Hype Proje Sahipleri: Baran Atıcı, Sezgin Zambak
Mobil kullanımının %90’lara geldiği bir dünyada maximum görünürlük elde etmek ve markanın tıklama oranı hedefleri doğrultusunda search yayınlarının tıklama oranlarını arttırma hedefimiz vardı. Bu yüzden de hedefimize en uygun araç Responsive Search Ads reklam modeliydi.
Responsive Search Ads’ten (RSA) kısaca bahsetmek gerekirse; RSA daha fazla metin ve açıklama ile kişiselleştirilmiş ve alaka düzeyi daha yüksek reklamlar oluşturmamızı sağlar. Expanded reklam modelinden farkı ise RSA’de 15 adet headline ve 4 adet description girebiliyoruz. Bu headline ve description kombinasyonlarını kullanan Google, makine öğrenimini kullanarak kullanıcıya en uygun headline ve description’ları gösteriyor.
Çalışma öncesi BluTV hesabında az sayıda RSA bulunuyordu ve kampanyalarda bulunan RSA’ler “ortalamanın altında” ya da “ortalama” kalitedeydi.
Çalışmamızda, tüm kampanyalardaki RSA’leri düzenledik, kampanyada bulunmuyorsa ekledik. Buradaki amacımız “Reklam Gücü”nü arttırmaktı. Özellikle “ortalama altı” olan RSA sayımız oldukça fazlaydı, bu reklamları “İyi” veya “Mükemmel” seviyesine çekmek istedik. Daha fazla “Reklam Gücü” ile makine öğrenimine daha çok veri sunmayı ve daha kaliteli kişiselleştirilmiş reklamlar ile kullanıcı karşısına çıkmayı planladık. Böylelikle tıklama oranlarını yükseltmek ve tıklama maliyetini azaltmayı hedefledik.
RSA’lerde bütün başlık ve açıklama alanlarını doldurduk. Keyword içeren başlık kadar, keyword içermeyen başlıkları da ekledik. Her uzunlukta başlık bulunmasına dikkat ettik. Her kampanyada başlıkların maximum karakter sayısını kullanırken yine başlıklarda “Üye Ol” ve “Abone Ol” gibi çok kısa başlıklar kullandık. Böylelikle Google’a daha fazla oyun alanı tanımış olduk. 1.sıraya sabitlenmiş olan başlıkları sabit alandan kaldırmak yerine 1. sabit pozisyona uygun 1–2 başlık seçeneği daha ekledik, böylelikle varyasyon sayısını arttırdık.
Değiştirme tarihimiz olan 19 Mart 2021’i kırılım noktası olarak aldığımızda 19 Mart-12 Nisan ile 22 Şubat-18 Mart tarihlerini karşılaştırdık ve Responsive Search Ad’leri filtreledik.
Bu iki süreci karşılaştırdığımızda, harcamamız neredeyse hiç değişmezken tıklama sayılarında ortalama %23.74’lük bir artış gözlemledik.
Tıklama oranında ise ortalama %47.04’lük bir artış gözlemledik.
Tıklama maliyetlerinde ortalama %18.51’lik bir iyileşme gördük.
Bu verilere ek olarak Dönüşüm Sayısında %14.92’lik bir artış, Dönüşüm Başına Maliyetlerde ortalama %12.26’lık bir iyileşme tespit ettik. Bu tarih aralığında karşılaştırdığımız değerlerin hepsinin değişimlerini aşağıdaki görselde görmeniz mümkün;