Google Optimize kullananlar zaman zaman varyasyonu preview edememe sorunu yaşayabiliyorlar. Çok doğal, biz de zaman zaman yaşıyoruz.
Varyasyonu preview edememe sorununa çözüm olabilecek 8 maddeyi aşağıda sıraladım. Normalde hepsini biliyor olsanız da, o an aklınıza gelmeme olasılığını düşünerek bu listeyi yakınınızda tutmanızda fayda var.
1- Varyasyon: “Ben Aslında Yoğum”
Testin varyasyonunda herhangi bir değişiklik yapmamış ya da kodu yapıştırmamış olabilirsiniz. Fişi prize takmadan bir elektronik alet çalıştırmaya benzer bir saflık, evet, ama bazen olabiliyor. Öncelikle, gerçekten bir varyasyonumuz olduğundan emin oluyoruz.
2- Chrome Eklentisi Diye Bir Şey Duymuş Muydunuz?
Google Optimize’ı preview edebilmeniz için Chrome eklentisinin kurulu olması gerekiyor. Kurulu değilse, taşı sıkıp suyunu da çıkarsak herhangi bir değişiklik göremiyoruz.
3- Bi’ Kapatıp Açın
Varyasyonu sorunsuzca preview ettiğinizi düşünelim, sonra ufak bir değişiklik yapmanız gerekti ve tekrar dönüp sayfayı yenileyerek bir baktınız, varyasyonun yerinde yeller esiyor. Optimize, en ufak değişiklikten nem kaptığı için, preview modunu bir kapatıp açmak, makineyi soğutmak gerekiyor. Sonra kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
4- Google Tag Manager, Google Optimize’ı Kıskanıyor Mu?
Bazen, bazı testler için GTM’den ufak ayarlamalar yapmamız ve böyle durumlarda eğer değişiklikten emin değilsek GTM’i preview modunda kullanarak varyasyonu test etmemiz gerekebiliyor. Her seferinde olmasa da, bazen GTM yüzünden Optimize’daki değişiklikleri göremeyebiliyoruz.
Eğer diğer tüm maddelerde sıkıntı yoksa, sorununuz bu olabilir. GTM’deki değişikliği publish ederek ya da GTM’siz test etmeyi deneyebilirsiniz.
5- Zaten Preview’da Olabilir Misiniz?
Cevap veriyorum: Evet.
Birden fazla test koştuğunuz dönemlerde hangi testi ön izlediğiniz biraz karışabilir. Eğer Chrome eklentisi renklenmişse, yani aktifse buraya tıklayarak hangi testin ön izlemesini yaptığımızı görebiliyoruz.
6- Hedeflemelere Uyuyor Musunuz?
Testin ön izlemesini almadan önce, tüm hedeflemelere uyuyor olduğunuzdan emin olun. Eğer Ads kampanyası, şehir, uç segment gibi şartını yerine getiremeyeceğiniz hedeflemeler yapacaksanız, bunları ön izleme yaptıktan sonraya bırakın.
7- Ve Tabii Ki: Cache Temizlemesi
A/B testi yapanlar bunun önemini biliyorlar ama yine de hatırlatalım. Şöyle güzelce, birkaç kez, klavyeye sert sert basarak (bunun önemi olmadığını söylüyorlar ama bence etkiliyo U_U) cache’inizi temizleyin. Sonra varyasyonunuzu temiz bir başlangıç yaparak karşılayabilirsiniz.
8- Gizli Pencere Kullanmamak
Ön izlemelerinizi mümkün olduğunca gizli pencerede kontrol edin. Bu sayede cache ile ilgili sorunları da en aza indirmiş olursunuz. Başka testlerle çakışma ihtimali ortadan kalkar.
Gizli pencere de kullansanız, Google Optimize eklentisinin aktif olduğundan her zaman emin olun.
9- Çok Gizli Pencere Kullanmak
Testlerin ön izlemelerini yaparken gizli pencere kullanmayı alışkanlık haline getirmek güzel olsa da, bazen arkada açık unutulan bir gizli pencere, yeni gizli pencerelerin ön izleme fonksiyonunu bozabiliyor.
Bunun önüne geçmek için test ettiğiniz sadece bir tane gizli pencere olduğuna emin olun.
10- Ghostery Benzeri Eklentileri Kapatın
Bu tür eklentileri Analytics’i engellediği için Optimize ile ilgili herhangi bir teste girmenize ya da ön izleme almanıza da engel olurlar. Gözünüz sağ yukarıda olsun; hayalet varsa, siz de ortamlarda hayalet olarak geziyorsunuz demektir.
Bonus: Karşıma, Google Optimize varyasyonlarına kısa yoldan bakabileceğiniz bir eklenti çıktı, birkaç deneme yaptıktan sonra önerilebilecek bir eklenti olduğunu düşündüm. Dilerseniz inceleyebilirsiniz; Google Optimize A/B Variant Switcher