Giriş

Turkcell; ses, veri ve TV hizmetlerinin yanı sıra mobil ve sabit ağlarda hem tüketici düzeyinde hem de kurumsal düzeyde hizmet veriyor. Turkcell Grubu şirketleri Türkiye başta olmak üzere Ukrayna, Belarus, Kıbrıs, Almanya, Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Moldova gibi 9 farklı ülkede faaliyet gösteriyor.

Problem

Her zaman mobil iletişim alanındaki yenilikleri Türkiye’de ilk olarak uygulayan Turkcell, yenilikçi pazarlama yaklaşım ve stratejilerine yaptığı yatırımı düzenli olarak artırıyor. Yine bu yenilikçi yaklaşım ile yola çıkan Turkcell, operatör değiştirme eğiliminde olan kişileri belirlemek ve bu kişileri müşteri olarak kazanmanın yollarını bulmak için en yeni dijital araçları kullanmak istedi.

Turkcell, işe online reklam kampanyalarını iyileştirerek başladı. Çünkü, “operatör değişikliği” araması yapan kişilerin yeni bir operatör arayan mevcut müşteriler mi olduğunu yoksa rakip operatörden ayrılıp Turkcell’e geçiş yapmak isteyen potansiyel kullanıcılar mı olduğunu belirlemek mümkün değildi.

Çözüm

Hype bu sorunu çözmek için dahili CRM verilerini, Google Analytics’i ve AdWords’ü birbirine bağlayan özel bir veri entegrasyonu oluşturdu. Bu araçlar ve aralarındaki entegrasyon sayesinde ekip, Turkcell müşterilerini ve rakiplerin müşterilerini birbirinden ayırmayı başardı. Hype, Google Analytics’te depoladığı, kullanıcının tarifesi, Turkcell segmenti gibi verileri yeni kitle segmentleri oluşturmak için kullandı. Ardından rakiplerin sunduğu hizmetleri arayan kullanıcıları belirledi ve her bir kitle segmentini özel tekliflerle hedeflemek için AdWords’den yararlandı.

Sonuç

Bu yaklaşımın sonucunda Turkcell, müşterisi olan ve olmayan kullanıcıları birbirlerinden ayırt etmenin yanı sıra dönüşüm gerçekleştirmeye çok yakın olan tüketicileri özelleştirilmiş mesajlarla hedeflemeyi de başardı. Sonuçlar beklentilerin çok ötesindeydi. Turkcell edinme başına maliyetini %78, tıklama başına maliyetini ise %61 oranında azaltırken dönüşüm adetini %36 artırdı.

78

daha az edinme başı maliyet

61

daha az tıklama başına maliyet

36

dönüşüm oranı iyileşti

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4973
[email protected]