“In-App Events” iOS 15 ile hayatımıza giren ve iOS 16’da da sıklıkla karşılaşacağımızı öngördüğümüz uygulama içi etkinliklerdir. Bu uygulama ile application içinde bir etkinlik oluşturup tarih verebilir, etkinlik öncesi tanıtım yapabilir ve kullanıcıları bilgilendirebiliriz. Üstelik oluşturulan eventi sadece uygulama içinde değil arama sonuçlarında, ürün ve editörün seçimi sayfalarında da görebiliyoruz. 

In App Events Uygulama İçi Etkinlik Nedir? 

In-App Events, iOS işletim sistemine ait uygulama mağazasında yer alan uygulamaların içerisinde gerçekleşen canlı etkinliklerdir. Yarışmalar, yaklaşan konserler, film gala ve prömiyerleri, canlı yayınlar, özel etkinlik dönemleri gibi her türlü etkinlik için kullanılabilir. Oluşturacağınız etkinliği uygulamanızı henüz indirmemiş kişilerin de görme şansı olduğundan indirme sayısını artırmak için de harika bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor. 

Etkinlik kartına dokunan App Store kullanıcısı, etkinliğe katılmak için uygulama içi satın alım ya da abonelik olup olmadığını görebilir, etkinliğe katılacağını bildirebilir ve etkinliği iMessage, SMS ya da sosyal medya uygulamaları aracılığı ile paylaşabilir. Ayrıca, etkinliğiniz başladığında App Store’dan bildirim almak için etkinlik kartı ve etkinlik ayrıntıları sayfasını etkinleştirebilirler.

Uygulama İçi Etkinlik Nasıl Oluşturulur? 

Bu etkinlikleri oluşturmak için ihtiyacınız olan bir Apple App Store Connect hesabıdır. Etkinliğinizi oluştururken başlık ve meta veriler içeren bilgileri düzenleyip, bir rozet ve lokal bilgileri girmeniz gerekiyor. Etkinliğinizin bilgilerini tamamladıktan sonra onaya göndermelisiniz ve tek seferde sadece 10 adede kadar etkinlik oluşturabilirsiniz. Ayrıca etkinlikleriniz için meta veri yükleme ve gönderme işlemlerini otomatikleştirmek için App Store Connect API’yi de kullanabilirsiniz. 

Uygulamanız için aynı anda sadece 5 adet etkinliği yayına alabilirsiniz. Günlük görevler, ödüller gibi sürekliliği olan ve tekrar eden etkinlikler, özellik, ürün ya da içerik sunmayan indirim kampanyaları ya da genel promosyonlar uygulama içi etkinlikler için uygun değildir. Onay alabilmek için etkinliğinizin sınırlı süreli bir etkinlik olduğundan ve bir deneyim sunduğundan emin olmalısınız. 

Etkinlik Rozeti Seçme

Uygulama içi etkinliğiniz için detay sayfasında başlığın üzerinde görünecek etkinlik rozetini seçmeniz gerekiyor. Seçebileceğiniz rozetler ise; 

  • Zorluk: Hedefe yönelik teşvik edici etkinlikler için, örneğin bir spor uygulamasında fitness mücadelesi, 
  • Rekabet: Ödül veya derece almak için rekabet edilen bir turnuvanın olduğu etkinlikler, 
  • Canlı Etkinlik: Canlı yayınlanan gerçek zamanlı bir etkinlik,
  • Büyük Güncelleme: Önemli yeni özelliklerin, içeriğin veya deneyimlerin tanıtılması (bug fixes buna dahil değildir),  
  • Yeni Sezon: Gelecek yeni içerikleri tanıtan etkinlikler, 
  • Prömiyer: Yeni bir içeriğin ilk tanıtımı, film veya şarkı gibi),
  • Özel Etkinlik: Başka bir etkinlik rozeti açıklamalarına uymayan birden fazla etkinliği bünyesinde barındıran sınırlı süreli etkinliklerdir.

Etkinlik oluştururken en kritik nokta ise uygulamanızın içeriği veya hizmeti hakkında genel farkındalığı artırmak yerine bu benzersiz içeriğin tanıtımına odaklanmalısınız. 

Uygulama İçi Etkinlik Oluşturmak İçin Neye İhtiyacımız Var?

Uygulama içi etkinlikler, Apple App Store’da etkinlik kartları(event cards) olarak görünür. Her kartta etkinliğin adı, tanıtıcı bir görsel veya video ve planlanan etkinliğin kısa bir açıklaması bulunur.

Etkinliğin Adı: Maksimum 30 Karakter uzunluğunda dikkat çekici ve benzersiz bir ad seçebilirsiniz. Call to action içermeyen, doğrudan etkinlikle ilgili bir isim olmalıdır. Rozet hali hazırda etkinliğin türünü gösterdiğinden herhangi bir tanım yapmaya gerek olmayacaktır.

Kısa Açıklama: Uygulama içi etkinliği maksimum 50 karakter olacak şekilde cümle halinde açıklama ekleyebilirsiniz. 

Uzun Açıklama: En fazla 120 karaktere kadar etkinliği tanımlayan bilgiler verebilirsiniz. Bu meta alan etkinliğin detay sayfasında görüntülenecektir. 

Etkinlik Kartı ve Etkinlik Ayrıntı Medyaları: App Store’da uygulama içi etkinliğinizi temsil edecek bir görsel veya video ekleyebilirsiniz. Videolar otomatik olarak oynatılacak ve tekrarlanacaktır. Sorunsuz bir döngü için etkinliğe özel video tasarlayabilirsiniz. Önizleme seçeneği ile nasıl göründüğünü kullanıcı gözünden görebilirsiniz. 

Uygulama içi Etkinlik oluştururken şunlara dikkat edin:

  • Büyük harfleri cümle başlarında ve başlıkta kullanın
  • Noktalama işaretlerinde aşırıya kaçmayın
  • İmla hatası yapmayın
  • “En iyi” veya “1 numara” gibi objektif olmayan iddialarda bulunmayın
  • Ücretlendirme ve para birimi gibi detaylar lokal olarak değişiklik gösterdiği için meta verilerinizde bu detaylara yer vermeyin
  • Etkinlik adını veya uygulama adınızı içeren bir medya kullanımı yapıyorsanız medya üzerinde metin veya logo kullanmaktan kaçının
  • Medyanıza kenarlık veya degrade eklemeyin (bütünlük sağlanması adına otomatik olarak kırpma ve degrade uygulanacaktır)
  • Ürün sayfanızda kullandığınız renklere ve stillere benzer tasarımlar kullanarak görsel bütünlüğü ve sürekliliği sağlayın
  • Meta verilerinizin, oluşturduğunuz veya kullanma lisansına sahip olduğunuz içeriği içerdiğinden emin olun

Etkinlik Zamanınızı Belirleyin

Uygulama içi etkinliğiniz için başlangıç ve bitiş saatleri belirleyin, böylelikle etkinliğinizin App Store’da görüntüleneceği tarih ve saati de seçmiş olursunuz. In-App Eventler en fazla 31 gün sürer ve yalnızca başlangıç tarihinden 14 gün öncesine kadar tanıtılabilir. 

İsterseniz etkinliğinizi yalnızca belirlediğiniz bölgelerde kullanıma sunabilir ve her konum için tarih ve saatleri özelleştirebilirsiniz. 

Oluşturacağınız bağlantı ile uygulama içi etkinlik kartınızda detay sayfasından tek tıklama ile kullanıcıları etkinlik içeriğine yönlendirebilirsiniz. Kullanıcılara her zaman ana uygulama deneyiminize geri dönmeleri için bir kısayol sağlayın.

Gerekli Görsel ve Video Ölçüleri
Medya CinsiDesteklenen formatGörüntü OranıMinimum boyut/çözünürlükMaksimum boyut/çözünürlük
Etkinlik Kartı Görseli.jpg, .jpeg, .png16:91920×1080 px3840×2160 px
Etkinlik Kartı Videosu.mov, m4v, .mp416:91920×1080 px 30 fps or 60 fps3840×2160 px 30 fps or 60 fps
Etkinlik Detay Sayfa Görseli.jpg, .jpeg, .png9:161080×1920 px2160×3840 px
Etkinlik Detay Sayfa Videosu.mov, .m4v, .mp49:161080×1920 px 30 fps or 60 fps2160×3840 px 30 fps or 60 fps

Uygulama içi Etkinliklerin ASO’ya Etkileri Nelerdir?

Uygulama içi etkinlikler, uygulama pazarlama faaliyetlerinizi destekleyerek güçlendirme potansiyeline sahiptir. Bu etkinlikler sayesinde marka bilinirliğinizi artırabilir, uygulamanızın indirme oranını yükseltebilir ve mevcut kullanıcılar ile etkileşime girerek bağınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir. 

Etkinlik için kullanacağınız bir başlık ve kısa açıklama oluşturmanız gerekiyor, Burada kullanacağınız metinler uygulama mağazasında kullanıcılar tarafından aratılabileceği için indexlenecek ve arama sonuçları ile eşleşen anahtar kelime kullanımları sayesinde organik görünürlüğünüz yükselecektir. 

Uygulamanın yüklü olduğu kullanıcılar ise arama yaptığında sonuç sayfasında uygulamanızı ve  etkinlik kartınızı görebilecekler. 

Ayrıca uygulama içi etkinliğinizi App Store Global editörleri ile paylaşabilir, daha güçlü bir pazarlama tutundurma faaliyeti oluşturabilirsiniz. 

Uygulama İçi Etkinliklerinizin Performansını Nasıl Ölçebilirsiniz?

App Store Connect’te App Analytics’i kullanarak performansınızı ölçebilirsiniz. İndirme sayılarını görüntüleyerek ve etkinliklerinizi filtreleyerek başarıyı yakalayan etkinliklerinizi kolayca görebilirsiniz. Edinme kaynakları verilerini inceleyerek etkinliğinizi nasıl keşfettiklerini öğrenebilirsiniz. Ayrıca gösterim sayıları ile detay sayfalarını, uygulama açılışını ve kullanıcılarınızla nasıl etkileşim kurabildiğinizi de takip edebilirsiniz. Etkinlik başladığında bildirim gelmesini isteyen kullanıcılarınızın sayısını görerek ne kadar ilgi gördüğünüzü de ölçümleyebilirsiniz. 

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]