Marka: İpragaz iPApp
Web Sitesi: https://ipapp.ipragaz.com.tr/
Ajans: Hype
Başarı Hikayesi Konusu: Markaya getirisinin büyük olacağını ön gördüğümüz LPG tasarruf hesaplama aracı önerimiz sitenin WebApp olması ve bazı teknik sorunlar sebebi ile karşılaşılan engeller sonucu yaklaşık 1 yıl boyunca hayata geçirilemedi. ChatGPT kullanılarak sıfırdan SEO uyumlu bir sayfa oluşturduk.1.5 ayda organikte 1.4k tıklama ve 36k gösterim elde edildi!
Hype Proje Sahipleri: Hasan Çakıcı, Özlem Kalaycı, Kaan Tabak
iPApp Proje Sahipleri: Seren Gnassounou
Proje Tarihleri: Ocak 2023 – Nisan 2023
Özet
2022 yılının son aylarında hayatımıza giren ChatGPT’yi hızlıca projelerimize entegre etmek üzere araştırmalara başladık. Yaklaşık 1 yıldır bekleyen iPApp LPG tasarruf hesaplama aracı projemizi hızlıca hayata geçirebileceğimizi düşünerek marka ile iletişime geçtik. Markadan tek beklentimizin bir web sayfası yaratılması olduğunu belirttik. ChapGPT kullanılarak sıfırdan tamamen kullanıcı odaklı ve SEO uyumlu bir sayfa oluşturduk. Yapay zeka ile oluşturduğumuz tüm içeriği marka tarafından açılan boş sayfaya GTM(Google Tag Manager) kullanarak entegre ettik. Sayfa yayına alındığı gün Google tarafından eksiksiz alınıp dizine eklendi ve sıralama almaya başladı. Ana hedef kelimemiz olan “LPG Yakıt Hesaplama” kelimesinde 1. hafta itibariyle 0. sıra olarak tabir ettiğimiz zengin sonuçlarda yer almaya başladık. Sayfanın indexlenmesinden sonra geçen 1.5 ayda organikte 1.4k tıklama ve 36k gösterim elde edildi!
Yaklaşımımız
iPApp bir WebApp site olduğu için istediğimiz sayıda sayfa oluşturamamamız ve teknik ekibin yoğunluğu projeyi hayata geçirmemizin önünde engel oluşturuyordu. Ancak Türkiye’de yaşayan ve aktif araç kullanan; aracında LPG kullanan ya da kullanmayı düşünen kişileri hedeflediğimiz bu projemizde fırsat araştırmaları gerçekleştirirken elde edebileceğimiz potansiyel trafiğin oldukça yüksek olduğunu gözlemledik. Bu doğrultuda hedef anahtar kelimeler belirledik ve ChatGPT aracılığıyla bu anahtar kelimeleri hedefleyen yaklaşık 1000 kelimelik bir içerik hazırladık. Tamamen yapay zeka aracılığı ile hazırlanan bu içerikte hedeflenen anahtar kelimelerin kullanımına özen gösterdik. Bu süreçte JavaScript, HTML, JSON-LD kodlarını da sadece gerektiği yerlerde müdahalelerde bulunarak ChatGPT sayesinde oluşturduk ve GTM(Google Tag Manager) ile sayfaya hem içeriği hem de kodları entegre ettik. Uyguladığımız strateji ile teknik ekip tarafından 6 ayda hayata geçirilebilecek sayfayı 1 hafta gibi kısa bir sürede sonuçlandırdık.
Sonuç
ChatGPT ile SEO uyumlu bir hesaplama aracı sayfası hazırlayarak 6 aylık süreci 1 hafta gibi bir sürede başarı ile tamamladık. Daha önce sıralama alınamayan 166 kelimede birçoğu ilk sayfada olmak üzere konumlandık.
Sayfanın yayına alındığı ilk hafta itibari ile KPI anahtar kelimelerimizden ‘LPG yakıt hesaplama’ sorgusu ile zengin sonuçlar olarak adlandırılan 0. Konumda yer almayı başardık.
Sayfanın yayına alınması ile 1.5 ayda organik sonuçlarda 1.4K tıklama ve 36K gösterim elde edildi!