ortalama sepet tutarınızın artma ihtimali olsa da, sipariş oranınızın da düşme ihtimali var. Özellikle mobil’de kullanıcıların vakitleri olmadığından bahsetmiştim. Aradıkları ve ihtiyaçları olan ürünü bulduklarında, onlara, “Ücretsiz kargo için 7 TL’lik daha ürün ekle” demek, suyu bulandırabilir. Eğer akıllarında belirli bir ürün yoksa, siteyi incelemeleri ve karar verme sürecine tekrar girmeleri anlamına gelir. Ve bu süre, yukarıda bahsettiğim dikkat dağıtıcı etmenlerle karşılaşmaları riskini epey artırır.

Test edemiyorsanız, şimdiye kadar “Ücretsiz Kargo” ile ilgili yapılmış pozitif onlarca makaleyi arkanıza alabilirsiniz.

16 – 7/24 Destek Hizmeti Sunun 💁🏼‍♂️

Özellikle müşteri danışmanına ihtiyaç duyulan bir sektördeyseniz, bu süre boyunca 09.00 – 18.00 yerine 24 saatlik call center ya da canlı destek hizmeti vermeyi deneyebilirsiniz.

17 – İndirim Çarkı Kullanın 🎯

İyi kurgulanmış oyunlaştırma taktikleri aksiyon oranını ve satışları ciddi oranda etkileyebilir. İndirim çarkları da bunlardan en sık kullanılan ve bir süre daha eğlencesini koruyacak olan yöntemlerden biri.

İsterseniz tüm seçeneklere indirim ekleyebilirsiniz ya da ücretsiz kargo, bedava ürün, X gün erişim gibi seçeneklerle indirim çarkınızı çeşitlendirebilirsiniz.

Burada önemli bir nokta var; eğer mümkünse, bu tarzlar arasında A/B testi yapın. İndirim çarkları ekstra bir şeyler verdiği için kulağa hoş geliyor ama hangi tarzın müşterilerinizi cezbedeceği biraz testlik bir konu. Hedefledikleri çıkmadığı ya da daha iyisini yakalayabilmek için siteden ayrılabilirler.

18 – Ödeme Seçeneklerinizi Genişletin 💰

Umarım sadece tek ödeme yöntemi kullanmıyorsunuzdur. Operasyonel durumunuz elveriyorsa kredi kartı, havale, kapıda ödeme, BKM Express, Iyzico gibi farklı ödeme yöntemleriyle anlaşma yapmanızda fayda var.

En hüzünlü şey, ödeme sayfasına kadar gelip, istediği ödeme yöntemini bulamadığı için sipariş veremeden siteyi terk edenlerdir. (1 dakikalık saygı duruşu.)

19 – Sadece Ana Sayfaya Odaklanmayın 🙅🏼‍♀️

Yapılan en büyük yanlışlardan biri, ana sayfayı, en ufak piksel bile boş kalmayacak şekilde indirimle kaplarken, kategori ve ürün detay sayfalarını unutmak.

Ana sayfanız dışındaki sayfalara üvey evlat muamelesi yapmaya devam ederseniz, ziyaretçilerinizin çok büyüüük bir kısmı indirimden bile haberleri olmadan başka bir siteye çoktan geçmiş olurlar.

Ne vaadediyorsanız, neyi farklı yapıyorsanız bunu sayfalarda da anlatmaya özen gösterin. Sadece sayfanın başına büyük bir bannerkoymaktan bahsetmiyorum. Bence daha iyisini yapabilirsiniz.

— — —

Eklemek istedikleriniz olursa yazıyı güncellemekten mutluluk duyarım. 🙂

Sevgiler.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]