Campaign Manager Nedir?

Kısaca Campaign Manager 360 (CM) reklamverenler için Adserver görevi gören web tabanlı bir reklam yönetim sistemidir. Yayına alınan reklamların bu platforma entegre ederek ilgili reklamlarda hedefleme, doğrulama, raporlama gibi önemli bir dizi özellikten faydalanılabilir. 

Verification Tool Nedir?

Verification Tool mevcut yayınlara yönelik bir takım detaylı metriklerin takibinin sağlanabildiği bir CM Rapor arayüzüdür.  

CM içerisinde Verification Tool arayüzüne ulaşmak için izlenmesi gereken adımlar:

1)CM Anasayfası üzerinde görselde yer alan ikona tıklanarak,

2)İkonun altında açılan pencerede ‘’Reporting and Attribution’’  kısmına gelinir,

3)Açılan sayfada ‘’Verification’’ butonuna tıklayarak genel arayüz görünümüne ulaşabilir.

Verification Tool İle Takibi Sağlanabilecek Metrikler

  1. Active View: Alınan gösterimlerin ne kadar ölçülebilir, görülebilir veya ulaşılabilir olduğuna yönelik detayları içeren bir rapordur. Bu verilerin analizi doğrultusunda yapılacak optimizasyonlar ile reklamların etkisi önemli ölçüde arttırılabilir.
    • Eligible Impression; desteklenen reklam ögesi ve etiket formatlarında olan geçerli gösterimlerdir.
    • Measurable Impression; viewable gösterim datalarının toplanabildiği uygun, ölçülebilir gösterimlerdir.
    • Viewable Impression burada yer alan görülebilirlik koşullarını yerine getiren gösterimlerdir.


  1. Content: Burada ilgili domain ve subdomain’lerde yer alan reklamların hangi etiketlerde ki ne tür içerikler ile yer aldığına veya Trajedi, Şiddet, Cinsel vs. gibi hassas içeriklerde ne oranda yer alınıp alınmadığına yada custom şekilde yaratılabilecek spesifik  içeriklerde ne oranda yer alındığına yönelik detaylı raporlar görüntülenebilir.
  1. Geography: Alınan gösterimlerin hangi ülkelerden ne oranla olduğuna yönelik detaylar Campaign, Site ve Placement kırılımlarında ayrı ayrı görüntülenebilir.
  1. Tags: Tag aracılığı ile hesap, kampanya, site veya alan düzeyinde etiketleme ile ilgili sorunlar görüntülenebilir. Her yerleşim için, tespit edilen sorunların ayrıntılı bir açıklaması ve bunları düzeltmek için yapılabilecek işlemler varsa ilgili Yardım Merkezi makalesine bağlantı bulunur.
  2. Mobile App: Campaign, Site, Placement veya App bazında Android Mobil Cihazlarda alınan gösterimler burada raporlanabilmektedir.


  1. Video: Aşağıda görselde yer aldığı üzere ilgili kırılımlarda video ile ilgili; başladıktan sonra sessize alınan video sayısı, ortalama yer alınan video alan büyüklüğü gibi detaylı analiz ve sayılar görüntülenebilir.

Verification Tool Neden Önemli?

Yukarıda sıralandığı üzere ilgili formatlardaki detaylı analiz ve verileri içeren raporlar hedefleme,  strateji açısından oldukça önemli olabilmektedir. 

İlgili verilere dayanarak reklamlarda yapılacak düzeltmeler ile kampanya etkinliğine önemli derecede müdahele edilebilir ve karşılaşılan sorunlarda farklı ve alternatif çözüm önerilerine yönelik önemli bilgiler edinilebilir.

Markanın talep edebileceği farklı stratejik çözümler için ilgili verilerden yararlanılarak ihtiyaca yönelik aksiyonlar alınabilir.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]