Arama motoru optimizasyonu (SEO) hakkında bilgi edinmek ve güncel kalmak istiyorsanız, okumak zorundasınız.
Hem de çok.En iyi ve en başarılı SEO uzmanları en son gelişmelerden haberdar olanlardır.
Başarılı olmak için öğrenmeye ve gelişmeleri takip etmeye ara vermemelisiniz.
Sonuçta, SEO’nun değişken dünyasındaki sabit olan tek şey değişimin kendisidir.
İnternette SEO hakkında tavsiyeler bulabileceğiniz kaynak sıkıntısı olmasa da, bazı bloglar ve yayınlar diğerlerinden daha güvenilir tavsiyeler sunar.
Ne yazık ki, internet herkesin bir blog oluşturmasını ve bir SEO uzmanı olduğunu iddia etmesini kolaylaştırıyor.
Bu nedenle, çevrimiçi olarak herhangi bir SEO ipucunu veya tavsiyesini okuduğunuzda, bunu daima hatırlamanız gerekir:
Okuduğun her şeye güvenme.
Aslında, bu yüzden SEO öğrenebileceğiniz bu kaynak listesini derledik. SEO çabalarınızı zedeleyecek hiçbir kötü tavsiyeyi dinlemediğinizden emin olmak istiyoruz.
SEO blogları ve yayınları oldukça güvenilir ve eğitici olsa da, okuduğunuz tüm stratejileri, taktikleri ve fikirleri test ederek pekiştirmek oldukça önemlidir.
Karşınızda geçtiğimiz sene içerisinde en çok öne çıkan 10 SEO kaynağı:
Haberleri doğrudan Google’dan, Web Yöneticisi Merkezi Blogu’ndan alın. Google, bu blogda gezinme, dizin oluşturma ve sıralama ile ilgili güncellemeleri paylaşır. Ayrıca, organik arama sonuçlarına ne zaman yeni özellikler geldiğini keşfedeceksiniz. Google’ın Web Yöneticisi Yönergelerini hacklemek ve bunlara uymak gibi konularda yardımcı hatırlatıcılar bulabilirsiniz; ve Arama Konsolu gibi popüler araçlarla ilgili en son güncellemeleri öğrenebilirsiniz.
2003 yılında Loren Baker tarafından kurulan Search Engine Journal arama motoru pazarlamacıları için sektörel haberler, analizler, görüşler ve kılavuzlar sunar. Temel editoryal odak noktası SEO, PPC, sosyal medya ve içerik pazarlamasıdır.
2007’de Danny Sullivan (arama endüstrisindeki en etkili kişilerden biri) tarafından kurulan Search Engine Land, günlük arama haberlerini ve arama endüstrisinin tüm yönlerini okuyucularına sunuyor. Tecrübeli bir editör ekibine ek olarak, SEL, temel olarak SEO ve PPC konularında ipuçlarını, taktiklerini ve stratejilerini paylaşan çeşitli endüstri uzmanlarına sahiptir. SEL’in ana şirketi Third Door Media, aynı zamanda popüler bir konferans dizisi olan SMX’i de yönetiyor.
Barry Schwartz, 2004 yılında Search Engine Roundtable’ı SEO endüstrisi hakkında kişisel not defteri olarak yarattı. En son sektörel haberlere, etkinliklere, forum ve sosyal medya tartışmalarına kısa günlük güncellemelere ve görüşlere SER üzerinden ulaşabilirsiniz.
Saygın endüstri uzmanı Jennifer Slegg, Haziran 2014’te kurduğu The SEM Post’un editörüdür. SEO ile alakalı en son haberleri günlük olarak güncellemenin yanı sıra, Slegg düzenli olarak Google ve Bing’in test ettiği birçok özelliği incelemekte ve genellikle kapsamlı bir analiz yapmaktadır. Örneğin, büyük algoritma güncellemeleri ve Google’ın kalite puanlayıcı kurallarına yönelik değişiklikleri.
Dijital danışmanlık hizmeti sunan G-Squared Interactive’in başkanı Glenn Gabe, GSQi blogunu yazıyor. Blogda dijital pazarlama stratejisi, PPC ve sosyal medya reklamcılığı ve analitik konularında yayınlar bulabilirsiniz. Bununla birlikte Gabe, temel olarak ileri teknik SEO konularında yazmaktadır. Ayrıca Google’ın güncellemeler ve dalgalanmalar için algoritmasını sürekli izliyor. Ne zaman büyük bir algoritma güncellemesi olursa, Gabe’nin analizini kontrol etmek isteyeceksiniz.
Popüler SEO yazılım sağlayıcısı Moz tarafından yayınlanan Moz Blog, SEO, sosyal medya ve içerik konularında ipuçları ve öneriler sunar. Genellikle, haftada dört veya beş yeni içerik bulmayı bekleyebilirsiniz.
1997’de başlatılan (ayrıca Danny Sullivan tarafından), Search Engine Watch, arama endüstrisine adanmış en uzun süredir yayın yapan yayındır. Son zamanlarda SEW, çoğunlukla SEO, sosyal medya ve içerik pazarlaması konularında günde bir yayın yapıyor.
SEO Nick web sitesi sahiplerinin SEO yapmak hakkında bilmesi gereken başlangıç konularının çoğunu kapsar. Daha fazla teknik bilgi birikimi ve uzmanlık gerektiren düzeydeki blogları biraz korkutucu buluyorsanız, 101 düzeydeki bilgileri edinmek için iyi bir kaynaktır.
QuickSprout blogu, web sitelerinin trafiğini artırma yollarına odaklanmıştır. Buradaki yayınlar, derinlikli araştırma ve okuyucuların, okur yazarlıklarından harekete geçirilebilir içgörüleri daha iyi almalarına yardımcı olacak örnekler içerir. Blog, çevrimiçi pazarlamaya yalnızca SEO’dan daha geniş çapta girerken, blog yayınlarının çoğu, SEO’yu geliştirmek için önemli ipuçlarına ve tekniklere odaklanır.