Hype Proje Sahipleri: Hilal Çiftçi, Kaan Uyar, Mertcan Kaya, Sezgin Zambak, Simge Albere, Anıl Gürsoy

Polling Ads Nedir?

Sosyal medya kullanıcıları bir markanın karar verme sürecinde etkili olmak isterler. Günümüzde Dijital Marketing, sadık ve potansiyel müşterilerin markayla iletişimini kolaylaştıracak birçok uygulama sunuyor. Polling Ads ise Facebook’da yaygınlaşan ve hedef kitleyi markayla doğrudan iletişime dahil eden pek çok uygulamadan bir tanesi. 

Polling Ads, kullanıcıların tercih ve düşüncelerini ifade etmelerini sağlayarak etkileşimli anket deneyimi sunan harekete geçirici bir reklam biçimidir. Polling Ads, kullanıcılarla ve takipçilerle doğrudan iletişim kurmayı sağladığı için kişisel ve oldukça güçlü bağlar kurmaya yarar. Ayrıca markaların halihazırda var olan ürün ve hizmetleri hakkında feedback almanın eğlenceli bir yoludur. Yapılan anketler kullanıcıları ürün geliştirme, yaratma ve yeniden işleme noktasında marka yolculuğunun  bir parçası haline getirir. Elde edilen anket verileri ise markanın pazarlama stratejisini şekillendirmeye yarayan etkili destekleyiciler sayılabilir.

Polling Ads Kurgusu

Polling Ads ile Kullanıcılarınızı Heyecanlandırın

Kullanıcılarınızı ankete katılmaya teşvik etmek, marka farkındalığını arttırmanın da etkili bir yoludur. Kullanıcılarınızın ankete katılmalarını sağlayarak ürünlerinizle ilgili düşüncelerini öğrenebilir, bir sonraki adımınız için yol haritanızı bu veriler üzerinden çizebilirsiniz.

Merak Uyandırın

Markayla alakalı bir bilgi sorusu sormak, etkileşimi arttırmak ve rekabet oluşturmak için iyi bir yol olabilir. Bu sayede kullanıcıların markanız hakkındaki bilgilerini test ederek, diğer kullanıcıların cevaplarını görmelerini sağlayabilirsiniz. 

Eğlence Katın

Bazen kendi markanızla eğlenmek, kullanıcıların aklında yer edinmenizi sağlayabilir. Esprili bir yaklaşımla oluşturulan anketler hem marka hem de kullanıcılar için oldukça etkili olabilir.

Hedef Kitlenize Ulaşın

Polling Ads kullanarak şirket için hayati kararlar almak biraz riskli olabilir. Öte yandan bir sonraki koleksiyonunuz için hangi rengin ön planda olacağını kullanıcılara danışmak, müşterilerin düşüncelerini anlamanıza yardımcı olurken, bu anketler aynı zamanda onlara değer verdiğinizin bir göstergesi niteliğindedir. 

Sonuçlara Hazır Olun

Anketi oluşturduktan sonra kullanıcıların verdiği cevapları analiz etmek, bir sonraki stratejileriniz  için oldukça yararlı olabilir. 

Polling Ads oluşturmak için:

  1. Meta paneline gidin ve sol üstteki + Creater’a tıklayın .
  2. Marka Bilinirliği, Erişim, Trafik, Uygulama Yüklemeleri ve Dönüşüm reklam hedeflerinden uygun olanı seçin.
  3. Bütçenizi, hedef kitlenizi, yerleşimlerinizi ve optimizasyonunuzu seçin. Manuel placement’tan İnstagram ı seçip yalnızca story seçeneği ile ilerleyin.
  4. Reklam kreatif bölümünde, Polling Ads için kullanmak istediğiniz kreatifi seçin.
  5. Videonuz veya görseliniz yüklendikten sonra Poll Ads‘e tıklayın . Her yerleşime bir anket eklemek istiyorsanız, Düzenle‘yi ve ardından Yaratıcı Araçlar bölümünde Anket‘e tıklayın.
  6. Poll Ads ayarlarından bir adet anket sorusu ve iki adet cevap seçeneği ekleyin. Soru için maksimum 80 karakter, cevap seçeneği için ise maksimum 24 karakter sınırı bulunmaktadır.
  7. Reklamınız Facebook Haber Kaynağı’nda yayınlandığında Poll Ads seçimlerini belirli bir web sitesine bağlayabilirsiniz. Her bir cevap seçeneği için URL ekleyebilirsiniz. Birisi bir cevap seçtiğinde, web sitesi otomatik olarak anketinizin altına yüklenir. Bir seçenek için URL eklerseniz diğer cevap için de eklemeniz gerekecektir. Her ikisi için de aynı URL seçebilirsiniz.
  8. Polling Ads tamamlandığında Kaydet‘i tıklayın.
  9. Video reklamınıza eklemek için başlık, açıklama, harekete geçirici mesaj düğmesi ve diğer metinleri ekleyin.
  10. Polling Ads’i yayınlayabilirsiniz.

Polling Ads Kampanyalarımız ile Ne Elde Ettik ve Performanslarımızı Nasıl Etkiledi?

 Ne Yaptık ?

  • Mevcut Conversion kampanyasına ek olarak aynı hedef kitleye Brand Awareness odaklı ilerlediğimiz bir kurguda Polling Ads reklamı kullanmak istedik. Bu doğrultuda mevcut kampanya ayarlarını kullanarak sadece polling ads kreatiflerinin bulunduğu yeni bir kampanya oluşturduk. 

Süreç Nasıl İlerledi ?

  1. Kampanya 1.2M gösterim alırken toplamda 940K tekil kullanıcıya ulaştı
  1. Bu kullanıcılardan yaklaşık olarak %3’ü ankete katıldı.
  1. Brand Awareness kampanyası ile ilerleyerek Conversion kampanyamıza göre 7 kat daha düşük maliyetler ile gösterim aldık.
  1. Kampanya objektifimiz conversion olmamasına rağmen Web + App CPA maliyetlerimiz conversion kampanyamızdan 4 kat daha düşük gerçekleşti.

Sonuç

  • Kullanıcıların karşısına yenilikçi ve interaktif bir kullanım ile çıktık ve kullanıcıların anketi cevaplamasıyla birlikte olaya dahil olmalarını, bu sayede de ilgi uyandırıp dönüşüme geçmelerini sağladık. Özetle hem bilinirlik hem dönüşüm açısından başarılı bir kullanım gerçekleşti. Siz de uygun durumlarda Polling Ads’i kullanarak markalarınızda hem conversion kampanyalarına göre çok daha düşük maliyetler ile gösterim alıp maksimum kişiye ulaşırken hem de iyi bir dönüşüm  oranı yakalayabilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]