Problem
Turkcell Proje Sahipleri: Gözde Keskin, Dilara Kanalka
Hype Proje Sahipleri: Alper Yaramanoğlu, Onur Aykut Bahçıvan, Sertaç Sayar, İdil Bilgen
Hem satış, hem de dijital ekiplerin bir araya gelmesiyle oluşturduğumuz analizler sonucunda sitedeki birçok cihaz ve aksesuar sayfasının önemli bir trafik potansiyeline sahip olduğunu fakat bu potansiyelin kullanılamadığını tespit ettik. Bu durumun nedenini anlamak için teknik kontrol ve incelemelerimizi yaparken karşımıza 2 ana sebep çıktı; bunlardan bir tanesi, kullanıcıların yaptığı aramaların dönemsel olarak çok hızlı bir değişime uğraması ancak bizim trendi yakalayabilecek kadar hızlı hareket edememizdi. Bir diğeri ise redesign sürecinde özellikle trafik potansiyeli yüksek, ürün sayfalarının içerik değiştirme alanının kapanmasıydı.
Bu sonuca teknik ekibe daha fazla efor çıkarmadan bir sonuç bulduk ve fazla ziyaret ve satış potansiyeli taşıyan bu sayfalara ek bir yazılımcı desteği gerekmeden Google Tag Manager üzerinden içerik girişlerini yapmayı hedefledik.
Çözüm
En doğru verimi ve sonuçları alabilmesi için en uygun kanalı belirledik. Değiştirilmesi gereken cihazların trafik kırılımlarını Google Analytics ve Search Console datalarını birleştirerek inceleyince Apple, Samsung gibi hem arama trendleri hem de satış potansiyeli olan sayfalar ile başlayarak GTM üzerinden belirlenen anahtar kelimeler özelinde yazılar ekledik.
Bu sayfayı tasarlarken hem akılda kalıcı olması, hem de organik aramalarda sıralama almasını sağlamak için cihazlarla ilgili, SEO uyumlu kelime araştırması yaptık. Ve içerikleri değişen trendlere göre siteye uyumlu olarak tasarladık. Bu alanda hiç bir yazılımcı desteği almadan düzenlenen sayfalar ile de ek bir development maliyeti çıkarılmadı.
Sonuç
Bu şekilde trendleri kaçırmadan yaptığımız içeriksel değişiklikler ile ziyaret sayımız %184’lük bir artış yaşanırken ek 50 cihaz satışı yapıldı.
Google Tag Manager üzerinden yaptığımız değişiklik ile beraber organik aramalarda 982 yeni kelimede sıralama aldık.