Nedir bu Google Ads?
Google Ads, Google’ın reklam vermek isteyen kullanıcılarına sağladığı online bir reklamcılık servisidir. Kullanıcılar, vermek istedikleri reklamın amacına göre kampanya türünü, bütçesini ve anahtar kelimelerini bu servise tanımlayarak Google Ads’i kullanabilirler.
Google Ads’i nereden öğrenebilirim?
Google Ads’i yine Google’ın ücretsiz olarak kullanıcılarına sunduğu sertifika programı kapsamındaki eğitimleri tamamlayıp, hem Google Ads’i kullanmayı öğrenip hem de Google Ads’i kullandığınıza dair sertifikanızı alabilirsiniz.
En Çok Kullanılan Terimler
Kampanya Amacı:
Sales: Online ve offline olan tüm satışlar hedeflenebilir.
Leads: Reklamı gören kişi, ondan istenen formun toplanması için teşvik edilir.
Website Traffic: Hedef kitlenin, reklam verenin internet sitesine gitmesi hedeflenir.
Brand Awereness and Reach: Geniş kitlelere ulaşıp, marka bilinirliğini artırmak
hedeflenir.
Kampanya Türleri:
Search: Reklam verenin, Google arama sonuçlarında çıkmak için kullandığı
kampanya türüdür. Google’da herhangi bir kelimeyi arattığınızda en başta
çıkar ve sol tarafında “Reklam” yazısı bulunur. Bu tarafta daha üst sıralarda
yer almak için, reklam verenlerin Google’ın onlardan istedikleri bazı kriterleri
sağlaması gerekir.
Display: Display kampanya türüne, internetteki herhangi bir sitede karşınıza çıkan
görüntülü reklamlar diyebiliriz. Herhangi bir sitede haber okurken ya da formlarda
gezinirken sayfanın herhangi bir yerinde bulunur ve sağ üst tarafındaki “i”
kutucuğuna tıklayarak bu reklamın Google Display reklamı olup olmadığını
anlayabilirsiniz.
Video: Kısaca Youtube’da gördüğünüz reklamlar diyebiliriz. Youtube’da bir video
arattığınız zaman aramalarda çıkan sonuçlarda sarı kutucuk ile çıkan reklam
yazısı, video reklamlara bir örnektir. Buna ek olarak, izlemek istediğiniz videonun
başında çıkan bazen geçilebilen bazen geçilemeyen videoları da video
reklamlarına örnek olarak verebiliriz.
Extensions (Uzantılar): Reklamların görünümlerini artırmak ve hedefinize
ulaşmanıza destek olan uzantılardır. Bu uzantılar ile reklamlarınıza konum bilgisi,
telefon bilgisi, fotoğraf ve “sitelink” dediğimiz alt başlık ve linkleri ekleyebilirz.
Metrikler: Metrikler, verdiğimiz reklamın sonuçlarını analiz etmemizi ve bunu
takiben kampanya optimizasyonunu yapmamızı sağlar. Reklam dünyasında sıkça
kullanılan bazı metriklerin anlamlarını aşağıda bulabilirsiniz.
Impression: Reklamın toplam görüntülenme sayısı.
Reach: Reklamı gören tekil kullanıcı sayısı.
CPM (Cost per mile): Reklamı görüntüleyen her 1000 kişi için ödenen maliyet.
Frequency: Impression/Reach, tekil kullanıcının reklamı görme sıklığı.
Clicks: Tıklanma sayısı.
CPC (Cost per click): Tıklanma başına ödenen maliyet
CTR (Click Through Rate): Click/Impression, reklamın tıklanma oranı.
Conversion: Dönüşüm adeti. Bu metrik, reklam verenin kullanıcıdan göstermesini
beklediği aksiyona bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
Engagement: Kullanıcıların reklama gösterdikleri beğeni, yorum ve paylaşım gibi
aksiyonlar.