Marka: Medikaynak

Ajans : Hype

Case Konusu : E.A.T. YMYL ve May Core Update Güncellemelerine Karşı Organik Görünürlük Artışı

Proje Sahipleri: Alper Yaramanoğlu, Samet Aydilek, Buse Güven

Case Başlangıç Tarihi: 4 Mayıs — Devam Ediyor.

Sorun

E.A.T. ve YMYL güncellemelerinden sonra pek çok site güvenilirlik eksiklikleri nedeniyle organik görünürlüğünde önemli performans kayıpları yaşadı.

Bizim Yaklaşımımız

Google E.A.T. ve YMYL güncellemelerinden sonra Ağustos 2019’da gerçekleştirdiği diğer core update ile birlikte sağlık ve finans gibi alanlardaki siteler için ciddi değerlendirme kriterlerine başladı. Yeni gelecek güncellemelerden daha az etkilenmek adına başlattığımız çalışma Aralık 2019’da site geçişi ile yayına alındı. Doktor sayfaları, referanslar ve doktor detay sayfalarına aşağıda detaylarını bulabileceğiniz aksiyon maddeleri adım adım uygulanmaya başlandı. Mayıs 2020’de yayınlanan May Core Update ile birlikte olumlu etkileri görüldü.

Sonuç

Hype, bu güncellemeleri bir avantaja çevirerek yaptığı çalışmalar ile Medikaynak sitesinin organik görünürlüğünde desktop’ta %74, mobilde ise %47’lik bir artış yaşanmasını sağladı.

E.A.T. Güncellemesi Nedir?

Google E.A.T algoritması Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness kelimelerinin baş harflerini ifade etmektedir. Bu kelimeler uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik anlamı taşımaktadır. Google, E.A.T — YMYL ve Mayıs 2020 core güncellemesi ile birlikte sitelerin içeriklerinde kullanıcılara sunduğu bilgilerin güvenilirliklerini de göz önünde bulundurdu. Güncelleme 5 Mayıs tarihinde gerçekleşerek hazırlıksız yakalanan birçok siteyi olumsuz etkiledi.

 

Google Quality Guidelines

YMYL Güncellemesi:

Your Money Your Life kelimelerinin baş harflerinden oluşuyor. Google YMYL sayfaları, “bir kişinin sağlığını, mutluluğunu, güvenliğini veya finansal istikrarını etkileyebilecek içeriklere sahip olan herhangi bir sayfa YMYL sayfası” olarak kabul edilir. Bu bağlamda medikal siteler bu güncellemeden en çok etkilenen sitelerden oldu.

 

Google Quality Guidelines

E.A.T ve YMYL Güncellemesinden Etkilenen Sektörler

Bu güncellemelerden etkilenen sitelerin başında özellikle sağlık sektörü gelmektedir.

 

Google Quality Guidelines

May Core Update Güncellemesinin Etkileri

Farklı sektörden alınan örneklerde olduğu gibi 5 Mayıs 2020 sonrasında bu güncellemeler birçok sitenin organik görünürlüğünde dramatik düşüşlere ve yükselişlere neden olmuştur. Aşağıda bu yükselişten etkilenen bazı örneklere yer verilmiştir.

Nypost.com

 

Dailymail.co.uk

 

Medikaynak Güncellemelerden Nasıl Etkilendi?

Yapılan SEO çalışmaları ile Medikaynak sitesinin 04–05–2020 (güncelleme öncesi) ile 07–05–2020 (güncelleme sonrası) tarihleri arasında organik görünürlük grafikleri paylaşılmıştır. Buna göre güncellemenin olduğu 5 Mayıs tarihinden sonra Medikaynak sitesinin organik görünürlüğünde desktopta %74 artış, mobilde ise %47 oranında artış yaşanmıştır.

 

 

 

E.A.T ve YMYL Güncellemerine Karşı Neler Önerildi?

1- Doktor Profil Sayfaları

Öncelikle Medikaynak sitesinin güvenilirliğini kanıtlamak için site içerisinde doktor detay sayfaları oluşturuldu. Bu sayfalarda doktorların özgeçmişlerine, başarılarına ve yazdığı makalelere yer verilerek Google’a doktorların makaleleri yazabilecek doğru kişiler olduğu sinyali gönderildi.

 

2- Makale Referansları

Güncellemelere karşı en etkili olabilecek yöntemlerden biri makalelerin güvenilirliğini Google’a kanıtlamak. Bu nedenle Medikaynak sitesinde makalelerin referanslarının yer alıyor oluşu, Google’a bu sinyallerin daha güçlü bir şekilde iletilmesini sağladı.

 

3- Doktor Sayfalar

Sitede doktor sayfalarının ana sayfadan da linklenmesini sağlayarak kullanıcılarımız ve Google’ın güvenilirlik ve yeterlilik kriterlerinde yerimizi pekiştirdik.

 

A- Yıllık Trafik artışı

1 Mayıs 2020–31 Mayıs 2020 ve bir önceki yıl aynı periyot karşılaştırması incelendiğinde 317% tıklama artışı yaşanırken, gösterim oranlarında da 281% artış yaşanmıştır.

 

B- Çeyreklik Trafik artışı

Güncelleme sonrasında çeyreklik aralıkta yapılan incelemede tıklama oranlarında 321% artış, görüntülenme oranlarında da 241% artış yaşanmıştır.

 

Kelime Pozisyon Artışı

Click ve impression rakamlarındaki gözlemlenen artışlar pozisyon sıralamalarına da yansımıştır. 1 Mayıs — 30 Haziran ve 1 Mart — 30 Nisan karşılaştırmasındaki artış yaşanan kelime pozisyonları ve sıralama alınamayan fakat güncelleme sonrasında Google’da ilk 10’a yükselen kullanıcı sorguları aşağıdaki gibidir.

 

Sıralama Almadığımız Kelimeler ile Sıralama Almaya Başladık

 

Güncelleme Sonrasında Sıralama Alan Kelimeler

Yukarıda yer alan sıralama almaya başladığımız en iyi 20 sorgu, mayıs ayı içerisinde 248 bin potansiyel hacme sahip

 

Google’ın algorima güncellemeleri sitelerin trafik ve görünürlük metriklerinde olumlu ya da olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Google’ın yayınladığı guideline ve blog postlarını detaylı bir şekilde incelemek ve gelecek SEO stratejisini bu çatı altında oluşturmak sizi güncellemenin kazananı yapıyor.

Tüm güncellemeleri yakından takip ederek oluşturduğumuz stratejik önerilerle kelime pozisyon sıralaması, görünürlük ve trafik artışı yakalamayı başardık.

Diğer içeriklerimize de göz atın.

05/11/2020 in Başarı Hikayeleri

Data-driven attribution Gösaş’ın Dönüşümlerini Artırdı

GÖSAŞ, marka olmayan anahtar kelimelere ve mobil reklamlara yatırım yapmanın potansiyel müşterileri artıracağına inanıyordu
Devamını Oku
05/11/2020 in Başarı Hikayeleri

Bonus Kredi Kartı Başvurularını %24 Artırdı

Garanti Ödeme Sistemleri, İstanbul'da faaliyet gösteren Türkiye'nin önde gelen bankalarından biridir. Her satın alımda bonus puan kazanmak ve sonraki alışverişlerde gerçek para olarak kullanmak gibi çok sayıda avantajla birlikte gelen…
Devamını Oku
05/11/2020 in Başarı Hikayeleri

Turkcell CRM Entegrasyonu

Turkcell, yenilikçi pazarlama yaklaşım ve stratejilerine yaptığı yatırımı düzenli olarak artırıyor.
Devamını Oku

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]