Herkese selam 🙂

Bu blog yazımda çift Facebook hesabı bulunan sitelerde GTM ile sadece tek bir hesaba veri gönderimi nasıl yapılır onu anlatacağım.

Çeşitli sebeplerden dolayı sitemizde birden fazla Facebook id’si bulunabilir.

 

  • Bunlardan biri, yeni bir Facebook hesabı açmamız ve eski veriyi korumak istememiz olabilir. Bu durumda sitemize yeni Facebook tag’lerini eklememiz ve eski Facebook hesabını kaldırmamamız gerekir.

 

Facebook’un kendi dökümanlarında paylaştığı gibi otomatik eventlerini (Lead, AddToCart, ViewContent gibi) GTM’den tanımlayabildiğimiz gibi kendi takip etmek istediğimiz custom eventleri (IletisimFormuSuccess, CTAButtonSuccess) ve beraberindeki parametreleri de (lead id, button name, product id) tanımlayabiliyoruz.

Basit bir örnekle başlayalım. Sitemize GTM’den iki Facebook hesabının bağlı olduğunu düşünelim; bir tanesinde eski veriyi saklayacağız, yeni eklediğimiz Facebook hesabına da farklı eventleri göndermek istiyoruz.

 

Öncelikle sitede Facebook eventlerinin çalışma şartının ne olduğundan bahsedeyim.

 

  • Sitemize ilk olarak Facebook Remarketing tagini eklememiz gerekiyor. Bunun sebebi Remarketing kodunun içerisindeki initialize kısmıdır (aslında Facebook taglerinin çalışma şartıdır) eğer herhangi bir FB idsi initialize etmezse diğer Facebook event tagleri de tetiklenmez.

 

 

Eğer iki FB hesabı olan bir GTM hesabına herhangi bir custom eventi direkt aşağıdaki şekilde eklersek otomatik olarak GTM her iki Facebook hesabına da veri gönderecektir.

 

 

Asıl konumuz olan sadece bir tanesine veri göndermek istediğimizde ise normal Facebook track kodunun alt satırına Facebook track single kodunu ekleyip triggerını ekliyoruz. Facebook pixel helper eklentisini kullanarak test ettiğimizde sadece bir Facebook hesabına veri gittiğini kontrol edip yayına alabiliriz.

 

 

Sonraki yazıda görüşmek üzere 🙂

 

Diğer içeriklerimize de göz atın.

17/07/2020 in Veri Analizi ve Entegrasyon

Data Studio’da Conditional Formatting Kullanımı

Topladığımız veriyi görselleştirmek için harika bir tool olan Data Studio (yazının geri kalanında DS olarak kullanacağım) her zaman olduğu gibi kendini sürekli geliştirmekte ve bize yeni özellikler sunmakta.
Devamını Oku
23/12/2020 in Arama Motoru Optimizasyonu

Rio 2016: Google’da Kazananlar Kaybedenler

İlki 1896 yılında Atina’da gerçekleştirilen Yaz Olimpiyatları’nın 31.’si bu yıl Brezilya’nın Rio kentinde düzenlendi. Organizasyona 206 farklı ülkeden toplamda yaklaşık 10.500 sporcu katıldı. Bu sporcular da birçok alanda yarışıp madalyalar…
Devamını Oku
05/11/2020 in Başarı Hikayeleri

Turkcell CRM Entegrasyonu

Turkcell, yenilikçi pazarlama yaklaşım ve stratejilerine yaptığı yatırımı düzenli olarak artırıyor.
Devamını Oku

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]