Google Analytics e-commerce raporları için aşağıdaki örnek ekran görüntüleri ile anlamlarını, nereden ulaşacağınızı ve ne gibi bir fayda sağlayacağınızı yorumlar ile bahsedeceğim. E-commerce performansını daha iyi bir şekilde ölçmek için maddeler halinde faydalarına ulaşabilirsiniz.
#1 Product Analysis
Nedir? Entegrasyon sürecinde e-commerce aksiyonlarını(impression, click, detail, add to card, checkout, purchase) geliştirirken bir product objesine bağlayarak gerçekleştirilmektedir. Bu noktada yer alan product objesine ait değerleri ifade etmektedir.
Nasıl ulaşılır?
Analytics’ten Conversions >> E-commerce >> Product Performance adımına geldiğinizde aşağıdaki tabloya ulaşabilirsiniz.
Faydası: Aşağıdaki ekran görüntüsünde hangi ürünün en çok gelir getirdiğini görebilirsiniz. Ayrıca totalde gelirinizi oluşturan en iyi ürünleri ifade etmektedir. Bu örnekte Product revenue nin %70 ini top 5 ürün oluşturmaktadır. Fırsata çevirebileceğiniz ürünleri ve önceliklerinizi belirlerken ürün bazında bu datayı kullanabilirsiniz. İlk sıradaki ürün, gelirin %29’unu, satılan ürünlerin ise %4’ünü oluşturmaktadır.
*Bu alana ait ek yorumları “->” maddeler halinde bulabilirsiniz. Burada yer alan data örnek olarak gösterilmiştir.
Product Reports
#2 Category Analysis
->Raporun üst alanında yer alan tabs ile Category-Brand vb. kırılımlarda görebilirsiniz.
Faydası: En çok gelir getiren kategorileri, brand ı analiz etmemiz sağlar.
#3Custom Dimensions
Custom dimensions ve Analytics’in bize sunduğu dimensions değerleri sayesinde raporlarımızı zenginleştirmek mümkün. Secondry dimension ekleyerek product objesini alt kırılımda görebilirsiniz.
Faydası: En çok satılan ürünlere ait beden kırılımını görebilirsiniz. Etnic ürünü için L bedeni en çok satılan ve gelir getiren kalemdir. Bu bilgiye dayanarak stoklarımız için tahminlemede bir öngörü oluşturabilir.
Eklenen dimension a göre değişiklik gösterecektir.
2.Dimension eklenen bir rapor örneği
#4 Card to Detail Rate&Buy to Detail Rate:
- Sepete atılma oranı en yüksek olan ürünleri öğrenmek için tablonun sağ alanını incelemek gerekir. Markada en çok sepete atılıp gelir getiren ürünleri görmek istediğimizde bu alan bize ilgili datayı sunacaktır. Ayrıca detayı görüntülen ürünün %kaçının satıldığı bilgisine de son sütundan ulaşabiliriz.
- Kullanıcının y ürünler için alışveriş davranışları hakkında fikir edinmemizi sağlar.
-> Aşağıdaki örnekte 1. kalemde yer alan cart to detail rate için %120 olarak bir değer görüyoruz. Bu gibi durumlarda kullanıcı tek sayfada birden fazla sepete eklemeyi gerçekleştirdiğini göstermektedir.
Product Report
#5 Ek olarak ürüne ait sepete ekleme ve sepetten çıkartma durumlarını da bu alandan analiz edebiliriz. “Nest” ürünü için 1.402 pc ürün sepete eklenirken 110 pc sepetten çıkartılmıştır.
#6 Funnel Analysis
Nedir?: Yeni gelen/Mevcut kullanıcıların alıveriş davranışlarını bir adımdan diğerine geçişlerini görmemizi sağlayan rapordur.
Nasıl ulaşılır?: Analytics den Conversions >> Ecommerce >> Shopping Behavior adımına geldiğinizde aşağıdaki tabloya ulaşabilirsiniz.
Faydası: New/returning user ların davranışlarının analizini sağlar. Aşağıda returning user’ın new user’a göre daha iyi bir performans gerçekleştirdiğini görebiliriz. (Returning transaction > New user transaction.) Bu da mevcut kullanıcının yeni kullanıcılara göre daha bağlı olduğunu ayrıca yeni kullanıcıların bağlılığını artırmak için fırsat olabileceğini görmekteyiz.
- Ayrıca yeni kullanıcıların session değeri mevcut kullanıcıya göre x2.5 kat iken, sepete ekleme adımında iki parametre birbirine yaklaşmıştır. Bu da, yeni kullanıcıların, mevcut kullanıcılara göre, sepet adımına gelmekte zorlanıyor olabileceği düşüncesini aklımıza getirmektedir.
Bonus:
Funnel Analysis&Custom Dimension->User Type olarak yer alan dimensionu aşağıda gördüğümüz seçeneklerde değiştirebiliriz. Örn: “DeviceCategory” dimensionu ekleyerek web ve app’ten gelen transaction değerlerini karşılaştırabiliriz.
- sezon 3.bölüm serisinde E-commerce raporlarını inceledik. Diğer ana rapor başlıkları için 4. bölümde görüşmek üzere!
Sevgiler,
Hatice