Hedef kitlenize ulaşabilmenin en önemli noktalarından biri doğru anahtar kelime kullanımıdır. Google Ads Keyword Planner, bu doğru anahtar kelimeleri bulmanıza ve kampanyalarınızda avantaj sağlamanıza yardımcı olur.
Google Ads’in ücretsiz bir aracı olan Google Ads Keyword Planner ile bütçe tahmini, aranma hacmi ve tıklama maliyeti gibi konularda rapor alabilirsiniz. Bu raporlar reklam stratejinizi oluşturmanıza ışık tutacaktır.
Google Ads Keyword Planner Kullanım İpuçları
Çok Sayıda Anahtar Kelime Kullanmak Yerine Daha Nitelikli Anahtar Kelimeleri Bulun ve Tercih Edin
Bulacağınız yeni anahtar kelimeleri ve o kelimeler için ne kadar arama yapıldığını, diğer geçmiş metriklerini ve gelecekte nasıl performans göstereceklerine dair tahminleri inceleyin.
Rakiplerinizin Web Sitesini Analiz Edin ve Tekliflerine Dikkat Edin
Google Ads Keyword Planner size rakiplerinizin sıralandığı anahtar kelimeleri bulmanıza imkan sunar. Burada iyi sonuç almak için seçtiğiniz siteye dikkat etmelisiniz.
Örneğin;
Çikolata kategorisinde bir sitenin trafik aldığı anahtar kelimeler.
10’dan Fazla Terim için Anahtar Kelime Fikirleri Edinin
Google Ads Keyword Planner da aynı anda en fazla 10 tane anahtar kelime için çalışma yapılabilmektedir.
İzlemeniz gereken adım:
- Her sefere mahsus sadece bir tane anahtar kelime için arama yapın,
- Listenin en üstündeki onay kutusunu tıklayarak “Satırın Tamamını Seç” seçeneğini seçin,
- “Plana Ekle” seçeneğine tıklayarak bütün kelimeleri planınıza ekleyin.
Daha sonra bu işlemi diğer hedef anahtar kelimelerinizi temel alan öneriler için tekrarlayın.
Örneğin;
Anahtar Kelimeler bölümündeki “Geçmiş Metrikler” bölümünden plana eklediğiniz kelimeleri görebilirsiniz.
Hedef Kitlenizi ve Bütçenizi Belirlemek için Temel Filtreleme Seçeneklerini Kullanın
Google Ads Keyword Planner sayfasında en üstte bulunan “Yerler, Dil ve Arama Ağı” seçeneklerine göre filtreleme yaptığınızda seçtiğiniz anahtar kelimelerin performanslarını görebilirsiniz.
İzlemeniz gereken adım:
- Filtre Ekleme
- Anahtar Kelime Metni
- Soru Kalıplarını Seçin (5N1K)
Örneğin;
Kampanyalarınızı Hedef Kitlenizin Bulunduğu Yerlere Göre Gösterin
Google Ads Keyword Planner da kampanyalarınızın özelliklerine göre dil, bölge gibi konularda filtreleme yapmanıza olanak sağlar. Böylelikle bölgenizde arama yapan insanlara ulaşabilir ve müşterilerinizi arttırabilirsiniz. Ayrıca bir terimin arandığı en popüler yerleri görmek gibi birçok alanda da bu filtrelemeyi kullanabilirsiniz.
Örneğin;
Anahtar kelimenin tüm ülke içerisinde ayda yaklaşık olarak aranma hacmi.
Anahtar kelimenin sadece İstanbul’da aranma hacmi.
Kampanyalarınızda Aranma Ağlarını Belirtin
Google’da veya Google’da ve diğerlerinin “Arama Ortaklarında” reklam vermek isteyip istemediğinizi belirtmeniz gerekir. Arama ortak siteleri, diğer arama motorlarını ve Google mülklerini (YouTube vb.) içerir.
Bütçenizi Verimli Şekilde Kullanmak için Planınızı Analiz Edin
Anahtar kelimelerinizin potansiyeli ile ilgili detaylı bir rapor alabilirsiniz. Bu rapor ile gösterim sayısı ve tahmini tıklama ile tahmini ortalama konum ve ortalama dönüşüm oranını öğrenebilirsiniz. Böylelikle seçtiğiniz anahtar kelimelerin bütçeniz için doğru olup olmadığına karar verebilirsiniz.
Örneğin;
Rakiplerinizin Tekliflerine Dikkat Edin
Seçtiğiniz anahtar kelimenin rekabet seviyesi ilgili kelimelerin maliyetini önemli oranda yükseltir. Google Ads Keyword Planner diğer reklamverenlerin hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını ve ne kadar ödeme yaptığını gösterir.
“Sayfanın Üstü Teklifi” seçeneğinde reklamların arama sonuçlarında üst sıralarda görünmesini sağlayacak bir anahtar kelimeye ödenen ortalama miktarı görebilirsiniz. Böylelikle bütçenize uygun anahtar kelimeleri görebilir, reklamlarınızda kullanarak müşterilerinize ulaşma şansınızı arttırabilirsiniz.
İnsanların Sorduğu Soruları Bulun
Hedef kitlenin hangi soruları sorduğunu bilmek, sizin içerik fikirleri bulmanıza yardımcı olacaktır.
İnsanların Hangi Cihazları Kullanarak Arama Yaptığını Görün
Günlük hayatta internette gezinmek için, akıllı telefonlar, bilgisayarlar, tablet vb. cihazlar kullanılmaktadır.Bu cihazların her biri farklı ekran boyutlarına sahiptir. Farklı boyutlarda sizin kampanyalarınıza erişen bireyler için optimize yapmanız gerekmektedir.
Örneğin; “Uçak Bileti” kelimesinin aranma hacminin cihazlara göre dağılımı