E-commerce raporlarına 4. bölümde devam ediyoruz!
#8 Promotions Analysis
Nedir?
Promotions impression/click edilmesi ve buna bağlı revenue durumlarının analizidir.
Nasıl ulaşılır? Analytics den Conversions >> Marketing >> Internal Promotion adımına geldiğinizde aşağıdaki tabloya ulaşabilirsiniz.
Faydası: Bir promotions ne kadar görüntülendi ve tıklandı bilgisini almamız sağlar. Burada entegrasyonu gerçekleştirirken slot1, slot2 gibi sıralamalar eklenmektedir. Bu ilgili promotion’ın hangi sırada olduğunu ve hangi sıradaki promotion’ın daha çok tıklandığı bilgisini almamız sağlamaktadır. En çok görüntülenen kampanya “New campaign” iken, en çok gelir getiren “Apperal” kampanyasıdır. Bu analiz bize “Apparel” kampanyasına reklam yaparsak daha fazla gelir getirebileceğinin ışığını yansıtmaktadır.
#9 Purchase Analysis
-> Segment ile genel olarak önemli ayrıntıları elde etmemizi sağlar. Genellikle makro ve mikro hedefler arasında ayrımı yapmamızda bize yardımcı olur. Örnek olarak 1. hedef makro olarak satış geliri olabilir. 2. hedef olarak mikro hedef; banner, demo izleme, form doldurma olabilir. Segment oluştururken Analytics de aşağıdaki örneği bulabilirsiniz.
Bonus:
Segment
Demographics, Technology, Behavior vb. kırılımlarda görebilirsiniz. Bu özellik mevcut raporlarınızı zenginleştirmenizi sağlar.
- Sessions with transactions (system segment)
- Sessions without transactions (custom segment)
Örnek segmentler ile Google Analytics’te aşağıda gösterilmiştir. Burada Goal 3’e baktığımızda satın alma ile ilişkisini en yüksek olarak görüyoruz. Segmentler ile hedefleriniz doğrultusunda oluşturabilirsiniz.
#11 Product Views; Satın alımdan önce kaç ürün sayfası görüntülendiğinin bilgisi için e-commmerce adımı altında kullanabileceğimiz metrikler bulunmaktadır. Kategori veya marka sayfalarının dönüşümle ilişkilendirilmesi için benzer bir analiz yapabilirsiniz.
#12 Payment methods; En popüler ödeme yöntemlerini öğrenmek için custom olarak entegre edebileceğiniz parametrelerden faydalanabiliriz. Bu noktada yazılımcılar ile birlikte çalışmak gerekecektir.
Entegrasyonu başarılı olarak gerçekleştirdiğinizde kullanıcıların gerçekleştirdiği ve tercih edilen ödeme yöntemini görmemizi sağlar. Bu bilgiye sahip olmak remarketing açısından önem arz eder.
#13 Metric Kullanımı; E-commerce raporları altında Revenue, tax, shipping gibi seçimler gerçekleştirerek raporlamasını görebilirsiniz.
#15 Marketing Channels; en çok hangi kanaldan transaction getirdiğini görmek için aşağıdaki stepleri takip edebilirsiniz.
Step1 -> Multi-Channel Funnels >> Assisted Conversions. Burada seçilen tarih aralığında assisted conversions metriğinin last click ,direct conversions oranını görmekteyiz.
Step2 -> Metrikleri hedefler doğrultusunda da değiştirerek görmek istediğiniz şekilde raporu şekillendirmeniz mümkün. Seçim yapılabilecek bazı parametreleri aşağıda örnek olarak bulabilirsiniz. Bu seçim doğrultusunda raporadaki değerler değişecektir.
#16 Review the Assisted/Last Click Ratio’s
Channel Display’in conversion’ı düşük olmasına rağmen en çok transaction’ı gerçekleştirdiğini görebiliriz. Referral en yüksek conversion’a sahip olmasına rağmen, transaction display’den fazla gelmektedir. Bu analizde iki sütun için karşılaştırmak önemlidir.
1.sezon 4.bölüm serisinde E-commerce alt raporlarını inceledik. Diğer ana rapor başlıkları için 5. bölümde görüşmek üzere!
Sevgiler,
Hatice