Giriş

Turkcell; ses, veri ve TV hizmetlerinin yanı sıra mobil ve sabit ağlarda hem tüketici düzeyinde hem de kurumsal düzeyde hizmet veriyor. Turkcell Grubu şirketleri Türkiye başta olmak üzere Ukrayna, Belarus, Kıbrıs, Almanya, Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Moldova gibi 9 farklı ülkede faaliyet gösteriyor.

Problem

Her zaman mobil iletişim alanındaki yenilikleri Türkiye’de ilk olarak uygulayan Turkcell, yenilikçi pazarlama yaklaşım ve stratejilerine yaptığı yatırımı düzenli olarak artırıyor. Yine bu yenilikçi yaklaşım ile yola çıkan Turkcell, operatör değiştirme eğiliminde olan kişileri belirlemek ve bu kişileri müşteri olarak kazanmanın yollarını bulmak için en yeni dijital araçları kullanmak istedi.

Turkcell, işe online reklam kampanyalarını iyileştirerek başladı. Çünkü, “operatör değişikliği” araması yapan kişilerin yeni bir operatör arayan mevcut müşteriler mi olduğunu yoksa rakip operatörden ayrılıp Turkcell’e geçiş yapmak isteyen potansiyel kullanıcılar mı olduğunu belirlemek mümkün değildi.

Çözüm

Hype bu sorunu çözmek için dahili CRM verilerini, Google Analytics’i ve AdWords’ü birbirine bağlayan özel bir veri entegrasyonu oluşturdu. Bu araçlar ve aralarındaki entegrasyon sayesinde ekip, Turkcell müşterilerini ve rakiplerin müşterilerini birbirinden ayırmayı başardı. Hype, Google Analytics’te depoladığı, kullanıcının tarifesi, Turkcell segmenti gibi verileri yeni kitle segmentleri oluşturmak için kullandı. Ardından rakiplerin sunduğu hizmetleri arayan kullanıcıları belirledi ve her bir kitle segmentini özel tekliflerle hedeflemek için AdWords’den yararlandı.

Sonuç

Bu yaklaşımın sonucunda Turkcell, müşterisi olan ve olmayan kullanıcıları birbirlerinden ayırt etmenin yanı sıra dönüşüm gerçekleştirmeye çok yakın olan tüketicileri özelleştirilmiş mesajlarla hedeflemeyi de başardı. Sonuçlar beklentilerin çok ötesindeydi. Turkcell edinme başına maliyetini %78, tıklama başına maliyetini ise %61 oranında azaltırken dönüşüm adetini %36 artırdı.

78

daha az edinme başı maliyet

61

daha az tıklama başına maliyet

36

dönüşüm oranı iyileşti

Diğer içeriklerimize de göz atın.

10/01/2021 in Veri Odaklı Reklam Yönetimi

Sosyal Medya Yasası Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Geçtiğimiz yılın son aylarında yürürlüğe giren 'Sosyal Medya Yasası' hala gündemde olan konulardan birisi. Yasanın tüm detaylarını, sürecin nasıl ilerleyeceğini ve markalara önerilerimize oluşturduğumuz bu kapsamlı içerik ile ulaşabilirsiniz. Sosyal…
Devamını Oku
23/12/2020 in Arama Motoru Optimizasyonu

Youtube Rehberi — S01E01 — “Bizim videomuz da üstte çıksın istiyoruz”

Eski Youtube’u hatırlıyor musunuz? Öyle en başları da değil, yine kimsenin “Youtube da nedir?” demediği ama içinde sadece ağzıyla düğün yapan adamların, 10 dakika sınırına takılıp 13 parçaya bölünmüş 144…
Devamını Oku
23/12/2020 in Veri Analizi ve Entegrasyon

Yenilenen Google Analytics Search Console Raporu

Google, Mayıs ayında Analytics içinde yaptığı bir güncelleme ile Search Console (eski adıyla Webmaster Tools) entegrasyonunu geliştirdi. Daha önce menüde “Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization)” adıyla yer alan bölümü…
Devamını Oku

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]