Facebook CPAS Reklam Modeli

Collaborative Ads diğer adıyla ortak reklam modeli, perakendecilerde ürünlerini satan markaların basit ve efektif bir yol ile satışlarını arttırmayı amaçlayan bir performans pazarlama kampanya modelidir.

Facebook, CPAS reklam modeliyle kullanıcıların satın alma sürecini daha hızlı ve basit bir sürece indirgemiştir. Facebook algoritması, belirli bir öğrenimi tamamladıktan sonra satın almaya en yakın olan kullanıcının karşısına ortak reklamları çıkartır ve satışa dönüştürmeyi amaçlar. Sonuç olarak ortak reklamlar, katalog satışları ve dönüşüm hedefleri aracılığıyla marka reklam verenleri için dönüşüm optimizasyonu ve raporlamanın kilidini açar. Türkiye’de şu an aktif olarak CPAS entegrasyonunu tamamlayan Trendyol, Hepsiburada, Gittigidiyor, Ebebek, Getir ve Hopi gibi farklı çalışma modellerine sahip 23 şirket bulunmaktadır.

Ortak reklamlardan faydalanmak için gerekliliklere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz;

https://www.facebook.com/business/help/318073302165120?id=1321866301271922

Ortak Reklamlar Kampanya Modelleri

Ortak reklamlar satış amaçlı performans reklamlarıdır ve bu nedenle satış odaklı kampanyalarda kullanılmaya uygundur. Ortak reklamlarda 2 adet kampanya hedeflemesi yapılmaktadır; dönüşüm ve katalog satışları.

Facebook CPAS Reklam Modeli

Dönüşüm reklamları genellikle prospecting kampanyalarının dışında daha fazla insana ulaşmak ve first-party veri hedeflemesinde kullanılır. Aynı zamanda herhangi bir açılış sayfası (landing page) belirlenebildiği için hikaye yayınlarında mobil işletim sistemi (iOS-Android) ayrımı yapılarak kullanılabilir.

Facebook CPAS Reklam Modeli

Katalog reklamları, reklam verenlere sosyal medya üzerinde vitrinle ürün listesi sunma olanağı sağlar. Reklam üzerinde kataloğun tamamını inceleme fırsatı; katalogda bulunan tüm ürünleri görüntüleme şansı verirken, satın alma olasılığını da arttırır.

Facebook CPAS Reklam Modeli

Ortak Reklam Hedeflemeleri

Ortak reklam modeli, çok yönlü kullanıcı hedefleme imkanları sunar. Yapılan veri anlaşmaları ile perakendecilerin web sitesinde topladıkları cookie bazlı data hedeflemeleri sunulurken, ürünleri inceleyen veya sepetine atan kullanıcıları yeniden hedefleme imkanı sunar (remarketing). Aynı zamanda Facebook algoritması, kullanıcı verileriyle kümelendirilen hedeflemeleri de etkili bir biçimde kullanma olanağı sağlar.

Ortak reklamların satış odaklı performans modeli olduğu düşünüldüğünde geniş (broad) hedeflemeler yapılarak, Facebook algoritması ile satın almaya en yakın kullanıcıların hedeflenmesine de imkan sağlar.

Ortak Reklam Raporları

Ortak reklam raporlamalarında satışları takip edebilmek adına Facebook panel dışında bir raporlama olanağı bulunmaktadır. Burada kampanya ve reklam seti özelinde satışları tarih aralıklarına göre raporlayabilir, aynı zamanda detaylı marka kırılımına ulaşabilirsiniz. Facebook ortak reklam raporları, kullandığınız satış ilişkilendirme aralığına göre (attribution window) detaylı olarak sepete eklenen ürün sayısını, toplam satışı gerçekleşen ürünleri ve satış değerini marka kırılımında raporlama imkanı sağlar.

Detaylı raporu inceleyebileceğiniz link aşağıdadır;

https://www.facebook.com/ads/manager/collaborative_ads/reporting

Ortak reklam modeli, günümüzde karmaşıklaşan müşteri deneyimi/yolculuğunu daha basit ve kullanışlı hale getirmiştir. Perakendeciler aracılığı ile şirketler, artık müşterilerine daha kolay ve efektif bir şekilde ürün sunma imkanına sahip olmuşlardır. Markalar, ortak reklamlar sayesinde satın alma ihtimali yüksek olan kullanıcılara doğru zamanda iletişim yapma ve ürünlerini sunma imkanı sağlamıştır. Ortak reklamlar kullanıcılara vitrin reklam deneyimi sunarken, markalara ürünlerini verimli bir şekilde satışa dönüştürme imkanı sunar.

0

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]