Performans pazarlama alanında mobil kanal verilerini analiz ederken birçok sorunla karşılaşıyoruz. Adjust panelinde iki farklı tracker’ın aynı panelde raporlanmıyor oluşu da bunlardan biri.

Bunun çözümü için Adjust, API’ı üzerinden rapor alabilme imkanı sunuyor. Bu rapor ile cohort ve deliverables datalarını da birlikte görerek analiz edebileceksiniz.

 

Öncelikle; Adjust API linki nasıl görünür ve içinde hangi ögeleri barındırabilir bir örnek üzerinden inceleyelim. (İlk bakışta göz korkutsa da okumayı tamamladığınızda ne kolaymış diyebilirsiniz.)

https://api.adjust.com/kpis/v1/xxxxxxx.csv?start_date=2020-07-01&end_date=2020-07-16&tracker_filter=xxxxx,yyyyy&kpis=installs,cost&user_token=xxxxxxxxxx&grouping=apps,os_name,networks,campaigns&utc_offset=+03:00&event_kpis=xxxxxx_events,yyyyyy_events,zzzzzz_events&human_readable_kpis=true

 

1- App_token: Bu alana, Adjust panelindeki app token id’mizi kopyalayacağız.

 

2- Start_date: Raporunuzun başlangıç tarihini YYYY-MM-DD formatıyla yazacağız.

3- End_date: Raporunuzun bitiş tarihini YYYY-MM-DD formatıyla yazacağız.

4- Tracker_filter: Hangi trackerların verilerini beraber görmek istediğinize karar verip daha sonra adjust panelinden Tracker URLs alanına tıklayıp tracker id’lerini virgül kullanarak tek tek API linkimize ekleyeceğiz.

 

5- Kpis: Hangi metrikleri eklemek istediğimizi seçeceğiz. Tüm liste için: https://help.adjust.com/resources/kpi-service#app-kpis

6- User_token: Bu alanda app’imizden çıkıp ana menüden My Account alanına tıklayacağız. Daha sonra https://dash.adjust.com/#/account/users/details linkine ulaşarak user api token’ımızı kopyalayacağız.

 

7- Grouping: Elde edilen datanın hangi setlere göre gruplanmasını istediğinize karar verip uygun formatta bu alana eklememiz gerekiyor. Yukarıdaki örnekte apps,os_name,networks,campaigns’e göre gruplama yapılmıştır. Grouping detayları için: https://help.adjust.com/resources/kpi-service#grouping

8- Utc_offset: Almak istediğimiz veride kullanılacak saat dilimini gireceğimiz alan.

9- Event_kpis: Bu alanda api’dan aldığımız verilerin rakamsal karşılıklarını görmek istediğimiz eventlerin adjust id’lerini giriyoruz. Örneğin: X kampanyasının, Y App’inde, Z Network’ünde Bağlantıyı Başlat Butonu Tıklama Eventinin verilerini getir.

 

10- Human_readable_kpis: Raporumuzda event_kpis kısmını id olarak girdiğimiz için burada event isimleri id olarak görünecektir. Bunun önüne geçip eventleri verdiğimiz isimle görmek istiyorsak bu alanı “=true” şeklinde eklemeliyiz.

Tüm bu alanları tamamladıktan sonra boş bir Google Sheet sayfası açıp, =import(data) formülü kullanıp linki seçtiğimizde verilerimiz aşağıdaki tablodaki gibi gelecektir.

 

 

Herkese iyi çalışmalar 🙂

Diğer içeriklerimize de göz atın.

23/12/2020 in Arama Motoru Optimizasyonu

Google için mi Kullanıcı için mi Optimizasyon? İşte bütün mesele bu!

Son aylarda belki de çoğu websitesi sahibinin, eticaret yöneticisinin veya SEO uzmanının maruz kaldığı ikilemlerden birisi bu. Websitemi ve içeriğimi sadece Google için mi yoksa kullanıcılar için mi dizayn ve…
Devamını Oku
30/12/2019 in Veri Analizi ve Entegrasyon

Google Analytics raporlarında kaybolmayın! — 1. Sezon 3. Bölüm

Google Analytics e-commerce raporları için aşağıdaki örnek ekran görüntüleri ile anlamlarını, nereden ulaşacağınızı ve ne gibi bir fayda sağlayacağınızı yorumlar ile bahsedeceğim.
Devamını Oku
12/10/2020 in Veri Odaklı Reklam Yönetimi

GDN vs. Programatik

“Bu kampanyamızda GDN mi kullanalım yoksa programatik üzerinden mi gidelim?” sorusu, çoğu kampanya planlamasında düşünülen sorulardan birisidir.
Devamını Oku

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]