Problem

Projede Emeği Geçenler

Little Caesars: Pelin Çiftçioğlu, Mehmet Günden

Hype: Özer Sendinç, Gizem Gamze Aksakal, Canberk Kızılaslan, Duygu Aklan, Duygu Kabacan, Hakan Hanay, Sertaç Sayar, Mert Ceylan

 

Lokasyon bazlı iletişimi güçlendirmemiz ve özelleştirmemiz gerektiğini fark ettik. Ve Yemek Sepeti’nin kullanıcılarına sunduğu memnuniyet kriterlerinin oluşturduğu puan ortalamasından faydalanabileceğimizi düşündük.

Yemek Sepeti birçok işletmenin olduğu gibi bizim için de çok değerli bir satış kanalı olarak konumlanıyor. Dijital satış ekibi olarak hedeflerimizden biri olan kendi kanalımız üstünden satış yapabilmek için bize önemli bir içgörü alanı yarattı.
 

Bu keşfimizi otomatize edebilmek için ilgili lokasyonlardaki pizza rakiplerimizin puan ortalamalarını listeleyip karşılaştıran bir dinamik bir script geliştirdik. Bu verilerden yararlanarak her lokasyonda kullanıcının en olumlu tepki verebileceği iletişimi kurmayı hedefledik.

Çözüm

Müşterimizin en doğru verimi ve sonuçları alabilmesi için markaya en uygun kanalı belirledik. Rakip, brand, büyük boy pizza, küçük boy pizza, pizza siparişi gibi jenerik anahtar kelimeler ile ilerledik.

Google Search kampanyası oluşturarak hem lokasyona, hem de satın alma aksiyonuna en yakın aramayı yapan kullanıcıları hedefledik. Ürünümüzün herkese hitap eden bir ürün olması sebebiyle, ekstra bir demografik kısıtlama yapmayarak pizzasever herkesi hedefledik.

Bu alanda Yemek Sepeti’nin hem bizim, hem de rakip pizza satışı yapan restoranların puan ortalamalarını birincil olarak göz önünde bulundurduk.

Sonuç

Aynı tarih aralığında aktif olan always-on jenerik kampanyalarımıza kıyasla;

Bu reklam stratejisi sayesinde; satış maliyetimiz jenerik kampanya kurgularımıza oranla %26 daha düşük gerçekleşti. Tıklama oranı jenerik kampanyalara oranla %54 daha yüksek olurken, dönüşüm oranı 3 kat daha yüksek gerçekleşti.

Ek olarak bu kampanyalardan elde edilen gelir jenerik kampanyalarımıza göre %80 artış gösterdi.

    • Purchase CPA’imizi %26 oranında düşürdük.
    • Jenerikte ROI 0,21 iken ROI 1,19 gerçekleşti.
    • Jenerikte ROAS 1,21 iken ROAS 2,18 gerçekleşti. %80 arttırmış olduk.
    • Jenerikte CTR %11 iken CTR %17 gerçekleşti. %54 arttırmış olduk.

Ortalama dönüşüm oranı jenerikte %2.40 iken,  %5.08′ çıktı. Böylece conversion rate’imizi %111 artırmış olduk.

80

ROAS Artışı

54

CTR Artışı

111

CR Artışı

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4973
[email protected]