Marka: Turkcell

Web Sitesi: https://www.turkcell.com.tr/

Ajans: Hype

Başarı Hikayesi Konusu: Mobile separate yapı neticesinde desktop cihazlar üzerinden m-dot uzantılı sayfalara gelen ziyaretler kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemekteydi, responsive yapıya geçiş projelendirilmiş olsa da Google Optimize ile kısa vadede deneyimi iyileştirecek bir yapı kurarak bu olumsuz deneyimin önüne geçmeyi, responsive yapıya geçişin gerekliliğini veriye dayandırarak görmeyi hedefledik. 

Hype Proje Sahipleri: Tahsin Pektürk

Turkcell Proje Sahipleri: Fatih Yeşilyurt, Melisa Gündüz

Proje Tarihleri: Temmuz 2022 – Ağustos 2022

Özet

Turkcell’in mevcut teknolojik altyapısı ve iş hedefleri doğrultusunda web sitesinin mobile separate bir yapıda kullanılması gerekliliği söz konusudur. Bu yapı neticesinde, SEO anlamında gerekli uygulamalar arama motoru yönergelerine uygun şekilde uygulanmış olsa da, m-dot uzantılı adresler yoğun şekilde masaüstü sonuçlarında yer almaktadır. Responsive yapıya geçiş projelendirilmiş ve planlanmış olsa da, migration süreci tamamlanana kadar kısa vadeli bir çözüm üreterek bir yandan site ziyaretçilerine daha iyi bir deneyim sunmayı, diğer yandan da responsive yapıya geçişin gerekliliğini göstermek için veri toplamayı amaçladık.

Bizim Yaklaşımımız

SEO anlamında index sürecini sağlıklı şekilde yönetmek adına mobile separate için arama motoru yönergeleri uygulanmasına karşın desktop ve mobile dizinlerin arama sonuçlarında karışıklığa neden olduğunu, bunun da kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilediğini gördük. Index yönetim süreci SEO başlığı altında ayrıca tartışılabilir ancak amacımız hızlı bir şekilde son kullanıcının problemini çözmek olduğu için Google Optimize aracını kullanarak basit fakat etkili olabilecek bir deneyim tasarladık. Yaklaşımımızı masaüstü versiyona geçmek için tek yolun url üzerinden “m.” bölümünü “www” ile değiştirmek olması ve günlük kullanıcıların bunu tahminlemesinin zorluğu üzerine bu yolu kısaltmak üzerine kurduk.

Web sitemize gelen ziyaretçinin cihaz bilgisini alarak giriş yaptığı sayfanın versiyonu ile karşılaştırdık ve eğer desktop cihaz üzerinden mobile versiyona giriş gibi bir uyumsuzluk ortaya çıkarsa kullanıcıya hızlıca versiyon değiştirmesini sağlayan bir pop-up gösterdik.

Sonuç


Testin gerçekleştirildiği 1 aylık süre boyunca yaklaşık 300.000 kullanıcının %50’si mevcut deneyimi yaşamaya devam ederken, %50’si Google Optimize ile oluşturduğumuz yeni deneyim üzerinden web sitemizi deneyimlemeye devam etti. Gerçekleştirdiğimiz test neticesinde, desktop cihazlardan gelen transaction hedefinde %0,25 olan CR değerimiz, test versiyonda %0,31’e yükseldi ve;

  • Ecom Transaction hedefinde %24,60 uplift
  • Oturum başına ortalama gelir hedefinde %18 uplift sağlayarak test büyük bir başarı gösterdi.

Test sonucunda aslında kullanıcı deneyimi üzerinde yapılacak çok basit bir iyileştirmenin dahi ne kadar etkili olduğunu; web sitenizde responsive, adaptive ya da mobile separate yapılarından hangisini kullanırsanız kullanın, farklı cihazlar üzerinden düzenli testler yapmanın önemini veriye dayalı şekilde gördük.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4973
[email protected]