Dijital Pazarlamanın Hızla Büyüyen Kanalı: TikTok Ads

Dijital pazarlamada marka bilinirliği ve performansı arttırmanın en etkili yollarından biri, farklı kanalları etkin bir şekilde kullanmaktan geçmektedir. Hala birçok marka, yatırımının ağırlığını tek platforma verip, Türkiye’de gün geçtikçe kullanıcı sayısını arttıran ve mükemmel algoritması ile ileride Google arama motorunun yerine geçeceği iddia edilen bir platforma çekimser yaklaşabiliyor. Bu blog yazımızda, TikTok reklamlarının benzersiz yönlerini keşfedip, pazarlama stratejilerinize neden mutlaka dahil etmeniz gerektiğini ayrıntılarıyla ele alacağız.

Reklam Kanalı Olarak TikTok

TikTok yalnızca genç bir kitleye ulaşmanın ötesinde; veri odaklı hedefleme seçenekleri, yüksek etkileşim oranları ve yaratıcı reklam formatlarıyla dijital pazarlama stratejinizin vazgeçilmez bir parçası olabilir. Markanızı bir adım öne taşımak, hedef kitlenizle daha samimi ve etkili bir bağ kurmak istiyorsanız TikTok’u pazarlama planlarınıza dahil etmenin tam zamanı.

Neden TikTok Tercih Edilmeli?

Geniş ve aktif kullanıcı kitlesi sayesinde TikTok, reklamlarınızı yalnızca üst düzey farkındalık yaratmakla kalmaz; aynı zamanda pazarlama hunisinin orta ve alt katmanlarına da etki ederek güçlü sonuçlar elde etmenizi sağlar. Ürün odaklı satış kampanyalarıyla birlikte, vitrin kampanyalarını da kullanarak, ister satış adedi optimizasyonlu, ister satış değerini arttırmaya odaklı, kampanyalarla beklentilerinizi karşılayabilirsiniz. TikTok özellikle trendler üzerine kurulu olduğu için, trendleri takip ederek oluşturacağınız içeriklerle kısa sürede geniş kitlelere reklamlarınızı duyurabilirsiniz.

TikTok Reklam Türleri Nelerdir?

TikTok Ads  platformunda sunulan temel reklam türleri şunlardır;

  • In-Feed Ads: Kullanıcıların akışında doğal biçimde görünen sponsorlu reklamlardır. Marka bilinirliği, website trafiği, uygulama indirme, uygulama etkileşimi, satış ve lead elde etme objektifi ile reklamlar kurulabilir.
  • Top-View Ads: Uygulama açıldığında organik videoların da üstünde görünen sponsorlu reklamlardır.
  • Top Feed Ads: Reach and Frequency yayının bir parçası olan bu reklam türü, organik videolardan sonra çıkan ilk reklamdır. 
  • Hashtag Challenge: Kullanıcıların belirli bir hashtag altında içerik üretmelerini teşvik eden, etkileşimi artıran formatlardır.
  • Branded Effect: Markalara özel oluşturulmuş filtre veya efektlerle kullanıcıların içerik üretmesini sağlayan interaktif reklam türüdür.

In-Feed Ads

Reklamverenler tarafından sıklıkla kullanılan en standart reklam türüdür. Bu reklamlar kullanıcıların “ For You” akışında organik videoların arasında görünür ve organik içeriklerle uyumlu bir şekilde çıkmaktadır. Tam ekran dikey formatta ve sesli olarak otomatik oynatılırlar. Kullanıcılar bu reklamlara beğeni bırakarak, yorum yaparak veya birbirlerine göndererek etkileşime geçebilirler. Reklamlar dikey formatta (9:16) tam ekran ve ses içermelidir. Genellikle 21-30 saniyelik videolar önerilirken, kullanılacak videolar 5-60 saniye arası olabilir(Kaynak). In Feed reklamlar organik içerikler ile uyumlu olduğu için kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemez. Ek olarak TikTok’un geniş kullanıcı kitlesi sayesinde markalar büyük bir kitleye ulaşabilir.

TikTok TopView Ads

TikTok TopView Ads, kullanıcıların uygulamayı açtıklarında gördüğü ilk içerik olarak, markalara hedef kitleleri üzerinde maksimum görünürlük ve yüksek etkileşim sağlayan, TikTok’un en dikkat çekici ve premium reklam formatıdır. TikTok kullanıcıları, TopView reklamları sayesinde bir markayı diğer reklam formatlarına göre 1.5 kat daha fazla hatırlamaktadır. Kantar tarafından farklı platformlardaki reklamlarla ilgili yapılan bir araştırmada, kullanıcıların %70’i TopView üzerinden keşfettikleri markalarla ilgili içerikleri paylaşma olasılıklarının daha yüksek olduğunu belirtirken, %68’i ise bu reklam formatına tıklama eğilimlerinin diğer formatlara kıyasla daha fazla olduğunu belirtmiştir. (Kaynak) Özellikle marka bilinirliğini artırmak isteyen veya yeni çıkacak bir ürünü duyurmak isteyen markalar, 24 saat içerisinde geniş kitlelere reklamlarını gösterebilmektedir. Kampanya plandaki gibi belirlenen CPM ile gerçekleşiyor olup, sistemde gördüğünüz gösterim sayısını elde ediyor olacaksınız.

Top Feed Ads

Reach & Frequency kampanyaları ile aktif edilen bu kampanya türü, organik videolardan sonra çıkacak ilk sponsorlu reklamın sizin olmasını sağlamaktadır. Kampanyayı 4 ayrı şekilde rezerve edebilirsiniz; sabit bütçe, sabit gösterim, sabit erişim ve sabit erişim oranı. Sabit bütçe ile ilerlediğinizde kampanya bütçesi ile ne kadar gösterim ve erişim alabileceğinizi görebilirsiniz. Fakat bu sayı estimasyon olup, garanti erişim ve gösterim sayısını vermemektedir. Sabit gösterim ile elde etmek istediğiniz gösterim sayısını belirleyerek kampanyayı rezerve ediyor olursunuz. Sabit erişim ile ise aynı gösterim sayısı gibi erişmek istediğiniz kullanıcıyı belirleyerek ilerleyebilirsiniz. Erişim oranında ise erişim oranı belirleyerek belirlediğiniz oranda bir erişim elde ediyor olacaksınız. Fiyat olarak TopView kampanyalarından daha uygun olması sebebi ile fazla bütçesi olmayan markalar için idealdir.

TikTok Hashtag Branded Challenge (HTC) nedir?

Markaların kullanıcıları kendi içeriklerini oluşturmaya teşvik ederek katılımı ve etkileşimi artırmak amacıyla başlattığı bir reklam formatıdır. Bu formatta markalar, belirli bir hashtag altında eğlenceli, yaratıcı ve özgün içerikler üretmeleri için kullanıcıları davet eder. Böylece kullanıcılar kendi videolarını paylaşarak, markanın kampanyasına doğrudan katılırlar. Kullanıcılar kendi içeriklerini oluşturdukları için kullanıcıların videoları “For You” akışında görüntülenecek ve markanın organik bir şekilde büyümesine katkıda bulunmaktadırlar. Ek olarak kullanıcılar kendi videolarını yarattığı ve katkı sağladıkları için kampanyanın hatırlanabilirliği artış göstermektedir. Diğer platformlara kıyasla etkileşim oranlarına baktığımızda TikTok HTC kampanyaları ile birlikte %17.5 oranında bir artış olduğu gözlemlenmiştir. Buna ek olarak standart mobil reklamlarına kıyasla HTC kampanyalarında reklam hatırlanabilirliği 4 kat artarken, marka bilinirliği 4.5 kat artış göstermektedir.(Kaynak)

TikTok Branded Effect nedir?

TikTok Branded Effect, markaların kullanıcılarla etkileşimini artırmak amacıyla geliştirilen artırılmış gerçeklik (AR) tabanlı özel efektlerdir. Bu efektler sayesinde kullanıcılar, videolarına markaya özel filtreler, animasyonlar ve etkileşimli öğeler ekleyebilir. Markalar da bu yolla kullanıcıların içerik üretim sürecine aktif olarak dahil olup organik erişimlerini ve marka bilinirliklerini güçlendirme fırsatı yakalar. Branded Effect örneği için tıklayabilirsiniz.

TikTok Ads Demografik Yapı ve Hedefleme

TikTok’un kullanıcı sayısı ve demografik dağılımı her ne kadar ülkeden ülkeye değişse de, Türkiye’de şu anda yaklaşık 45 Mn. kullanıcı TikTok’u kullanmaktadır.Türkiye’deki demografik dağılıma baktığımızda kullanıcıların:

  • %60.6’sı erkek iken
  • %39.4’ü ise kadın kullanıcıdan oluşmaktadır.

TikTok, hedefleme konusunda da reklamverenlere çeşitli özgürlük tanımaktadır. Kullanıcıları ilgi alanları haricinde, etkileşime geçtikleri video konularından tutun, etkileşime geçtikleri creator ve hashtaglere kadar hedefleme imkanı tanımaktadır. Buna ek olarak kullanıcıları cihaz bazlı,telefon modeli ve hatta kullandıkları operatörlere kadar hedefleme imkanı tanımaktadır. Tüm bunlara ek olarak reklam hesabınızda oluşturacağınız pixel ile birlikte, web sitenizi ziyaret etmiş veya uygulamanız ile etkileşime geçmiş kullanıcıları rahatlıkla hedeflemenize olanak tanımaktadır.

TikTok Pixel Nedir? Ne Amaçla Kullanılır?

TikTok Pixel, web sitenizde gerçekleşen aksiyonları (sayfa görüntüleme, sepete ekleme,satın alma vs) takip eden, kampanyaların performansını analiz etmenizi sağlayan bir araçtır. Reklamlarınızın yayınlanması için şart değildir fakat kullanıcı analizi ve segmentasyonu sağlamanız için kullanmanız şiddetle önerilmektedir. Pixel ile beraber kullanıcıların web sitenizdeki davranışlarını takip edebilir, dönüşümleri ölçümleyebilir, yeniden pazarlama (retargeting) ve benzer kitle (lookalike audience) gibi gelişmiş reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]