Problem
Yeni hedef kitlere ulaşarak ek satış gerçekleştirebilmek için Turkcell’de araştırmalara başladık. Genel kullanıcı kitlesine gitmek yerine veriye dayanan satın alma potansiyeli yüksek bir mikro hedef kitleye iletişim yapmayı planladık. Öne çıkan kitlelerden satış ve ziyaret potansiyeli olan kitle gece de alışveriş yapan kitleydi.
Çözüm
Bu kitleyi, daha etkin bir iletişimle satışa çevirmeyi hedefledik. Bu kitleye özel olarak bir “Uykusu Kaçanlar Kulübü” kurduk. Geceye özel kampanyaları duyurmak için öncelikle analytics verimize bakarak potansiyeli en yüksek ürünlerimizi belirledik. Bu ürünlere özel bundle ve tekil promosyonlar yarattık. Daha sonra bir sayfa tasarladık. Bu sayfayı tasarlarken hem akılda kalıcı olması, hem de doğal aramalarda sıralama almasını sağlamak için uykuyla ilgili, SEO uyumlu kelime araştırması yaptık. Siteyi de yine SEO uyumlu olarak tasarladık.
Sonuç
Hazırlanan Uykusu Kaçanlar LP’i ile organikte 1. sırada yer aldık. Ek bütçe harcaması olmadan, gece yapılan satışlar %156 oranında arttı.