Image for post

Google yeni güncellemesiyle beraber, meta açıklamalarındaki 165 karakter sınırını 230 ile 320 karaktere kadar uzattığını açıkladı. Peki bu güncelleme ile neler değişiyor, SEO açısından bizi neler bekliyor? Gelin biraz inceleyelim.

Image for post

İlk olarak Ross Hudgens’ın attığı tweet ile gündeme gelen meta açıklamaların uzaması durumu, Danny Sullivan’ın attığı tweetle kesinleşti.

Image for post

Yukarıda görebileceğiniz gibi eskiden Google’ın, meta açıklama etiketinin yaklaşık 160 ila 180 karakter arasında tutmanız gerektiğini söyleyen tarihi kurallar vardı. Ancak Google 2017’nin sonları itibariyle bu durumu değiştirmeye, kullanıcı deneyimine daha çok önem göstermeye karar verdi. İster mobilden, ister masaüstünden yapılan aramalarda kullanıcıların kararını doğrudan etkileyen bu alanın karakter sayısını uzattığını açıkladı. Güncellemeden sonra meta açıklama alanı 230 ile 300 karakter arasında değişiyor.

Yani eskiden kesilen, okunamayan meta açıklamaları artık okunur ve kullanıcı çekebilir hale geliyor. Kullanıcıyla ilk iletişime geçtiğimiz bu alanda değişiklikler yapmalı ve yeni yılda bu avantajı lehimize kullanmalıyız. Optimizasyonlar için elinizi çabuk tutmakta yarar var!

Peki yeni meta açıklama uzunluğu SEO’yu nasıl değiştirecek? İki başlıkta inceleyelim:

  • Long Tail arama sonuçlarında daha ilgili sonuçlar alabileceğiz.

Genişletilmiş meta açıklama alanı basit sorgulu aramalara muhtemelen olumsuz yansıyacak. Çünkü artık meta açıklama alanında daha fazla bilgi vereceğimiz için aranılan cevaba siteye gitmeden ulaşabilir hale gelecekler. Ama üzülmeyin karmaşık sorgularda kullanıcıları cezbetmek için çok daha fazla alana sahip olacağız. Çünkü insanlar hem daha uzun açıklamayla daha fazla cezbedilir hale gelecek, hem de Google meta açıklamalarında geçen long tail anahtar kelimelerle aranan kelimeyi eşleştirebilecek. Tüm bunlar kullanıcıların arama sonuçlarıyla daha ilgili sonuçlar almanıza sebep olacak. Artık bundan sonrası sizin pazarlama yeteneğinizde!

  • Arama sonuçlarında daha düşük tıklama oranı elde edilmesine neden olabilir.

Google artık mobil öncelikli indekslemeyi hayata geçirdiğine göre, bu gelişmeye de o pencereden bakmakta yarar var! Mobili bir düşünün, kısıtlı zamanımızda hızlıca ulaşmak istediğimiz cevapları incelemek için artık ekranı daha fazla aşağı kaydırmamız gerekecek. Neredeyse iki katı uzunluğuna çıkan yazıları kaydırmanın kullanıcıda nasıl bir etki yaratabileceğini tahmin etmek çok zor değil. Ama artık sıralamanın daha da önemli olacağı bizce kaçınılmaz! Sırf ‘scroll’ etmemek için yukarı sıralarda yer alan siteler daha fazla tıklama alırken aşağıda kalanlar eskisi kadar tık alamayabilir.

Peki şu an yapmamız gereken şeyler neler?

Birincisi, öncelikli bir liste hazırlamak. En önemli açılış sayfalarınızdan başlayarak web sitenizde en çok arama trafiğini alan sayfaları, en çok trafik aldığınız anahtar kelimeleri inceleyebileceğiniz bir liste hazırlamalısınız. Daha sonra, daha uzun meta açıklamalar için öncelikli olarak bu sayfalar yeniden optimize etmelisiniz.

İkincil olarak, dahili işlemleriniz varsa veya CMS’nizde bir meta açıklamasında karakter sınırlı kurallar varsa, bunları eski 160 ila 180 aralığındaki bir yerde eski sınırdan yeni 230 ila 320 aralığına güncellemek. Şu anda karakter sınırını 300’e çekmek makul görünüyor.

Tüm bunlar fazla teknik geldi, keşke bu ve benzer gelişmeleri takip edecek profesyonel birileri olsa diyorsanız, buyrun http://hypeistanbul.com/#iletisim

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]