Problem

E.A.T. ve YMYL güncellemelerinden sonra pek çok site güvenilirlik eksiklikleri nedeniyle organik görünürlüğünde önemli performans kayıpları yaşadı.

E.A.T. Güncellemesi Nedir?

Google E.A.T algoritması Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness kelimelerinin baş harflerini ifade etmektedir. Bu kelimeler uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik anlamı taşımaktadır. Google, E.A.T — YMYL ve Mayıs 2020 core güncellemesi ile birlikte sitelerin içeriklerinde kullanıcılara sunduğu bilgilerin güvenilirliklerini de göz önünde bulundurdu. Güncelleme 5 Mayıs tarihinde gerçekleşerek hazırlıksız yakalanan birçok siteyi olumsuz etkiledi.

Çözüm

Google E.A.T. ve YMYL güncellemelerinden sonra Ağustos 2019’da gerçekleştirdiği diğer core update ile birlikte sağlık ve finans gibi alanlardaki siteler için ciddi değerlendirme kriterlerine başladı. Yeni gelecek güncellemelerden daha az etkilenmek adına başlattığımız çalışma Aralık 2019’da site geçişi ile yayına alındı. Doktor sayfaları, referanslar ve doktor detay sayfalarına aşağıda detaylarını bulabileceğiniz aksiyon maddeleri adım adım uygulanmaya başlandı. Mayıs 2020’de yayınlanan May Core Update ile birlikte olumlu etkileri görüldü.

Sonuç

Hype, bu güncellemeleri bir avantaja çevirerek yaptığı çalışmalar ile Medikaynak sitesinin organik görünürlüğünde desktop’ta %74, mobilde ise %47’lik bir artış yaşanmasını sağladı.

74

oranında Desktop organik görünürlüğü arttı

47

oranında mobil organik görünürlüğü arttı

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]