Custom Templates Google Tag Manager’ın son dönemlerde getirdiği yeniliklerden bir tanesi olarak karşımıza çıkıyor. Biz de bu yazımızda kısaca ne işe yaradığından ve nasıl kullanılabileceğinden bahsedeceğiz.

 

 

Ne İşe Yarıyor?

 

Her GTM kullanıcısı Facebook Pixeli eklemek zorunda kalmıştır değil mi? Nasıl eklediğinizi gözünüzün önüne getirin, Custom HTML Tag’i geldi değil mi? Her birimiz burada kod bilmediğimizde düzenlemeyi yaparken zorlanmışızdır. İşte tam olarak bu gibi sorunları çözmek için Google Custom Template özelliği ile kullanıcıları kendi şemalarıyla birlikte Tag’ler ve Variable’lar oluşturup bir havuzda tutma olanağı sağlıyor. Ardından bizler de hiç bir kod bilgisi olmadan bu şemaları kullanabilir hale geliyoruz.https://cdn.embedly.com/widgets/media.html?src=https%3A%2F%2Fgiphy.com%2Fembed%2FZVik7pBtu9dNS%2Ftwitter%2Fiframe&display_name=Giphy&url=https%3A%2F%2Fgiphy.com%2Fgifs%2Flife-interesting-footage-ZVik7pBtu9dNS&image=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FZVik7pBtu9dNS%2Fgiphy.gif&key=a19fcc184b9711e1b4764040d3dc5c07&type=text%2Fhtml&schema=giphy

 

Nasıl?

 

 

GTM arayüzünden Templates sekmesine geldiğimizde bize hangi tür şemayı ekleyeceğimizi soruyor. Burada önce bizler için oluşturulan şemaları GTM’e eklememiz ardından kullanmamız gerekmektedir.

 

New diyerek kendiniz de bir adet şema oluşturabileceğiniz gibi galeride arayarak oluşturulanları da kullanabilirsiniz.

 

Biz bu yazımızda hazır olanları kullanacağımız için Search Gallery diyoruz ve çıkan arayüzden istediğimiz Tag’i veya Variable’ı import ediyoruz.

 

Import ettikten sonra Tag’lerimizin içerisinde Custom’ların altında Facebook Pixel olarak yer aldığını görebilmekteyiz.

 

 

 

Tag’in içerisine girdiğimizde ise takip edebileceğimiz Standart eventler olmakla birlikte, Facebook’un izin verdiği şekilde Custom Eventleri de takip etmeniz mümkün. Tek yapmanız gereken istediğiniz aksiyonu seçmek ve Triggerını ayarlayıp yayına almak.

 

Bu kısa yazının ardından yarıda kaldığımız GTM 101 yazılarıyla devam etmeyi planlıyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Diğer içeriklerimize de göz atın.

28/07/2020 in Veri Analizi ve Entegrasyon

Google Analytics İleri Düzey Segmentasyon-Conditions

Ziyaretçileri demografik verilerine ya da davranışlarına göre gruplama işlemine segmentasyon, oluşturduğumuz grupların her birine ise segment diyoruz.
Devamını Oku
17/08/2020 in Arama Motoru Optimizasyonu

Core Web Vitals Nedir? Optimizasyon Önerileri ve Bilmeniz Gerekenler

Screaming Frog’un 2.500 anahtar kelime ve 20.000 URL’yi analiz ederek yaptığı araştırmaya göre mobil sonuçların sadece % 12’sinin masaüstü sonuçlarının ise % 13’ünün metrikleri başarılı bir şekilde geçtiğini belirledi.
Devamını Oku
23/12/2020 in Arama Motoru Optimizasyonu

Google Webmaster Hangout’tan SEO Notları # 2

Google Webmaster Central Office Hours Hangout Google bu sene JavaScript tarama desteği, Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP), SSL ve HTTPs protokolü, Yapılandırılmış Veri ve Zengin Kartlar alanında SEO’yu yakından ilgilendiren birçok…
Devamını Oku

Leave a Reply

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]