Anahtar Kelime Nedir? Kelime Araştırması Nedir?

Keyword, Türkçesiyle anahtar kelime anlamına gelir ve kullanıcıların Google gibi arama motorlarına bulmak için yazdıkları kelimeleri ve kelime gruplarını ifade eder. Anahtar kelime araştırması ise arama motorlarına yazılan ilgili popüler arama terimlerini arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha yüksek görünmek için yapılan temel bir araştırma sürecidir. Anahtar kelime araştırması için arama motoru optimizasyonunun (SEO) temeli diyebiliriz.

 

 

Anahtar Kelime Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler?

Herhangi bir kelime çalışması yapılmadan önce web sitesinde ulaşmak istenilen hedefler belirlenmelidir. İstenilen kategorileri ve ürünleri öne çıkarmak için ilgili kelime grupları hedefe göre seçilmelidir.

Anahtar kelime listesi yaparken aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

 

  • Hedeflenen kelime ve kelime gruplarını seçerek taslak bir anahtar kelime listesi oluşturma
  • Benzer anahtar kelimeleri eleme
  • Seçilen kelime ve kelime gruplarının aranma hacimlerini belirleme
  • Kelimelerin rekabet ve zorluk düzeylerinin analizi
  • Anahtar kelimelerin tıklanma oranlarına göre kar düzeylerinin değerlendirilmesi
  • Eleme yaparak en uygun anahtar kelimelerin seçilmesi
  • Kelimelerin uygun etiket gruplarına ayrılması

 

Anahtar Kelime Zorluk Derecesi

Siteniz yeni bir site ise veya rekabetçi olmayan anahtar kelimelere odaklamak istiyorsanız long tail anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz.

SEO’da anahtar kelimeler üç ana kategoriye ayırır: head, body ve (long) tail.

 

  1. Head: Bunlar genellikle arama hacminin çok fazla olduğu tek kelimeli anahtar kelimelerdir dolayısıyla rekabet çok yüksektir.
  2. Body: iyi arama hacmi elde eden (ayda en az 2.000 arama), head keywords’den daha belirgin olan 2–3 kelimelik ifadelerdir. Bu kelimeler neredeyse her zaman tek kelimelik anahtar kelimelerden daha az rekabet içindedir.
  3. Long Tail: Genellikle 4+ kelimelik ifadelerdir.. Bu kelime gruplarının çok fazla arama hacmi yoktur. (genellikle ayda yaklaşık 10–200 arama). Ancak, kelimeleri bir araya getirdiğinizde daha spesifik bir konuyu hedeflemiş olursunuz. Fazla arama yapılmadığı için uzun kuyruk terimleri genellikle çok rekabetçi değildir.

Odaklanılacak “en iyi” anahtar kelime kategorisi diye bir şey yok. Üçünün de artıları ve eksileri var. Ancak, rekabet söz konusu olduğunda, uzun kuyruklar genellikle grubun en az rekabetçi olanıdır.

 

 

Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

 

1. Arama kutusu & İlgili Aramalar & Kullanıcılar Bunları Da Sordu

 

  • Google’da en çok aratılan kelimeleri görebileceğiniz yollardan biri. Kelime araştırmasına bir fikir vermesi açısından search box dediğimiz Google’ın arama kutusundan çalışmaya başlanılabilir. Bu bölme kullanıcıların aradıkları benzer kelimeler hakkında ipucu verir. Arama kutusuna ilgili bir anahtar kelime yazıldığında Google hemen alt kısımda kelimeleri sıralamaya başlar. Anahtar kelimenin başına bir boşluk koyduğumuzda ise önüne kelime eklenerek aratılan kelimeleri sıralar.

 

 

 

  • Anahtar kelime aratılıp arama sonuçlarında en aşağıya inildiğinde Google’ın diğer kullanıcıların yapmış olduğu benzer aramaları “… İle İlgili Aramalar” bölümünde gösterdiği görülür. Arama, aratılan kelime özelinde genişlediği için ilgili aramalar bölümünde daha da alakalı kelimeler bulunabilir.

 

 

  • Hemen hemen her sorguda çıkmaya başlayan “kullanıcılar bunları da sordu” kartındaki sorulardan faydalanabilir.

 

 

2. Youtube Search

Youtube sosyal medya platformu olarak görülmekle birlikte aynı zamanda güçlü bir arama motorudur. Youtube search box da kullanıcıların aradıkları ilgili anahtar kelimeye benzer kelimelerin neler olabileceğine dair ipucu verir. Kelime araştırmasında fikir oluşturması açısından bu platformdan yararlanmakta fayda var.

 

 

YouTube Seo ile ilgili detaylı bilgi için YouTube SEO İpuçları: Video İçeriği Sıralamanın En Hızlı Yolu yazısına göz atabilirsin.

3. Search Console

Kelime araştırması yaptığınız markanın Search Console erişimine sahipseniz eğer sitenizin impression (görüntülenme) aldığı kelimeleri araştırmanızın başlangıç noktası yapabilirsiniz. Kullanıcıların aradığı hangi kelimelerde hali hazırda gösterim aldığınızı görmüş olursunuz.

 

 

4. Vikipedi

Vikipedi’ye gidin ve geniş bir anahtar kelime yazın. Sayfanın “içindekiler” bölümüne bakın. Bu bölüm, o sayfada ele alınan alt konuları listeler. Buradaki maddeleri listenize ekleyebilirsiniz.

Sayfadaki iç linklerin bazılarına konunuzla olan alaka düzeyini ölçmek için tıklayabilirsiniz. Bu bağlantılara tıkladığınızda, açılan sayfaların içindekiler tablosunda listenize ekleyebileceğiniz daha fazla anahtar kelime olduğunu fark edeceksiniz:

 

 

5. Google Ads Keyword Planner

 

  • Keyword Planner’ı kullanabilmek için Google Ads hesabına sahip olmak gerekiyor. Hesaba giriş yaptıktan sonra sayfanın üst kısmındaki ingiliz anahtarı şeklindeki “Tools & Settings” (Araçlar) simgeye tıklayınca açılan menüde “Keyword Planner”’ı seçebilirsiniz.

 

https://ads.google.com/intl/tr_tr/home/tools/keyword-planner/

Keyword Planner’ın içine iki farklı araç bulunur. Bunlar: “Anahtar Kelime Bul” (Discover New Keywords) ve “Arama Hacmi ve Tahminleri Alın” (Get Search Volume and Forecast).

 

 

  • Anahtar Kelime Bul (Discover New Keywords): Anahtar kelime fikirlerini alabilmek için öncelikle en az 1 en fazla 10 tane araştırma yapmakta olduğunuz konuyla alakalı anahtar kelimeyi girebilrsiniz. Böylelikle tool, hangi konuyla alakalı kelimeleri aradığınızı anlar. Ne kadar doğru kelimeler ile başlarsanız sonuçlar o kadar sağlıklı olacaktır. Kelimeleri arattıktan sonra Keyword Planner bize bulabildiği alakalı kelimeleri hacimleriyle birlikte gösterir.

 

 

 

  • Arama Hacmi ve Tahminleri Alın (Get Search Volume and Forecast): Eğer elinizde başka kaynaklardan bulduğunuz 10’dan fazla anahtar kelime varsa ve kelimelerin hacimlerini bulmak istiyorsanız bu aracı kullanabilirsiniz. Kelimeleri isterseniz kopyalayıp açılan kutuya yapıştırabilir, isterseniz dosya olarak da ekleyebilirsiniz. Arattıktan sonra yukarıdaki barda “Historical Metrics” bölümünden yüklediğiniz kelimelerin aranma hacmini görebilirsiniz.

 

 

 

6. Ahrefs Keywords Explorer

 

  • Ahrefs birden fazla özelliği olan bir SEO tool’udur. Rakipleriniz kullandığı anahtar kelimelerle rekabet analizi yapıp, rakiplerinizin sıralama aldığı fakat sizin alamadığınız kelimeleri saptayabilirsiniz. Kendi sitenizin veya rakip sitelerinizin domainlerini aratarak organik kelimeler bölümünden site içinde kullanılan anahtar kelimeleri hacimleriyle birlikte görebilirsiniz.

 

https://ahrefs.com/keywords-explorer

 

  • Aynı Google Ads Keyword Planner gibi Ahrefs’in de kendi Anahtar Kelime Bulucu tool’u mevcut. Keywords Explorer’a Ahrefs’in sitesindeki üst bardan ulaşabilirsiniz. Ancak üyelik anlaşmasına bağlı olarak günlük bir kelime arama sınırı mevcut. Bu yüzden ilk başta aratacağınız kelimeleri daha dikkatli seçmenizde fayda var. Bu tool benzer sorgularda sıralama alan rakiplerinizin listesini çıkartır. Çatı olarak kullanılan anahtar kelimedeki arama sonuç sayfasını gösterir ve sıralanan sayfalarla ilgili detaylı bilgi verir. Konunuzla alakalı sorulan soruları da size göstererek kelime araştırmanıza yön vermenize yardım eder.

 

 

 

7. Google Trends

Kullanıcıların Google’da arattığı kelimelerin zaman içinde nasıl değiştiğini gözlemlemek için Google Trends’i kullanabilirsiniz. Belirli bir anahtar kelimenin dönemsel popülerliğini ve bu kelime için trend olan aramalarını gösterir. Birkaç anahtar kelimeyi karşılaştırarak göreceli popülerliklerini görebilirsiniz. Google Trends’in en büyük zayıflığı, anahtar kelimeler için kesin arama hacmi sayılarını sağlamamasıdır. Bu yüzden, sadece Google Trends’i kullanarak bir anahtar kelimenin gerçek popülaritesini anlamak çok zordur.

 

https://trends.google.com/trends/?geo=TR

 

8. Keyword Sheeter

Tek bir anahtar kelimeyle saniyeler içinde yüzlerce sonuç bulabilirsiniz. Siz durdurana kadar yazdığınız kelimeyle alakalı bir sürü sonuç ekrana getirecektir. Bu tool’un dezavantajı ise anahtar kelimeleri bulurken spesifik olarak yoğunlaşmak istediğiniz konuyla alakası olmayan kelimeleri de bulabilir. Bu yüzden bu tool’un bulduğu kelimelerin hacimlerine bakmadan önce alakasız kelimelerin elenmesi gerekir.

 

https://keywordsheeter.com/

 

Anahtar Kelimenin Amacı — Soru Tagleri

Ziyaretçilerin aramalarının arkasındaki niyete dair bir fikriniz olmadan hedeflerinize ulaşmanız zordur. Anahtar kelimenin amacından yararlanmak, yalnızca siteye yönelik trafiği artırmakla kalmaz, aynı zamanda daha kalifiye müşteriler çeker, daha fazla satış sağlar ve daha fazla potansiyel müşteri oluşturur.

Üç temel arama sorgusu etiketi vardır:

Informational Sorgular — Soruları cevaplamak veya bir şeyler öğrenmek için yapılan aramalar

Navigational Sorgular — Belirli bir web sitesini bulmak için yapılan aramalar

Transactional Sorgular — Bir şey almak için yapılan aramalar

 

 

Transactional Sorgular

Transactional anahtar kelimeler yalnızca ticari, satın almaya yönelik aramalarıyla ilgilidir.

İki ana ticari amaçlı anahtar kelime türü vardır “şimdi satın alın” anahtar kelimeler ve “ürün” anahtar kelimeler.

“Şimdi satın alın” anahtar kelimelerine örnekler:

 

  • Satın al
  • İndirim (ler)
  • Fırsat (lar)
  • Kupon (lar)
  • Ücretsiz kargo

Bu anahtar kelimeler, farklı olsalar da aynı amaca hizmet eder. Ek teşvikler sunarak harekete geçmeye karar vermiş bir müşteriyi ikna etmek anlamına gelir. “Satın al” bu anahtar kelimelerin en güçlüsüdür; çünkü bu, potansiyel müşterinin bir şeyi satın almaya hazır olduğunu gösterir, ancak diğerleri de satın alma niyeti olduğunu işaret eder.

“Ürün” anahtar kelimeleri, potansiyel müşterilerin bir satın alma işlemi yapma isteğini de gösterir. Ürün anahtar kelimeleri şunları içerir:

 

  • Markalı aramalar (marka adı olan ürün)
  • Belirli ürünler (“iPhone 6” vb.)
  • Ürün kategorileri (“yazlık elbiseler”, “böcek kovucu”, “plaj aksesuarları” vb.)
  • Uygun
  • En iyi
  • En ucuz
  • Karşılaştırma
  • İnceleme

Bu anahtar kelimelerin bazıları, işletmenin doğasına bağlı olarak diğerlerinden daha değerli olacaktır. Örneğin, markalı ve ürüne özgü anahtar kelimeler oldukça rekabetçidir, ancak çok iyi dönüşüm sağlar. Her ne kadar “karşılaştırma” ve “inceleme” anahtar kelimeleri diğerleri kadar güçlü görünmese de, bu anahtar kelimeler kullanıcının hala satın alma niyetinde olduğunu gösterir ve yüksek oranda dönüşüm sağlayabilir.

 

Navigational ve Informational Sorgular

Diğer yandan navigational veya informational anahtar kelimeler belirli bir konuyla ilgili bilgi arayan veya belirli bir web sitesini arayan kullanıcılara yöneliktir. Bu tür aramaların sonucu olarak bir satın alma işlemi gerçekleştirme olasılığı düşüktür.

 

Özetle Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması için hedeflenen kelime ve kelime gruplarının aranma hacimleri belirlenip, kelimelerin rekabet ve zorluk düzeylerinin analizi yapılıp en uygun anahtar kelimeler seçilmelidir. Anahtar kelime listenizin son haline ulaştıktan sonra bu kelimeleri etiketlerine göre gruplandırılmalıdır. Daha sonra gruplanan kelimeler, kelime takip aracına yüklenmeli ve düzenli olarak takip edilmelidir.

Daha fazlası için https://www.busekalkavan.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz…

 

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]