Marka: Türkiye Finans

Web Sitesi: https://www.turkiyefinans.com.tr/

Ajans: Hype

Başarı Hikayesi Konusu: 

Türkiye Finans web sitesinin organik görünürlük ve trafiğinin artırılması

Rekabet ettiğimiz katılım bankaları organik görünürlük anlamında daha yüksek bir paya sahipti. Pazar ve rekabet analizi için SearchMetrics ve GetStat araçlarını kullanarak yaptığımız analizler ile organik görünürlüğümüzü artırmak için stratejik hamlelerimizi belirledik. Bu plan doğrultuğunda gerçekleştirdiğimiz teknik ve içerik optimizasyonları ile organik trafik ve görünürlükte önemli artışlar yakaladık.

Hype Proje Sahipleri: Alper Yaramanoğlu, Buse Güven, Dilay Nişasta

Türkiye Finans Proje Sahipleri: Filiz Şimşek Topçam, Kaan Küçükarslan

Proje Tarihleri: Ocak 2020 – Aralık 2020

Özet

2020 yılı için belirlediğimiz organik trafik ve görünürlük hedeflerimizi yakalayabilmek için kapsamlı bir organik arama stratejisi belirledik. Bu çalışmalara kelime araştırmaları ve rakip analizleri ile başladık. Gelişim potansiyeli olan ve rakiplerimizden pay alabileceğimiz fırsat alanlarını belirledik. Bu alanlarda en fazla artışı sağlayacak teknik ve içerik geliştirmelerini önceliklendirerek çalışmaları tamamladık.

Görünürlük Kazanılamayan Kelimeler

Tablo 1.1’de örnekleri bulunan jenerik anahtar kelimeleri 2019 yılında ağırlıklı olarak rekabet ettiğimiz katılım bankaları domine ediyordu. Aylık toplam 319 bin arama hacmi bulunan bu kelimelerdeki trafik payımızı Türkiye Finans olarak artırmak istiyorduk.

‘Kredi’ gibi anahtar kelimeler her ne kadar yüksek potansiyel taşıyor olsa da katılım bankacılığı için doğru hedef kitleyi yansıtmıyordu. Bu kelimeler yerine trafik potansiyeli yüksek olan ‘finansman’ kelimelerine odaklandık.

Yaklaşımımız

Organik görünürlük ve trafiğimizi arttırmak için gerçekleştirdiğimiz çalışmalar;

  • Rakip Analizi

Rakip analizleri sonucunda teknik ve içerik anlamında geliştirebileceğimiz alanları tespit ettik. ‘Finansman’, ‘hesaplama araçları’, ‘kampanyalar’ gibi sayfaların içeriklerini, başlık ve meta açıklaması gibi alanlarını hedeflediğimiz anahtar kelimelere göre optimize ettik.

Sayfalarda hedefleyeceğimiz anahtar kelimeleri belirlerken kullanıcı niyetini (user intent) dikkate aldık.

Türkiye Finans Organik Görünürlük
  • Schema İşaretlemeleri

Arama sonuçlarında ‘Featured Snippet’ olarak yer alabilmek için Schema etiketlerini detaylı şekilde entegre ettik. Ardından, Google’ın Featured Snippet olarak yer verdiği fırsat kelimeleri tespit ederek içeriklerimizi optimize ettik. Yaptığımız çalışmalar sonucunda birçok kelimede ‘0. pozisyonda’ yer almayı başardık.

Türkiye Finans Organik Görünürlük
  • İç Linkleme

Sayfalarımız arasında uyguladığımız iç linkleme stratejisiyle hem kullanıcıların site içinde daha fazla sayfa gezmesini hem de Google’ın en önemli sayfalarımızı ayrıştırmasını sağladık.

  • İçerik ve On-Page SEO

Kampanya sayfalarından aldığımız performansı arttırmak için yeni kampanyalar yayına girmeden önce tüm içerik, başlık ve meta açıklamalarını anahtar kelime çalışmasına göre optimize ettik.

Sonuç

  • Yaptığımız çalışmalar ile 2020’de Türkiye Finans’ın organik trafiğini bir önceki yıla göre %37 oranında artırmayı başardık.
  • Finansman sayfalarında geçtiğimiz seneye göre %46, hesaplama araçları sayfalarında ise %49’luk bir trafik artışı yakaladık.

Finansman Sayfaları Performans

Türkiye Finans Organik Görünürlük
  • Kampanya sayfalarına yönelik yaptığımız çalışmalar sayesinde 2020’de, 2019 yılına göre daha az kampanya sayfası ile %53 daha fazla trafik elde ettik.
Türkiye Finans Organik Görünürlük
  • 2019 yılında sıralama alamadığımız kelimelerden ise 2020 yılında 8.5K yeni tıklama kazandık.
  • SearchMetrics’den aldığımız verilere göre; rakiplerle kıyaslandığında 2019-2020 arasında en yüksek organik büyümeyi %28,55 Türkiye Finans gerçekleştirdi.Chart
  • Arama sonuçlarında ilk 3 sırada yer aldığımız anahtar kelime sayımızı %13 oranında artırmayı başardık.

Chart

Yapılan seo çalışmaları ile ilk sayfada görünürlük kazandığımız kelime örnekleri aşağıdaki tabloda paylaşılmıştır.

Planlanan  teknik ve içerik seo çalışmaları sayesinde kpı hedefi konulan kelimelerde ilk sayfa hedeflenmiş ve bu hedef 2020 yılında tutturulmuştur. Bu sayede organik trafik ve organik görünürlük metriklerimizde ulaşılmak istenilen başarı elde edilmiştir.

+85

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]