Web sitesi: canyayinlari.com
Ajans: Hype
Başarı Hikayesi Konusu: Türkiye’nin önde gelen yayınevlerinden Can Yayınları’nın web sitesini e-ticaret uyumlu hale getirmesi ile birlikte başlayan süreçte teknik optimizasyonlar, içerik düzenlemeleri ve yapılandırılmış veri işaretlemeleri ile proje başlangıcı ve sonu arasında aylık bazda %167 tıklama artışı kaydettik.
Hype Proje Sahipleri: Tahsin Pektürk, Cengizhan Onur, Ayhan Kuş
Can Yayınları Proje Sahipleri: Ezgi Sağır, Görkem İrez
Proje Tarihleri: Mart 2022 vs. Aralık 2022
Özet
Türkiye’nin saygın yayınevlerinden Can Yayınları, Mart 2022 tarihinde web sitesinde yaptığı geçiş ile birlikte e-ticaret altyapısına erişti. Bu tarihten itibaren çok sayıda oyuncunun yer aldığı kitap e-ticaret pazarında temel rakip analizleri, avantajlar ve dezavantajlar gibi temel öğeler üzerinde çalışmalar yürütülerek bir SEO stratejisi oluşturuldu. Bu strateji uyarınca atılan adımlarla birlikte Aralık 2022’de elde edilen tıklama sayısı, Mart 2022’deki sayının %167 üstünde gerçekleşti.
Yaklaşım
Karşılaştığımız Zorluklar
- Yayıncılığın doğası gereği Can Yayınları yalnızca kendi baskısı olan kitapları satabiliyorken, kitap satışına odaklanan rakip e-ticaret firmaları tüm yayınevlerinin kitaplarını satışa sunabilmesi
- Web sitede temel SEO kriterlerinden Canonical Tag, optimize Title & Description yapıları ve yapısal veri işaretlemelerinin olmaması
- Yayın kategorisine bağlı olarak hedef kitlenin farklı nişler barındırması
Bizim Yaklaşımımız
Web sitenin, çok sayıda oyuncudan oluşan rekabet ortamına adapte olabilmesi adına temel teknik problemlerin giderilmesi için aşağıdaki adımları attık:
- Canonical Düzenlemeleri
- 404-302 Gibi Farklı Yanıt Kodu Döndüren Sayfaların Optimizasyonları
- Keyword Mapping
- Site Mimarisinin Optimizasyonu
- Cannibalization Sorunlarının Optimizasyonu
- Title & Description ve Diğer On-Site Elementlerin Optimizasyonları
- Product Schema ve Book Schema Yapısal Veri İşaretlemeleri
- Potansiyeli Yüksek Yeni Sayfa Yapılarının Kurgulanması
Ardından yazar profilleri, ürün sayfaları ve ürün listeleme sayfaları için her bir kitap/yayın kategorisinin kendi hedef kitlesi ve sorgulardaki kullanıcı niyetleri değerlendirilerek özgün içerikler ürettik. Ayrıca yayıncılık dünyası ile popüler kültürün birleştiği alanlarda ekstra optimizasyonlar yapılarak trendleri yakalama imkanına eriştik. Özellikle Can Yayınları yazarlarının kitaplarından uyarlanan film ve diziler ile ilgili sorgularda yüksek oranda yeni kullanıcıya erişme imkanı bulduk.
Organik Trafikte
- Aylık tıklama bazında %167.6
- Aylık gösterim bazında %152.9
- Aylık CTR bazında ise %5.8 artış sağladık.
- Mart 2022’de 49376 olan organik anahtar kelime sayısını, Aralık 2022’de 99280’e çıkardık.
- İlk 3 sıradaki kelime sayımız 300’den 1401’e; ilk sayfadaki kelime sayımız ise 1589’dan 6174’e yükseldi.