Problem

Pandemi ile birlikte karantina dönemine girdiğimizde, Turkcell Pasaj’daki ev eğlencesi ve ev elektroniği ürünlerine olan talep aniden yükseldi. Bu ekstra talebi yakalamak ve olabildiğince çok müşteriye hizmet etmek için bir hipotez geliştirdik. Bu tür ürünlere kategori sayfalarında dikkat çekmenin ve öne çıkarmanın, ürünlerin tanıtımına ve satışları artırmaya yardımcı olacağını düşündük.

Çözüm

Data ve Dönüşüm Optimizasyonu ekibimiz, Turkcell’in Growth ekibi ile birlikte çalıştı ve işe, bu dönemde kullanıcıların ilgisini çekmesi en muhtemel ürünleri listeleyerek başladık. Kategori sayfasındaki menünün hemen altında görünecek bir carousel tasarım ile birlikte ürün resimleri, fiyatları ve indirim oranlarını #EvdeHayatVar etiketiyle birlikte göstermeyi planladık. En iyi performans gösteren varyasyonu belirlemek için ise Google Optimize’ı kullanarak A/B testi yaptık.

Sonuç

A/B testine 200.000’den fazla kullanıcı katıldı. Hazırladığımız yeni kategori sayfası, listelediğimiz ürünlerin dönüşüm oranını orijinale göre % 32,9 artırdı.

Mustafa Cengiz – Head Of Growth & Performance Marketing at Turkcell

“Google Optimize, growth hipotezlerimizi hayata geçirmemize yardım ediyor.  Tüm avantajlarını kullanabiliyor olmak, zamanı ve bütçeyi düşürmemize ve yaratıcı/verimli aksiyonlar üretmemize olanak tanıyor. ”

32

Dönüşüm Oranı Artışı

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]