Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte internet reklamcılığının hayatımızdaki yeri oldukça büyüdü. Kullanıcıların büyük bir kısmı, alışveriş ve seyahat yerleri gibi amaçlarına yönelik sorgularına Google arama motoru sayesinde büyük kolaylıkla ulaşabiliyor. Bu kolaylığın büyük kısmı ise Google reklamlarıyla gerçekleşiyor. Çeşitli reklam modellerini barındıran Google, sunmuş olduğu internet reklamcılığı ile dünya çapında en yaygın kullanılan reklam platformu.
Google Ads nedir? ve Google Adwords nedir?
2019 yılı ile birlikte Google Adwords’ün ismi değişikliğe uğrayarak Google Ads adını aldı. Google Ads, Google’ın sunmuş olduğu pek çok hizmetten biri olup, bir dijital reklamcılık hizmetidir. Özetle, ücretli bir reklam platformudur.
Arama sonuçlarında, Google iş ortağı web sitelerinde veya video reklam olarak Youtube gibi alanlarda reklamın gösterilmesini sağlayan, 1 milyondan fazla kullanıcıya sahip bir pazarlama aracıdır. Büyük ya da küçük ölçekli bir işletmenin, ürün veya verdiği hizmetlerle ilgili satışlarını ya da bilinirliğini artırmak gibi hedefleri varsa, Google Ads reklam hizmetleri ile bu planını başarıyla gerçekleştirebilir. Google Ads, reklamların en alakalı web siteleri ve aramalarda gösterilmesine yardımcı olur.
Dünyanın en büyük ağına sahip bu reklam platformuna reklam veren kullanıcıların reklamlarının, Google arama sonuçlarında üst sıralarda çıkması hedeflenmektedir. Google Ads ile farklı türde kampanyalar oluşturup reklam yaparken, ulaşılan müşteri kitlesinin ürün ve hizmetlerinizden faydalanması sayesinde de kazanç sağlamış olursunuz.
Şimdi kampanya türlerine değinelim.
Kampanya Türleri
Google Ads çeşitli kampanya türlerine sahip olmakla birlikte en çok kullanılan dört kampanya türü Search, Display, Shopping ve Video kampanyalardır. Kampanya türü ile hedeflediğiniz kitlenin reklamlarınızı internette nerede göreceğini belirlemiş olursunuz.
- Google Arama Ağı ( Search) Reklam Kampanyası:
Kullanıcı, ihtiyacı doğrultusunda Google arama motoru üzerinden aramasını gerçekleştirir. Sizin anahtar kelimeniz bir kullanıcının bu aramasıyla eşleştiğinde Google’ın arama sonuçlarının en üstünde reklamınız belirir. Search reklamlar Google arama sonuç sayfası ile Google iş ortağı sitelerinde ve alakalı diğer konumlarda gösterilen metin veya telefon araması üreten reklamlardır. Google için kullanıcı deneyimi en önemli şey olduğundan, arama sorgularında daima en alakalı içerikleri göstermektedir.
Kullanıcıların ihtiyaçları doğrultusunda başvurdukları ilk yöntem Google Search’tür. Bu sebeple sık kullanılan reklam modellerinden biri olup, metin temellidir. Akıllıca kullanacağınız reklam uzantıları ve site bağlantıları ile reklamınızı bir adım öne taşıyabilirsiniz.
- Görüntülü Reklam Ağı (GDN-Display) Reklam Kampanyası:
Görüntülü reklamlar diğer adıyla banner reklamlar olarak da bilinmektedir. Web siteleri üzerinde yayınlanan ve kitle hedeflemesini detaylı olarak yapabildiğiniz reklamlardır.
Google iş ortağı olan web sitelerinin ziyareti sırasında, reklamların görsel olarak belirli boyutlarda statik ya da hareketli video olarak gösterilmesini sağlayan reklam modelidir. Haber siteleri, bloglar, oyun siteleri vb. gibi dijital platformların banner alanlarında kullanıcıların karşısına çıkan reklam, pazarlama, satış ve iletişim amaçlı oluşturulan reklam kampanyalarıdır. Özel olarak tasarlanmış bir resim-fotoğraf ile kullanıcının dikkatini çekerek bu reklama tıklanmasını sağlayıp ilgili sayfa bağlantısına yönlendirilmek amaçlanır. Hazırlayacağınız Remarketing listesi ile daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcılarla da yeniden etkileşime geçme imkanı bulursunuz.
- Alışveriş (Shopping) Reklam Kampanyası:
Hem online, hem de mağaza satışlarını artırmaya yönelik reklam türüdür. Yalnızca e-ticaret sitelerine uygundur. E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin Google aramalarında görünmesini sağlayan ve ayrıntılı bilgi veren, potansiyel müşterilerinize hızlıca ulaşmanızı sağlayan kampanya modelidir. Sabit ve dinamik ürün bilgilerinden oluşur. Kullanıcıların arama sonuçları sonucunda fiyat ve ürün görseli ile karşılarına çıkan bu reklam modelinde tıklama oranı çok yüksektir. Bir shopping reklam oluşturmak için öncelikle Google Merchant Center’a kaydolmanız gerekmektedir.
- Video (Youtube) Reklam Kampanyası:
Youtube’da ve Google’ın iş ortağı web sitelerinde yayınlanan bir kampanya türüdür. Youtube, günlük bir milyar saatten fazla video izleyen her yaş grubu ve dünyanın pek çok yerinden çeşitli kullanıcı kitlesine sahip bir video platformudur. Google videolar yapacağınız kampanya planı ve hedeflemelerinize göre discovery, video içi atlanabilir, atlanamaz gibi çeşitli hedeflere sahip reklam seçenekleri sunar. Böylece potansiyel müşterileriniz video izlerken siz de onlara rahatça ulaşabilirsiniz.
- Uygulama (App) Reklam Kampanyası:
Bir mobil uygulamaya sahipseniz ve uygulamanızın daha fazla indirilmesini sağlamak ya da uygulamanızın tanıtımını yaparak bilinirliğinizi arttırmak istiyorsanız başvuracağınız reklam modeli App (uygulama) reklamlarıdır. Bu reklam modelinde uygulamanız Google Play ya da Apple App Store’daki uygulama girişine bağlantı oluşturarak Google Play, Youtube, Görüntülü Reklam Ağı, Google Keşfet ve mobil uygulamalarda reklamlarınızın gösterimini sağlar.
- Yerel (Local) Reklam Kampanyası:
Yerel kampanyalar, potansiyel müşterilerin mağazalara ne zaman ve nasıl gideceklerine karar vermeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri sunmada işletmelere yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Yerel Arama Ağı Reklamları diğer bilinen adı ile ise Google Harita Reklamlardır. Telefon numarası, çalışma saatleriniz ya da görseller gibi ekleyeceğiniz detaylı bilgileriniz ile mağazanız hakkında bilgi verirken potansiyel müşteri ziyaretlerinizi de artırabilirsiniz.
- Akıllı (Smart) Reklam Kampanyası:
Akıllı kampanyalar için kaydolduğunuzda işletmenizi tanımlayan bir reklam metni yazarsınız. Ayrıca, reklamınızda hedeflemek istediğiniz anahtar kelime temalarını seçer ve bütçe belirlersiniz. Reklamınız Google Arama, Google Haritalar, Youtube, Gmail ve Google ortağı web sitelerindeki potansiyel dönüşü yüksek olabilecek mecralarda otomatik olarak gösterilir. Akıllı (smart) kampanya, verileri gerçek zamanlı analiz ederek teklif verme ve reklam yerleştirmeyi otomatik olarak yapar.
- Keşif (Discovery) Reklam Kampanyası:
Markanızın keşfedilmesi ve etkileşim kurulması için kullanıcılara ilham veren ve onlara etkileyici görsel ve kişiselleştirilmiş reklam hizmeti sunan reklam modelidir. Siz oluşturacağınız reklamlarınız için iyi bir başlık, yüksek kalitede ve etkileyici görseller, sizi tanımlayan logolar ile temel verileri Google’a verirsiniz. Google’ın görevi de reklamlarınıza ilgi gösteren müşterilere bunları sunmak olur. Discovery reklamları, Google mobil cihazlar ana sayfasında gözüken bir akıştır. Kullanıcının ilgi alanına göre karşısına içerikler çıkmaktadır.
Kampanya Nasıl Açılır?
Bir google kampanyası oluşturmak için izlenecek adımlar şu şekildedir:
- Öncelikle Google Ads hesabınızda oturum açın.
- Açılan sayfada genel bakış kısmından Yeni Kampanya(artı) sekmesine tıklayın.
- Sizi sekiz farklı kampanya hedefi karşılayacak. İlk yedi hedef şayet amacınıza uygun değilse “hedef kılavuzu olmadan bir kampanya oluşturun” seçeneğini seçerek devam edebilirsiniz. Hedefinizi belirledikten sonra sıra kampanya türünde.
- Belirlediğiniz hedef doğrultusunda en uygun kampanya türleri karşınıza çıkacaktır. Buradan amacınıza uygun kampanya türünü seçerek devam edin.
- Genel ayarlamalarınızı yapacağınız bu yeni sayfada kampanya adınızı, kampanya başlangıç ve bitiş tarihinizi, zaman planlamanız gibi ayarlamaları gerçekleştirebilirsiniz. Hedef ve kitleler alanında reklam çıkmak istediğiniz konumları, dilleri, hedef kitleleri seçersiniz. Daha sonra bütçe ve teklif verme alanına gelerek günlük ya da total olarak bütçenizi girersiniz ve hangi hedefe odaklanmak istiyorsanız onu seçersiniz. Diğer detaylı ayarlamalarımızı da yaparak Kaydet ve devam et diyerek ilerlenir. Böylece reklam grubu oluşturma adımına geçilmiş olur.
- Reklam grubu alanında dilerseniz anahtar kelime hedeflemesi gibi hedeflemeler yapabilirsiniz. Kaydet ve devam et diyerek reklam alanınıza gelip reklamınıza dair bilgileri girip oluşturursunuz. Kaydet ve devam et dedikten sonra incele alanına gelirsiniz, burada Yayınla butonuna bastıktan sonra reklamınız google ads tarafından incelemeye alınarak reklamda bir problem gözükmezse yayına alınmaya başlayacaktır.
Hesap Nasıl Oluşturulur?
Bir google ads hesabı oluşturmak için ads.google.com adresine girdikten sonra hemen başla butonuna tıklayıp mail adresinizi girerek sadece bir kaç adım ile hesap oluşturabilirsiniz. Burada Google, yeni başlayanlar için yardımcı olmak amaçlı üç seçenek sunuyor. Amacınıza yönelik en uygun seçeneği seçerek ilerleyebilirsiniz ya da Uzman Moduna Geçin seçeneğini tıklayabilirsiniz.
Daha sonra işletme adınızı ve web sitenizi girerek ilerleyin. Reklam başlıklarınız ve açıklama yazınızı ekleyip anahtar kelime teması isterseniz bunları seçin, reklam konumunuzu belirleyip harcayacağınız bütçenizi ekleyin. Kampanya doğruluğundan emin olduktan sonra ödeme bilgilerinizi onaylayın, hesap incelemeniz bittikten sonra rahatça kampanya açmaya başlayabilirsiniz. Hepsi bu kadar.