Marka: Otonakit
Web Sitesi: https://www.otonakit.com/
Ajans: Hype
Başarı Hikayesi Konusu: Zayıf olan blog sayfamızı güçlendirmek için özellikle 2022 yılı trendlerine odaklanarak , bu konulara özel SEO uyumlu içerik briefleri hazırlandı ve organik trafiğin artışı hedeflendi. Bu doğrultuda anahtar kelime araştırmaları, rakip analizleri ve fırsat araştırmaları ile bir içerik stratejisi kurgulandı.
Hype Proje Sahipleri: Özlem Kalaycı, Buse Güven
Otonakit Proje Sahipleri: Serap Çimen, Elif Kanmaz, Sude Baykal
Proje Tarihleri: 1 Ocak – 31 Ağustos
Özet
Google’ın hayata geçirdiği içerik güncellemeleri ile kullanıcı niyetine uygun içerikler üretmek organik trafik kazanımı açısından oldukça önem kazandı. Bu alanda başarılı rakipleri inceledik. Fırsat araştırmaları gerçekleştirerek trend artışı yaşayan veya potansiyeli olan içerik konularını belirledik. Anahtar kelime araştırmaları ile destekleyerek içerik stratejimizi oluşturduk. Hedef odaklı içerik brieflerimizi oluştururken özellikle long tail ve trafik çekme potansiyeli olan sorguları hedefledik. Tüm yazım süreçlerini tarafımızca yönetildi ve sonucunda detaylı incelemeler, meta optimizasyonları ve iç linkleme çalışmalarını gerçekleştirerek içeriklerimizi zenginleştirmeyi hedefledik.
Özellikle yılın başından bu yana girişlerini sağladığımız 2022 içerikleri ile bir çok kullanıcının sorgusuna yanıt veren ehliyet yenileme, lpg fiyatları gibi trend içerikleri önceden tespit ederek yıl içerisinde potansiyel gördüğümüz trafikleri sitemize çekmeyi başardık.
Total Trafik Artışı
Kurguladığımız içerik stratejisinin yanında gerçekleştirdiğimiz teknik optimizasyonlar sayesinde 8 aylık dönemde tıklama oranlarında %434’lük artış sağladık.
Blog Sayfaları Trafik Artışı
Blog sayfalarındaki SEO uyumlu çalışmalarımız ile 8 aylık dönemde %494’lük büyüme görülmüştür. Yıl bazlı içerikler oluştururken aranma hacmi yüksek sorgularla birlikte yıl bazlı bilgi vererek hem güncel ve özgün içerikler elde etmeyi, hem de kullanıcı sorgularına uygun yanıtlar vermeyi sağladık. İzlediğimiz strateji ile sadece 2022 odaklı blog içeriklerinin tıklama oranlarında %5.122 artış yaşanmıştır.
*8 Aylık Tüm Blog İçerikleri Grafiği
*8 Aylık 2022 Odaklı Blog İçerikleri Grafiği
Meta Title & Description Optimizasyonları
Tüm içerik üretim sürecinin yönetiminin Hype tarafında olması ile içerik girişlerini yaparken sayfalarda SEO uyumlu meta title & description’ların kullanılmasını sağladık. Yıl bazlı içeriklerde 2022 sorgusunun geçirilmesine ve hedeflediğimiz anahtar kelimelerin kullanımına özen gösterdik.
İç Linkleme Optimizasyonları
Buna ek tüm iç linkleme stratejisini kurgulayıp uygulayarak site içi trafiğin artışını, sayfalar arası otorite aktarımını ve kullanıcıların sitede daha fazla vakit geçirmesini sağladık. İç linkleme uygulanacak tüm içeriklerin performansları incelenerek stratejik bir iç linkleme çalışması gerçekleştirdik.
Arabam Kaç Para Butonu
Rakipleri incelediğimizde “Arabam kaç para” sorgusunu hedefleyerek oldukça yüksek trafikler elde ettiğini gözlemledik. Bizim de hedeflerimiz arasında olan fakat rekabetin yüksek olduğu bu alanda başarıya ulaşmak için “arabamı fiyatla” sayfası oluşturarak tüm içerik sayfalarına “Arabam kaç para” butonu eklenmesini sağladık. Bu sayede arabalarla ilgili yazılara ilgi duyan kullanıcıları bu sayfaya yönlendirmeyi hedefledik. Kullanıcıları fiyatlama sayfasına yönlendirmeyi başararak site içi gezinimin artmasını sağladık.
Arabam Kaç Para Butonu Kullanım Örneği
Sonuç
2022’nin Ocak ayında 30K tıklamadan Ağustos ayında 158K tıklamaya ulaşarak %424’lük bir artış sağlandı. 8 aylık bu süreçte 664K tıklama ve 19M gösterim almayı başardık.