YouTube’u bir arama motoru olarak düşünmek garip görünebilir, ancak tam olarak budur. Özellikle, videolar için bir arama motorudur. YouTube kendi arama motoru olduğundan, kendi SEO en iyi uygulamalarına sahiptir.

Nasıl SERP’lerde sitenizi üst sıralara çıkarmak istiyorsanız, videolarınızı da YouTube SERP’lerinde üst sıralara çıkarmak için belli başlı noktalara dikkat etmeniz gerekir.

YouTube SEO, normal SEO’dan biraz farklıdır ve alışması biraz zaman alabilir.

İşinizi kolaylaştırmak için YouTube’da ihtiyacınız olan görünürlüğü sağlayacak teknik detaylara, videolarda dikkat edilmesi gereken içerik tavsiyelerine, uygulanabilecek stratejilere, gidişatınızı nasıl takip, optimize ve analiz edeceğinize dair bir liste oluşturdum.

Sıkça Sorulan YouTube SEO Soruları

  1. YouTube SEO Nedir?
  2. YouTube SEO Nasıl Yapılır?
  3. YouTube Videoları İçin SEO’yu Nasıl Artırabilirim?
  4. Hangi SEO Araçları YouTube SEO İçin İyidir?
  5. SEO, YouTube İçin Ne Kadar Önemlidir?

Aramada Daha Üst Sıralarda Yer Almak İçin Teknik YouTube SEO İpuçları

  1. YouTube SEO’sunu Geliştirmek için Video Anahtar Kelimeleri Bulun
  2. Video Başlığınızı Optimize Edin
  3. Açıklamanıza Odak Anahtar Kelimenizle Başlayın
  4. YouTube Etiketlerinizi Optimize Edin
  5. İnsanlardan Yorum Bırakmalarını İsteyin
  6. İnsanları Abone Olmaya Teşvik Edin
  7. Videolarınıza Altyazı Ekleyin
  8. Videonuzu Kategorilere Ayırın
  9. Kanal Sayfanızı Optimize Edin
  10. Göz Alıcı Bir Küçük Resim Oluşturun
  11. Youtube Kartları ve Bitiş Ekranı Ekleyin
  12. Videonuzu Tanıtın, Sosyal Medyada Paylaşın
  13. Videonuzu Yerleştirin, YouTube Kanalınıza Bağlantılar Oluşturun
  14. Listenize E-posta Gönderin

Görüntülenmeleri Artırmak için İçerikleriniz Geliştirin

  1. Video Üretimin Kalitesini Arttırın
  2. YouTube İçeriğinizi Geliştirin
  3. İdeal Video Uzunluğunu Bulun
  4. İzlenme Sürenizi Artırın

YouTube Stratejinizi Güçlendirin

  1. YouTube Oynatma Listeleri Oluşturun
  2. Başka Bir Kanalda Öne Çıkın
  3. Röportaj Yapın

YouTube SEO Performansınızı Analiz Edin ve Geliştirin

  1. İzlenme Süresi Raporunuzu İnceleyin
  2. Geri Dönen Ziyaretçiler Raporunuza bakın
  3. YouTube SEO’sunu Yönlendirmek için Etkileşim Raporlarını Kullanın

En temelden başlayalım…

YouTube SEO nedir?

YouTube SEO, YouTube aracılığıyla sıralamalarını artırmak için YouTube videolarınızı ve kanalınızı optimize etme sürecidir

Bu optimizasyonlar genel hatlarıyla başlıklarını, açıklamalarını ve daha fazlasını YouTube’un dahili arama motorunda ve bir bütün olarak Google’da iyi bir sıralama elde etmek için video içeriklerindeki değişiklikleri/geliştirmeleri içerir. YouTube gibi arama motorları, videolarınızın YouTube sıralamalarında nasıl görüneceğini belirleyen karmaşık bir algoritmaya sahiptir. 

YouTube, videonuzun izleyiciler için ne kadar çekici olduğuna göre sıralar. Kısacası videonuzun ulaştığı izleyici sayısına ve videonun belirli bir kategoride ne kadar iyi sıralandığına odaklanır. 

YouTube’daki sıralamaları hesaplamak için kullanılan metrikler, toplam ve mevcut görüntülemeleri, görüntülemelerdeki büyüme oranını, görüntülemelerin nereden geldiğini ve videonun yaşını içerir. YouTube, izleyicilerle en alakalı ve platformdaki geniş kitleleri en çok yansıtan videoları seçecektir.

Yapılan optimizasyonlar, takipçi sayısı, marka bilinirliği, web sitesi ziyaretleri ve gelir gibi önemli metrikleri artırmaya yardımcı olabilir. Markalar YouTube arama trendleri için optimizasyon yaptığında, veriler, son üç yılda görüntüleme süresinde yıldan yıla %50’lik bir büyüme gördüklerini söylüyor.

Videolarınızı YouTube’un arama motoru ve diğer arama motorları için optimize edebilirsiniz böylelikle kullanıcılar videolarınıza Google, Bing vb. arama motorları aracılığıyla da ulaşabilir.

YouTube SEO Nasıl Yapılır?

YouTube SEO’nun önemli bir bileşeni, videonuzun metninin gücünden transkriptler, altyazılar ve altyazılar şeklinde yararlanmaktır. Burada, sayfalarınızda hem SERP sıralamalarını hem de hedef kitlenizi artırmanıza yardımcı olacak alakalı anahtar kelimeler kullanmaya odaklanmak önemlidir.

İnsanlara gerçekten yardımcı olan videolar yapmak için çok çalışırsanız, izlenmelerin geldiğini göreceksiniz.

Ardından bu trafiği web sitenize gönderebilir veya daha fazla içerik için insanlardan listenize abone olmalarını isteyebilirsiniz.

Dünyadaki diğer tüm işletmeler Facebook ve AdWords reklamları yayınlıyor ve sonuç olarak bu platformlarda öne çıkmak zor.

YouTube ise farklı bir hikaye. YouTube SEO ipuçlarını kullanarak çok sayıda görüntüleme oluşturmak şaşırtıcı derecede kolay.

Harika videolar çekmeye başlamak için büyük bir bütçeye ihtiyacınız yok. Sadece cebinizdeki telefonu ve ücretsiz bir video düzenleyiciyi kullanarak viral bir video üretebilirsiniz.

En iyi kanallar, sunacakları benzersiz bir şeyleri olduğu için öne çıkar. Kendinize ait benzersiz bir değer öneriniz varsa ve insanların seveceği videolar oluşturmak için ekstra yol kat ederseniz, YouTube’da çok başarılı olabilirsiniz.

YouTube Videoları İçin SEO’yu Nasıl Artırabilirim?

Kullanıcılarınızın hangi konularla ilgilendiğini görmek için anahtar kelime araştırması yapın, ardından bu terimleri başlıklarınıza ve video açıklamalarınıza ekleyin. Kitlenizin büyük olasılıkla yararlı içerik oluşturun. Yazının devamında işlemlerin detaylarında bahsediyorum, okumaya devam edin 🙂

Hangi SEO Araçları YouTube SEO İçin İyidir?

YouTube SEO’nuzu geliştirmek için Ahrefs, Keyword Planner, Ubersuggest gibi anahtar kelime araştırma araçlarını, Canva gibi küçük resimler eklemek için görsel düzenleme araçlarını ve metrikleri izlemek için YouTube’daki analiz araçlarını kullanın. Analiz araçlarının detaylarını yazının devamında detaylı olarak bahsediyorum.

SEO, YouTube İçin Ne Kadar Önemlidir?

Dünya’nın en büyük ikinci arama motoru olan YouTube için SEO kritik öneme sahiptir. Videolarınızı, başlıklarınızı ve açıklamalarınızı optimize etmek marka bilinirliğinizi artırabilir, satışları artırabilir ve daha geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Öğrendiğiniz teorik bilgileri gelin pratiğe dönüştürelim!

Aramada Daha Üst Sıralarda Yer Almak İçin Teknik YouTube SEO İpuçları

İşletmenizi YouTube’da oldukça basit ve basit bir şekilde tanıtmak için SEO ve video stratejinizi birleştirebilirsiniz. Bunu yapmak yalnızca video izleme sürenizi iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda müşterilerinizin dikkatini çeker ve YouTube yeniden pazarlama gibi konularda ilerlemenize yardımcı olur. 

Video içeriğini optimize etmenin en önemli unsuru anahtar kelime araştırması, analizi ve uygulamasıdır. Aşağıdaki ipuçlarıyla YouTube SEO’nuzu iyileştirerek, kanalınıza daha fazla trafik çekmeye, video görüntülemesi sağlamaya ve video sıralamalarınızı yükseltmeye hemen başlayın!

1. YouTube SEO’sunu Geliştirmek için Video Anahtar Kelimeleri Bulun

YouTube SEO süreci, video anahtar kelime araştırması ile başlar.

Normal SEO için anahtar kelime araştırması yaptığınız gibi, YouTube SEO için de anahtar kelime araştırması yapmalısınız.

YouTube’un anahtar kelimeleri, Google, Yandex, Bing gibi arama motorlarında görülen anahtar kelimelerden biraz farklıdır. YouTube’da genellikle “nasıl yapılır” ile başlayan anahtar kelimeleri görürsünüz.

Video konunuz ile ilgili farklı anahtar kelimeleri aramak için Google’ı kullanabilirsiniz. Videonuza uygun seçtiğiniz kelimeyi aratıp arama motorlarının video sonuçlarını getirip getirmediğine bakın.

Örneğin, “Kek nasıl yapılır” diye arama yaparsanız, bir sürü video sonucu görürsünüz ve bunlardan en az biri YouTube’dandır.

YouTube Anahtar Kelime Araştırması

İlk adımınız, büyük bir potansiyel anahtar kelime listesi oluşturmak olmalıdır.

YouTube videolarınız için doğru anahtar kelimeler nasıl bulunur?

  1. YouTube’un Arama Öner Özelliği 

Tercih edilen stratejilerden biri, YouTube’un Arama Öner özelliğini kullanmaktır.

Yapmanız gereken tek şey YouTube’a gitmek ve bir kelime veya kelime öbeği eklemek.

YouTube, yazdıklarınızla ilgili bir sürü anahtar kelime verecektir. Önerilen bu anahtar kelimeler önemli olduğunu unutmayın.

Peki, neden mi önemli?

Çünkü bunlar, insanların aslında YouTube’a yazdıkları terimlerdir.

Bu yüzden popüler olup olmadıklarını merak etmeye gerek yok. YouTube bunları size öneriyorsa, kesinlikle öyledir.

  1. Rakiplerinizin Videolarını İnceleyin

Konunuzla ilgili popüler bir videoya gidebilir ve videonun optimize edildiği aynı anahtar kelimeleri inceleyebilirsiniz.

Tahmin edebileceğiniz gibi, anahtar kelime optimizasyonu YouTube SEO’nun temel bir parçasıdır. Eğer bir videonun çok sayıda görüntülemesi varsa, bu video popüler bir anahtar kelime etrafında optimize edilmiştir.

Bu adımı gerçekleştirmek için alanınızdaki konuda popüler başka bir kanala girin.

Ardından, videolarını “En Popüler”e göre sıralayın. Bu size en çok görüntüleme alan videolarını gösterecektir.

Ardından listeden bir video seçin, video sizin alanınızda ise işe yarayacaktır. Videonun hangi anahtar kelimeler etrafında optimize edildiğini inceleyin.

Videonun başlığında, açıklamasında ve video etiketlerinde kullandığı anahtar kelimelere göz atın.

(Rakipleri incelerken VidIQ Chrome kullanabilirsiniz. Belirli YouTube videolarının nasıl ve neden bu kadar iyi performans gösterdiğini analiz etmenize yardımcı olan bir Chrome uzantısıdır. Bu, bir videonun optimize edildiği etiketleri, ortalama izlenme süresini ve hatta o videonun ne kadar hızlı trafik kazanabileceğini içerir.)

  1. YouTube “Trafik Kaynağı: YouTube Arama” Raporu

YouTube “Trafik Kaynağı: YouTube arama” raporunuzda bazı mükemmel anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Bu rapor, YouTube kullanıcılarının videolarınızı bulmak için aradığı tüm anahtar kelimeleri gösterir.

(YouTube Studio → Analytics → Trafik kaynağı türleri)

Trafik kaynağındaki elde edeceğiniz anahtar kelime listesi çoğu durumda, bunlar zaten bildiğiniz anahtar kelimelerdir. (Çünkü videolarınızı bunlara göre optimize ettiniz)

Ancak bazen hiç aklınıza gelmeyecek bir avuç anahtar kelime bulacaksınız.

Trafik Kaynakları raporunuzda bulduğunuz bazı anahtar kelime örnekleri başka bir strateji kullanarak bulamayacağınız anahtar kelimeler olabilir. Kullanıcılar bu kelimeleri YouTube’da aradıkları için listenize eklemek için harika bir anahtar kelime karşınıza çıkabilir.

Youtube Anahtar Kelime Listesini Düzenleme

Artık bir anahtar kelime listesi oluşturduğunuza göre, listenizden en iyisini seçmenin zamanı. Rekabetçi anahtar kelimelerin peşinden giderseniz, videonuz arama sonuçlarına gömülebilir.

Kanalınızın henüz o kadar çok abonesi yoksa özellikle, rekabeti düşük anahtar kelimeleri hedeflemeyi tercih edin.

Çok fazla rekabeti olmayan anahtar kelimeleri nasıl kontrol edersiniz?

Anahtar kelimenizi Google’da arayın ve videolar bölümüne bakın:

Sonuçlar hakkında gözüken sayı, o konuyla ilgili toplam video sayısını temsil eder. Bu sayı ne kadar yüksek olursa, bir anahtar kelime o kadar rekabetçi olur. Bu nedenle, “Sonuçlar hakkında” sayısı düşük olan anahtar kelimeleri hedeflemek ilk etapta daha mantıklı olabilir.

Peki, hacim konusunda ne kadar alçalmalısınız? Her sektör farklıdır. Bu yüzden çekim yapmak için belirli bir sayı vermek doğru olmaz. Nişinizdeki diğer videolara göre rekabeti düşük anahtar kelimeler seçmeye odaklanın.

Örneğin, “YouTube SEO” arattığımda 414.000.000 sonuç çıkıyor: (Google SERP –> Videolar –> YouTube SEO)

Bu çok fazla. Bu nedenle, yeni başlayanlar “YouTube sıralama faktörleri” gibi daha düşük hacimli birkaç anahtar kelime daha denenebilir.

Kontrol ettiğimizde bu anahtar kelimenin yalnızca 143.000 sonuç var. (Google SERP – Videolar – YouTube sıralama faktörleri). Bu anahtar kelimenin çok daha az rekabetçi olduğu anlamına gelir.

Bonus ipucu: Anahtar kelimenizi Google’da arayın.

YouTube’daki çoğu görüntüleme, YouTube’un platformundan gelir.

Ancak videonuzun Google’da sıralanmasını sağlayabilirseniz, videonuz 2-5 kat daha fazla görüntülenebilir.

Peki, bunu nasıl yapacaksınız?

İşin püf noktası, videolarınızı Google’da zaten video sonuçları olan anahtar kelimeler etrafında optimize etmektir.

Fark ettiğiniz gibi, Google yalnızca belirli anahtar kelimeler için arama sonuçlarına videoları dahil ediyor.

10 web sayfası sonucu içeren “normal” bir ilk sayfanın aksine, Google bazen video sonuçları için ilk sayfanın büyük bir bölümünü ayırır.

Genel olarak Google, bu tür anahtar kelimeler için video sonuçlarını kullanma eğilimindedir.

  • Nasıl yapılır anahtar kelimeleri (soğuk kahve nasıl yapılır)
  • İncelemeler (İphone 13 incelemesi)
  • Öğreticiler (WordPress Kurma)
  • Fitness veya sporla ilgili herhangi bir şey (Kardiyo kickboks)
  • Komik videolar (Sevimli hayvanlar)

Bu neden önemli?

Diyelim ki videonuzu Google’da hiç video sonucu olmayan bir anahtar kelime etrafında optimize ettiniz. Bu durumda yalnızca YouTube’da arama yapan kişilerden trafik alırsınız.

Ancak bir video anahtar kelimesi için optimizasyon yaparsanız, doğrudan Google’ın ilk sayfasından videonuza yönelik hedeflenmiş trafik de alabilirsiniz.

Google’ın video sonuçlarını kullanma eğiliminde olduğu anahtar kelimeleri nasıl buluyorsunuz?

Tek yapmanız gereken, anahtar kelime listenizin son adımda bulduğunuz anahtar kelimelerden birini aratmak.

Ardından, aradığınız anahtar kelimelerden herhangi birinin YouTube video sonuçları olup olmadığına bakın. (Google SERP – Videolar – YouTube sıralama faktörleri)

YouTube Anahtar Kelimeleri Hacimlerine Göre Listeleme

Bir Video Anahtar Kelimesi bulduğunuzda, o anahtar kelime için herhangi bir arama hacmi olup olmadığını görmenin zamanı geldi. Aksi takdirde, ayda yalnızca 20 arama alan bir anahtar kelime için Google’da sıralanabilirsiniz ve verdiğiniz emek buna değmez.

Bu nedenle, hedef anahtar kelimenin Google’da ayda en az 100-1 bin arama aldığından emin olun. Bu bilgiyi Google Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcı) kullanarak bulabilirsiniz.

Detaylı bir kelime araştırması nasıl yapılır incelemek isteyenler için link bırakıyorum.

Neden ayda 100+ arama?

Çektiğiniz videoyu Google’da sıralamaya sokabilirseniz, eklediğiniz anahtar kelimeyi arayanların çoğu sonuçlarda sizin videonuzu tıklar. Videonuza ve nihayetinde sitenize daha yüksek kaliteli trafik alacağınız anlamına gelir.

2. Video Başlığınızı Optimize Edin

Hedef kitlenizin arama amacını anlamak ilk adımdır. En yaygın arama amacı türlerinin bilgi amaçlı, ticari, gezinme ve işlem amaçlı olduğunu biliyoruz. 

Bu nedenle, videonuzun neyle ilgili olduğunu müşterinizin amacı ile eşleştirmek, videonuzun arama sonuçlarında görünmesini sağlamak için gerçekten önemli olacaktır.

İkinci olarak, neden bir YouTube videosu oluşturmak istediğinizi ve birincil kitlenin kim olduğunu anladığınızdan emin olun. 

Örneğin, bir ürün incelemesi sergilemek istiyorsanız video başlığında ve açıklamasında ürün adını kullanın. Kulağa gerçekten basit geliyor, ancak bu adımı kaçıran çok sayıda YouTube kanalı var ve videoları Google ve YouTube arama sonuçlarında alt sıralarda görünüyor.

Bir hedef anahtar sözcük kullanarak video dosyanızı yeniden adlandırın.

YouTube’a yüklemeden önce koyacağınız ilk yer video dosyanızdır. YouTube, videonuzun dosya adını ve yüklendiğinde onunla birlikte gelen tüm kodu okuyabilir.

YouTube, videonuzu arama sonuçlarında göstermek söz konusu olduğunda bunu sıralama faktörlerinden biri olarak kullanabilir. Yüklediğiniz dosya adında hedef anahtar kelime varsa, videonuzun sıralanma şansı çok daha yüksek ve daha fazla arama hacmi elde etme şansı çok daha yüksek olacaktır.

YouTube, videonun alakalı olduğundan emin olmak için bunu kullanır, bu nedenle yüklemeden önce dosya adınızın güncellendiğinden emin olun! Bunu akılda tutarak, “business_ad_003FINAL.mov” dosya adını istediğiniz anahtar kelimeyle değiştirin. Örneğin, anahtar kelimeniz “YouTube sıralama faktörleri” ise, videonuzun dosya adı “youtube-siralama-faktorleri” ve ardından tercih ettiğiniz video dosyası türü olmalıdır. (MOV, MP4, WMV…)

Anahtar kelimenizi video başlığına doğal bir şekilde ekleyin

Yeni bir video yüklerken dosya adını görebilirsiniz. Anahtar kelimenizi video başlığına doğal bir şekilde ekleyin

Videoları arattığımızda ilk dikkatimizi çeken şeylerden biri başlık oluyor. İzleyicinin videonuzu izlemek için tıklayıp tıklamayacağını belirleyen şey genellikle budur, bu nedenle başlık yalnızca ilgi çekici değil, aynı zamanda net ve öz olmalıdır.

Anahtar kelimeniz video başlığınızda büyük bir rol oynasa da, başlığın izleyicinin aradığıyla yakından eşleşmesi de yardımcı olur.

Araştırmalara göre, başlığında bire bir anahtar kelime eşleşmesine sahip videoların, olmayanlara göre yalnızca küçük bir avantajı olduğunu söyleniyor. Başlığınızda hedef anahtar kelimenizi kullanmak o terim için sıralamasına yardımcı olabilir. 

Ancak anahtar kelime açısından zengin video başlıkları ve sıralamalar arasındaki ilişki her zaman güçlü bir ilişki değildir. İzleyicilere tam olarak ne göreceklerini söyleyen bir başlığa doğal olarak uyduğu sürece, başlığınızı bu anahtar kelime için optimize etmek iyi bir fikirdir.

Son olarak, başlığınızı oldukça kısa tuttuğunuzdan emin olun. Sonuç sayfalarında kesintiye uğramasını önlemek için başlığın 60 karakterle sınırlandırılmasını öneriliyor.

Videonuzun başlığı en az 5 kelime uzunluğunda olmalıdır. Başlığa anahtar kelimeleri doldurmadan tam anahtar kelimenizi dahil edebilirsiniz.

Bonus ipucu: Bir blog gönderisinde olduğu gibi, anahtar kelimenizi başlığın başına koyarak hafif bir video SEO desteği elde elde edebilirsiniz.

Bu nedenle, “sörf eğitimi” için sıralamaya çalışıyorsanız, “Sörf Eğitimi: Bugün Bir Dalgaya Nasıl Bineceğinizi Öğrenin” gibi bir başlık tercih edilebilir.

Hedef Anahtar Kelimenizi SÖYLEYİN

YouTube videonuzda hedef anahtar kelimenizden bahsettiğinizi görürse, bunu “duyar“. Ve aslında videonuzun optimize edildiği anahtar kelimeyi söylediğiniz için, YouTube videonuzun o terimle ilgili olduğunu daha iyi anlayacaktır.

3. Açıklamanıza Odak Anahtar Kelimenizle Başlayın

YouTube SEO için en önemli sıralama faktörlerinden biri, sağlam ve optimize edilmiş bir video açıklamasına sahip olduğunuzdan emin olmaktır. 

Video açıklamanız, YouTube ve Google’ın videonuzun içeriğini anlamasına yardımcı olur. Videonuzu ne kadar iyi anlarlarsa, o kadar üst sıralarda yer alırsınız ve önerilenler video kenar çubuğunda o kadar sık ​​görünürsünüz.

Video açıklamaları, alt yazılar ve alt yazılar ve video küçük resimleri dahil olmak üzere herhangi bir YouTube video öğesini her değiştirdiğinizde veya güncellediğinizde, YouTube videoyu yeniden değerlendirir. Bu iyi ya da kötü olabilir. Bu yüzden ilk seferde doğru yapmanız önemlidir!

Her şeyden önce: Google’a göre, YouTube video açıklamaları için resmi karakter sınırı 1.000 karakterdir. Tüm bu alanı kullanmakta bir sorun olmasa da, izleyicinizin buraya büyük olasılıkla bir makaleyi okumak için değil, bir video izlemek için geldiğini unutmayın.

Daha uzun bir açıklama yazmayı seçerseniz, YouTube’un metnin yalnızca ilk iki veya üç satırını görüntülediğini, yani yaklaşık 100 karaktere tekabül ettiğini unutmayın. Bu noktadan sonra, izleyicilerin tam açıklamayı görmek için “daha fazlasını göster”i tıklaması gerekir. 

Video açıklaması için temel yönergeler:

  • Yalnızca bir anahtar kelime akışı değil, doğal dili kullanarak videonuza genel bir bakış ekleyin.
  • Video açıklamalarınızı yazarken, odak anahtar kelimenizi, zorlamadan olabildiğince erken kullanın. Anahtar kelimenizi ilk 25 kelimeye dahil edin.
  • Açıklamayı en az 250 kelime yapın.
  • Videonuzu tanımlayan 1-2 ana kelime seçin ve bunları hem açıklamanızda hem de başlığınızda belirgin bir şekilde öne çıkarın. Bu kelimeyi 2-4 kez ekleyin.
  • Popüler anahtar kelimeleri ve eş anlamlılarını belirlemek için Google Trendler ve Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı gibi anahtar kelime araçlarını kullanın. Bu terimleri dahil etmek, arama trafiğini en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olabilir.
  • Açıklamaya call to action’lar veya önemli bağlantılar gibi önemli bilgiler ekleyin.
  • Genel olarak konuşursak, açıklamanızı faydalı hale getirin. Kötü bir görüntüleme deneyimi oluşturduğundan ve Google’ın politikalarını ihlal edebileceğinden, alakasız kelimeleri açıklamanıza dahil etmeyin. Bir kullanıcıya yardımcı olmayan açıklamaları silebilirsiniz.
  • Özellikle ses seviyesi olmadan izlemek zorunda olanlar için videonun bir metnini eklemekten zarar gelmez.

4. YouTube Etiketlerinizi Optimize Edin

Sosyal medyada, hashtag’ler (#) artık kullanıcıların çeşitli platformlarda sorularına yanıt veren içeriği bulmalarına yardımcı olmak için kullanılıyor. İzleyicilerin belirli bir hashtag’i aradıklarında videonuzu bulmalarına yardımcı olmak için video açıklamalarında ilgili hashtag’leri (#) kullanmalısınız. 

Bu işlemde yalnızca izleyicileri değil, aynı zamanda YouTube’un kendisini de bilgilendirir. YouTube görüntüleyenlerin videonuzun ne hakkında olduğunu bilmelerini sağlamak için etiketler kullanmanızı önerir. 

Etiketler, temel eğilimleri daha görünür hale getirdiklerinden özellikle aramayı yönlendirmeye yardımcı olur. Video açıklamasına bir hashtag eklediğinizde, video başlığının üzerinde gösterilecek ve ardından köprü haline gelecektir.

Böylelikle YouTube, videonuzu içeriğinizin erişimini genişletebilecek benzer videolarla nasıl ilişkilendireceğini bulur. 

Videonuzun etiketleri, birinin izlediği bir videoyla eşleştiğinde, önerilen video bölümünde görünme şansınız yüksektir.

Etiketlerinizi akıllıca seçin! Alakasız bir etiket kullanmanın size daha fazla görüntüleme sağlayacağını düşünüyorsanız Google’un bunun için sizi cezalandırabileceğini de unutmayın

Video etiketleri için temel yönergeler:

  • Çok fazla etiket kullanmayın. 10-12 arası yeterlidir.
  • Açıklama kısmına benzer şekilde, yaygın ve daha uzun kuyruklu olanların iyi bir karışımı da dahil olmak üzere en önemli anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin. 
  • İlk etiketim tam hedef anahtar kelime seçilebilir (Örnek: “Google SEO”).
  • Bu kelimenin veya ifadenin birkaç varyasyonunu da eklenmelidir (Örnek: “Google arama motoru optimizasyonu”)
  • Son olarak, etiketlerden birkaçını videonun kapsadığı diğer konular dahil edilmelidir (Örnek: “Bağlantı oluşturma”, “İçerik pazarlama”)

Kısacası: YouTube ve Google’ın videonuzun ne hakkında olduğunu öğrenmesine yardımcı olacak birkaç anahtar kelime ekleyin.

Bonus İpucu: Hedeflenen etiketler yalnızca hedef anahtar kelimenizin sıralamanıza yardımcı olmakla kalmaz. YouTube’un kenar çubuğu alanında ilgili bir video olarak daha sık görünmenizi sağlar.

YouTube’da önerilen videoları inceleyin. Rakiplerinizin kullandığı etiketleri kullanmaktan korkmayın. 

5. İnsanlardan Yorum Bırakmalarını İsteyin

Birisi bir yorum bırakırsa, YouTube’a muhtemelen videoyu beğendiğine (veya en azından videoyla ilgilendiğine) dair güçlü bir mesaj gönderir. Videolarınız çok fazla yorum alıyorsa, bu YouTube’a videolarınızın popüler olduğunu söyler.

Tıpkı Google gibi, YouTube da popüler içeriğe öncelik verir. Yorumlar, YouTube’un insanların en çok neyi beğendiğine karar vermek için kullandığı metriklerden biridir. YouTube arama sonuçlarında yorumların videonun üst sıralarda yer almasında güçlü bir ilişkisi olduğunu söyleyebiliriz.

Bu nedenle, izleyicilerinizi videonuz hakkında yorum yapmaya teşvik ettiğinizden emin olun ve aldığınız yorumları yanıtlayın. 

Bir tartışma başlatmak için videonuzu bir soruyla bitirmek iyi bir fikirdir.

6. İnsanları Abone Olmaya Teşvik Edin

Abone olmak YouTube’da büyük bir olaydır. YouTube’un algoritmalarının videoları sıralamak için kullandığı faktörlerden biridir.

Bir videoyu beğenmek veya videoya yorum yapmak tek seferlik bir işlemdir, ancak abone olmak, insanların içeriğinizi düzenli olarak göreceği anlamına gelir.

Birçok YouTuber, insanlardan aynı anda beğenmelerini, yorum yapmalarını ve abone olmalarını ister. Ancak, bu metriklerden birine öncelik veriyorsanız, abonelikleri teşvik etmeye odaklanın.

Birisi videonuzu izledikten sonra kanalınıza abone olursa, bu harika bir videonuz olduğuna dair büyük bir sinyal gönderir.

YouTube’da daha fazla abone edinmenin en iyi yolu ise insanlardan abone olmalarını istemektir.

7. Videolarınıza Altyazı Ekleyin

YouTube’a altyazı ekleme, video dilini anlayamayan izleyiciler, sağır veya işitme güçlüğü çeken kişiler içindir. Ancak altyazılar karşımıza beklenmedik bir SEO avantajı ortaya çıkarır.

Altyazılar arama motorları tarafından taranabilir! Video için bir metin dökümüne sahip olmanın diğer bir yararı da, tıpkı bir blog gibi, geniş arama motorları tarafından okunabilmesidir.

Bu, altyazılar etkin kullanılırsa güzel bir SEO desteği sağlayacaktır. 

YouTube, otomatik altyazı eklemeyi destekler, ancak mükemmel değildir. Bu altyazıları düzenleyebilir veya kendinizinkini ekleyebilirsiniz. Ne yaparsanız yapın, altyazıların doğru olduğundan emin olun.

Video altyazıları için temel yönergeler:

Videonuza altyazı eklemek için desteklenen bir metin dökümü veya zamanlı altyazı dosyası yüklemek gerekir. İlki için, videoyla otomatik olarak senkronize olması için doğrudan bir videonun döküm metnini de girilebilir.

Altyazı eklemek de benzer bir işlem izler, ancak görüntülenmesini istediğiniz metin miktarını sınırlayabilirsiniz. 

Her iki seçenek için de:

  1. Video yöneticinize gidin.
  2. Video yöneticisi altındaki videoları tıklayın. 
  3. Altyazı eklemek istediğiniz videoyu bulun ve düzenle düğmesinin yanındaki açılır oku tıklayın. Ardından, “Altyazılar/CC”yi seçin.
  4. Daha sonra altyazıları veya altyazıları nasıl eklemek istediğinizi seçebilirsiniz.
  5. Video yükleme ekranında dosyanızı ve video dilinizi seçebilirsiniz. 

8. Videonuzu Kategorilere Ayırın

Bir video yükledikten sonra, onu gelişmiş ayarlar altında kategorilere ayırabilirsiniz. Bir kategori seçmek, videonuzu YouTube’da benzer içerikle gruplandırmanın başka bir yoludur, böylece farklı oynatma listelerinde yer alır ve kitlenizle özdeşleşen daha fazla izleyiciye ulaşır.

Bu işlem göründüğü kadar basit olmayabilir. Her bir videonun hangi kategoriye ait olduğunu belirlemek için kapsamlı bir süreçten geçmesi gerekir. Strateji olarak her kategori için neyin işe yaradığını düşünmek geliştirmek için faydalı olacaktır.

Kullanıcılar gelişmiş seçeneklerle belirli bir videoyu arıyorlarsa, seçilen kategorilerdeki videoları göstermek için aramayı seçebilirler. Video yüklerken, bir kullanıcı tarafından bulunma şansınızın daha yüksek olması için videonuzu kategorilerle ilişkilendirilmesi önemlidir.

YouTube, aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli kategori seçeneklerine sahiptir, bu nedenle YouTube videolarınıza uygun bir kategori bulmanız gerekir. Videonuzu yüklerken kategori seçeneklerini seçebilirsiniz.

9. Kanal Sayfanızı Optimize Edin

Optimize edilmiş bir kanal, videolarınızın iki şekilde daha iyi sıralanmasına yardımcı olabilir:

  1. İlk olarak, kanalınızın kendisi YouTube’da sıralanabilir.
  2. İkincisi, harika bir kanal sayfası = daha fazla abone. Ve daha fazla abone edinmek, sıralamanızı dolaylı olarak iyileştirebilir.

Her şeyden önce, kanal sayfanızın güzel ve profesyonel görünmesini istiyorsunuz. 

Kanalınızın hakkında bölümüne anahtar kelimeler ekleyin. Ancak, anahtar kelimeleri spam oluşturacak şekilde doldurmak veya bunun gibi temiz olmayan şeyler kullanmak istemezsiniz. Videolarınızın sıralamasını istediğiniz kelimeleri ve cümleleri doğal olarak serpin.

10. Göz Alıcı Bir Küçük Resim Oluşturun

Video küçük resminiz, video sonuçları listesinde gezinirken görüntüleyenlerin gördüğü ana resimdir. Arama sonuçlarına bakıldığında insanların dikkatini çeken ilk şey olduğunu unutmamalıyız.

Birçok kişi videoları yalnızca küçük resimlere bakarak izleyecektir, bu yüzden bu adımı atlamayın.

Video küçük resminiz, YouTube’un doğrudan kullandığı bir sıralama faktörü değildir, ancak yine de SEO’nuz üzerinde büyük bir etkisi vardır.

Birisi YouTube’da anahtar kelimenizi aradığında hangi sonuca tıklar? 

Sizin videonuz mu yoksa başka birininkine mi?

YouTube bu kullanıcı davranışına çok dikkat ediyor. Sonucunuzu tıklayan kişilerin yüzdesi, “tıklama oranı” (TO) olarak bilinir. Tıklanma oranınız ne kadar yüksekse o kadar iyidir.

Bu küçük resim, video başlığının yanı sıra izleyiciye videonun içeriği hakkında bir sinyal gönderir, böylece videonuzun aldığı tıklama ve görüntüleme sayısını etkileyebilir.

YouTube, birçok insanın sonucunuzu tıkladığını fark eder ve şöyle düşünür: “Bu videoyu arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkarmalıyız!“.

 İyi bir küçük resim, daha fazla tıklama anlamına gelir ve bu da daha iyi SEO anlamına gelir.

YouTube tarafından otomatik olarak oluşturulan küçük resim seçeneklerinden birini her zaman seçebilirsiniz, ancak özel bir küçük resim yüklemenizi şiddetle tavsiye ederim. YouTube’daki en iyi performans gösteren videoların %90’ının özel küçük resimlere sahip olduğunu unutmayalım. 

Küçük video resimleri için temel yönergeler:

  • Videonuzun fark edilmesi için insanların dikkatini çeken ve kalabalığın arasından sıyrılan bir şey oluşturun. 
  • Özel bir küçük resim oluşturarak insanlara videonuzun ne hakkında olduğunu ve onlara nasıl fayda sağlayacağını gösterin.
  • 2MB veya daha küçük .jpg olarak kaydedilen 1280×720 piksel – 16:9 oranını temsil eden – resimlerin kullanılmasını önermektedir. 

Özel bir küçük resim yüklemek için YouTube hesabınızın doğrulanması gerektiğini unutmayın. 

11. YouTube Kartları ve Bitiş Ekranı Ekleyin

YouTube Kartları

Bir video izlerken, köşede ortasında “i” olan küçük beyaz, dairesel bir simge veya abone olmanızı isteyen yarı saydam bir metin çubuğunu mutlaka görmüşsünüzdür. 

Bunlar, markanızı ve kanalınızdaki diğer videoları tanıtmak için ayarlayabileceğiniz masaüstü ve mobil cihazlarda görünen önceden biçimlendirilmiş bildirimler olarak tanımlanan kartlardır.

Tek bir videoya en fazla beş kart ekleyebilirsiniz ve altı tür vardır:

  1. İzleyicileri başka bir kanala yönlendiren kanal kartları.
  2. Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar adına bağış toplamayı teşvik eden bağış kartları.
  3. İzleyicilerden video içeriğinizin oluşturulmasını desteklemelerini istemek için hayran kartları.
  4. İzleyicileri harici bir siteye veya bir ürün satış platformuna yönlendiren bağlantı kartları.
  5. İzleyicilere soru soran ve bir yanıt için oy kullanmalarına olanak tanıyan anket kartları.
  6. YouTube içeriklerine bağlantı veren video veya oynatma listesi kartları.

YouTube Bitiş Ekranları

Bitiş ekranları, kartlarla benzer bilgileri görüntüler, ancak tahmin edebileceğiniz gibi, bir video bitene kadar görüntülenmezler ve doğası gereği görsel olarak biraz daha ayrıntılıdırlar. 

YouTube’un izleyici deneyimini optimize etmek için her zaman bitiş ekranlarını test ettiğini unutmamak önemlidir. Bu nedenle, belirttiğiniz şekilde bitiş ekranınızın görünmeyebileceği zamanlar olabilir. Kartları veya bitiş ekranlarını kullanmaya karar verirken bu faktörleri göz önünde bulundurun.

Bu faktörler biraz karmaşık ve zaman alıcı görünebilir, ancak unutmayın: İnsanların TV’lerinde YouTube’u izlemek için harcadıkları süre yıldan yıla iki katından fazla arttı. YouTube’da keşfedilecek bir kitle var ve kanalınızı optimize ettiğinizde keşfedilme şansınız artıyor.

12. Videonuzu Tanıtın, Sosyal Medyada Paylaşın

Burada konsept basit ve muhtemelen biraz açık. Ama önemli bir nokta. YouTube bir sosyal kanaldır, bu nedenle YouTube görünürlüğünü ve SEO’yu en üst düzeye çıkarmak için videolarınızı mevcut her sosyal kanalda paylaşmanız gerekir.

Paylaşım yapılabilecek platformlar:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn (LinkedIn, yerel bir video özelliği sunmayan tek büyük sosyal platformdur)

YouTube videolarınızı mümkün olan her yerde çapraz yayınlamak, maksimum görünürlük için en güçlü ve en uygun strateji olmaya devam ediyor.

Bunu şu şekilde düşünün: insanlar düşük kaliteli videolar paylaşmaz, değil mi?

Bu nedenle YouTube, insanların videonuzla ilgili haberleri yaydığını gördüğünde, “Bu iyi bir içerik olmalı!” diye düşünür. Dolayısıyla bir sıralama artışı sağlayacaklar. (Ayrıca, sosyal paylaşımlar bu ağlardan daha fazla insanı YouTube’a getirir. Bu da YouTube’un hoşuna gider.)

Bonus İpucu: Soru-cevap sitelerinde videonuzdan bahsetmeyi düşünebilirsiniz.

Videonuzu, insanların belirli bir konu hakkında bilgi almak için çaresiz olduğu bir yerde yayınlıyorsunuz. Bu nedenle, videonuzu izleyen kişiler, bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilmek için videonuzun önemli bir bölümünü izleyecektir.

Bu adımı uygulamak için videonuzun konusunu açıklayan bir anahtar kelime arayın. Ardından, cevaplayabileceğiniz bir soru bulun.

Uygun görünen bir soru bulduğunuzda, kişinin sorusuna elinizden geldiğince yanıt verin. Son olarak, cevabınızın sonunda videonuza bağlantı verin.

Sosyal medyada paylaşım yaptığınızda, kanalınıza bağlantılar oluşturmak ve sosyal varlığınızı büyütmek için de çalışıyor olacaksınız.

YouTube share link

13. Videonuzu Yerleştirin, YouTube Kanalınıza Bağlantılar Oluşturun

Videolarınızı gömmenin (embed etmenin) iki amacı vardır.

  • İlk olarak, videonuzu daha fazla insanın önüne çıkarır. Videonuzu herhangi bir yere gömebilirsiniz, ancak blog gönderilerinde izlenme oranları daha yüksektir.
  • İkincisi, kullanıcı katılımınızı artıracaktır. Bu, daha fazla kişinin videonuzu izlemesininin doğrudan bir sonucudur.

Web siteniz varsa YouTube üzerinden yayınladığınız videolarınıza mutlaka yer verin. Altyazılar için videonun scriptini çıkarma çalışmasını yaparsanız eğer bu metni blog olarak yayınlayabilir ve o sayfada videonuza da yer verebilirsiniz. Böylelikle bir yandan da sitenizin SEO’sunu geliştirebilirsiniz.

14. Listenize E-posta Gönderin

E-posta listesi, pazarlamanın en etkili biçimlerinden biridir. Binlerce kişiye göz açıp kapayıncaya kadar e-posta gönderebilir ve birkaç saat içinde sayısız görüntülenmeye sahip olabilirsiniz.

Görüntülenmeleri Artırmak için İçerikleriniz Geliştirin

1. Video Üretimin Kalitesini Arttırın

SEO aslında kullanıcı optimizasyonudur. Bu nedenle, arama performansını artıracak video kalitesini artırma konusunda size birkaç ipucu vermek istiyorum.

Herkesin profesyonel düzeyde bir stüdyo kurulumununu karşılamak zor ancak bu, video kalitenizin bir düşük olması gerektiği anlamına gelmiyor.

Çoğumuzun video kaydedebilen akıllı telefonları var ve bu, başlamak için yeterince iyi.

Videolarınızın kalitesini artırmak istiyorsanız yapabileceğiniz birkaç küçük yatırım ve değişiklik var:

  • Tripod alın. Biraz kararlılık, daha profesyonel bir video oluşturmak için uzun bir yol kat eder.
  • Arka Plan Ekleyin. Çarşaflarınızı bir kitaplığa asmak yapabileceğiniz en iyi şeyse, sorun değil.
  • Aydınlatmayı Doğru Yapın. Tek ihtiyacınız olan, videonun konusuna göre, birkaç lamba veya ışık. Küçük bir bütçeniz varsa, güzel ışıklar satın alabilirsiniz. Ama dediğim gibi, etrafta sıradan ev lambaları varsa, onları da kullanabilirsiniz.
  • Bir Mikrofon Alın. Yine, büyük bir bütçe harcamanıza gerek yok. Herkesin bu 1500 liralık mikrofonu satın alması gerekmiyor. Ucuz bir mikrofon bile size telefonunuzun dahili mikrofonundan çok daha iyi ses kalitesi sağlar.

2. YouTube İçeriğinizi Geliştirin

Hiçbir SEO hack, insanların daha fazlası için geri gelmesini sağlayamaz. Buradaki sorumluluk yalnızca içeriğinize aittir.

Videolarınızın sıralanmasını istiyorsanız, insanları izlemeye devam etmeniz gerekir. İnsanların izlediği video miktarı, Kitleyi Elde Tutma olarak bilinir. Kitle Etkileşimi, YouTube’un algoritmasında kullandığı birkaç sıralama faktörlerinden biridir.

Videonuz insanları YouTube’da tutarsa, YouTube videonuzu arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır. (Sonuçta YouTube, insanların reklamlara tıklamaları için platformda kalmalarını istiyor. Onlara bu amaca yardımcı olursanız, videonuzu tanıtacaktır.)

Yüksek Tutuklu Videolar, süslü bir kamera veya mikrofon gerektirmez. Aslında üretim kalitesini o kadar çok dert etmenize gerek yok. Videonuz değerli ve izlemesi ilginç olduğu sürece, hazırsınız.

Günün sonunda, içeriğiniz tüm YouTube SEO’nuzun temelidir, bu nedenle herkesinkinden daha iyi olduğundan emin olun.

Videonuzun içeriği kötü ise, SEO için ne kadar optimize edilmiş olursa olsun sıralamada yer almaz.

3. İdeal Video Uzunluğunu Bulun

Muhtemelen bir noktada kendinize şunu sormuşsunuzdur: “Bir YouTube videosu için mükemmel uzunluk nedir?

Videonuz ne kadar uzun olmalı?

Burada tek bir doğru cevap yok.

Google’daki metin tabanlı makalelerde olduğu gibi, daha uzun videolar daha iyi sıralandığını görüyoruz.

Ancak, bu, yaptığınız video türü için uzun içerik iyi olmayabilir. Yalnızca YouTube SEO en iyi uygulamalarına değil, kullanıcıların ne istediğine odaklanmalısınız. 

Belirli uzunluğu çok fazla dert etmeyin. Bunun yerine, mümkün olan en iyi videoyu oluşturmaya odaklanın. 

Derinliği hak ediyorsa daha uzun bir video çekin. Videonuzun 20+ dakika olması mantıklıysa, devam edin. Videonuzun çok uzun olması konusunda endişelenmeyin. Harikaysa, insanlar onu izleyeceklerdir.

Tüm bu istatistiklerin en havalı yanı, hepsini YouTube Studio‘da takip edebilmenizdir. Bu şekilde, nasıl ilerlediğiniz görebilir ve zaman içinde videolarınızı iyileştirebilirsiniz.

4. İzlenme Sürenizi Artırın

İzlenme süresi nedir?

İnsanların videolarınızı gerçekten izlemek için harcadıkları zamandır.

Bu, önemli bir YouTube sıralama faktörüdür. İnsanlar videolarınızı izlemek için çok zaman harcıyorsa, yaptıklarınızı açıkça beğendikleri anlamına gelir.

YouTube Stratejinizi Güçlendirin

İzlenme sürenizi artırmanın birkaç yolu vardır ve aşağıdaki noktalarda bunlardan birkaçına değineceğim.

1. YouTube Oynatma Listeleri Oluşturun

Oynatma listelerinin gücü yalnızca izleyiciler için değildir.. Anahtar kelime açısından zengin oynatma listeleri oluşturmak, YouTube SEO’nuzu güçlendirebilir ve ayrıca daha fazla arama trafiği elde edebilirsiniz.

Oynatma listelerini kullanmak, görüntüleme süresini ve elde tutmayı artırabilecek küçük ama güçlü taktiklerden biridir. Sonuçta, oynatma listeleri oynatma listesindeki her videoyu otomatik olarak oynatır. Bu da her ay binlerce ekstra görüntülemeye yol açabilir.

Oynatma listesi oluşturma için temel yönergeler:

  1. Öncelikle videolarınıza bir göz atın. Ortak bir teması veya konusu olan 4-5 video belirleyin. 
  2. Ardından, bu video grubunu içeren bir oynatma listesi oluşturun.
  3. Son olarak, bu oynatma listesini kanal sayfanıza ekleyin. Kanalınızda en az 3 oynatma listeniz ekleyin.

2. Başka Bir Kanalda Öne Çıkın

Bu zor bir taktik, ancak doğru yaparsanız size harika sonuçlar verebilir.

Bu zor, çünkü ideal olarak kanalınızı tamamlayan ancak onunla rekabet etmeyen YouTube kanalları ile iş birliği yapmak istiyorsunuz.

Sizinkiyle aynı nişte bir kanal seçerseniz, diğer kanala izleyici kaybedersiniz.

Birbiriyle ilişkili fakat tam anlamıyla rekabet etmeyen kanallerı tercih edin. Yemekle ilgili bir YouTube kanalınız varsa, tamamen içeceklerle ilgili bir kanal bulun. Bir pazarlama kanalınız varsa, bir satış kanalı bulun.

Bazı istekler gönderin ve diğer kanalların sizi öne çıkarmak isteyip istemediğine bakın. 

Yayınlanacak video için kanalınıza bir bağlantı aldığınızdan emin olun! Hatta bir açıklama da isteyebilirsiniz.

3. Röportaj Yapın

Bir YouTube kanalında röportaj yapmak, öne çıkmanın başka bir mükemmel yöntemidir. Bazı YouTube kanalları röportajlar üzerine kuruludur. Çıkacağınız kanalın yüksek sayıda abonesi olduğu için, sahip olmadığınız bir izleyici kitlesinin önünde size görünürlük sağlar.

YouTube SEO Performansınızı Analiz Edin ve Geliştirin

1. İzlenme Süresi Raporunuzu İnceleyin

YouTube, videolarınızın nasıl performans gösterdiğini analiz etmek için kullanabileceğiniz bir dizi kullanışlı rapor sağlar.

İnsanların videolarınıza kaç dakika harcadığını görmenize yardımcı olan izlenme süresi raporu vardır.

Raporu görmek için:

  1. YouTube Studio‘ya gidin.
  2. Sol taraftaki menüde Analytics’e gidin, ardından İzlenme Süresi’ni arayın.

Bu rapor, kullanıcı etkileşiminizdeki değişiklikleri izlemek için kullanışlıdır. İzlenme süreniz yükselir veya düşerse bunun neden olabileceğini araştırmalısınız.

2. Geri Dönen Ziyaretçiler Raporunuza bakın

Ayrıca, kitlenizin ne kadarının içeriğinizi bir süre orada kalmaya yetecek kadar sevdiğini de bilmelisiniz.

Geri dönen izleyici raporu, ortalama görüntüleme süresi ve en iyi performans gösteren videolarınız da dahil olmak üzere bir dizi yararlı metrik gösterir.

Raporu görmek için:

  1. YouTube Studio‘ya gidin.
  2. Sol taraftaki menüde Analytics’e gidin, ardından Kitleyi arayın.

Videonun adını tıklayarak belirli videolar için kitleyi elde tutma verilerini de görebilirsiniz. Ayrıca videoyu oynatabilir ve performansınızı saniye saniye izleyebilirsiniz.

3. YouTube SEO’sunu Yönlendirmek için Etkileşim Raporlarını Kullanın

YouTube, genel performansınızı ölçmenize yardımcı olacak birkaç etkileşim raporu sunar. Her rapor kendi açısından değerlidir ve her birine düzenli olarak göz atılmalıdır.

Örneğin: 

Aboneler raporu size kaç abone kazandığınızı veya kaybettiğinizi gösterir.

Ortalama İzlenen Yüzde, izleyicilerinizin her videodan ne kadarını izlediğini gösterir.

Bu metrikler, YouTube SEO’nuzu geliştirmek ve performansınızın en ince ayrıntılarını bile gözlemlemek için mükemmeldir.

Son Olarak…

İnsanların uzun bir blog yazısını okumaktansa bir video izlemeyi tercih ettiğini herkes bilir. Bu, YouTube SEO’nun sayısız faydası olabileceği anlamına gelir: artan izlenme süresi, daha geniş marka bilinirliği ve daha fazla satış ve olası satış.

Unutmayın hangi Youtube SEO ipucuyla başlarsanız başlayın, başarılı bir YouTube kanalının sırrı iyi içerikten geçer. İzleyicilerinizin sizi bulduklarında izleyecekleri yüksek kaliteli ve alakalı bir şeye sahip olduğundan emin olun.

Ve son olarak, diğer herhangi bir içerikte yaptığınız gibi araştırmanızı yapın. İçerik portföyünüzü güçlendirmek için üzerine ekleyebileceğiniz, ölümsüz içerikli (evergreen) videolar oluşturmaya odaklanın. Kullanıcılara ne kadar yararlı içerik sunarsanız, işletmenize ve YouTube kanalınıza o kadar fazla aranma hacmi alırsınız!

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]