Çalıştığımız markalardan bize gelen ve en çok talep edilen aksiyonlardan birisi temel olarak marka havuzunu genişletmek ve buna bağlı olarak da satış hacimlerinin/pazar payının artması olduğunu söyleyebiliriz. Biz de bu isteğe karşı farklı stratejik kurgular çalışıp olabildiğince branding algısını kullanıcılarda oluşturmaya çalışıyoruz. Bu yazının konusu da aslında bu. Facebook özelinde branding kampanyası yaparken efektif bir stratejiden bahsedeceğim: Brilliant Basic
Brilliant Basic adlı stratejinin aslında tanımı kısaca şu: Medya ve Kreatif kombinasyonu ile maksimum etkililiği sağlamak
Şimdi sırasıyla bu kurgunun temel prensiplerinden bahsedelim :
Satın Alma Tipi: Erişim (Etkileşime göre erişim daha fazla kişiye ulaşmayı sağlar)
Hedef Kitle: Belirlenen Hedef kitlenin minimumda %50–70 erişim hedeflemeliyiz
Optimal Frekans: Haftada 1/2 frekans
Geniş Hedefleme: Kısıtlı bir hedef kitle yerine kategoriyi cover edecek geniş bir kitle oluşturulmalı
Bu temel prensipleri kurguladıktan sonra bazı noktaları da kavramak planlama açısından önemli olacak. Tıklama bazlı ve etkileşim bazlı verdiğimiz reklamlar algoritma gereği hedeflediğimiz belli kitlenin belli bir bölümüne ulaşıyor. Fakat marka bilinirliği ya da erişim hedefi ile belirlediğimiz bir medya stratejisi, kullanıcıların sosyal medyada yaptığı davranışları saf dışı bırakarak erişim hedefine ulaşıyor.
Yukarıda belirttiğim gibi erişim hedefinin de optimal olması çok önemli. Bu optimal erişim yüzdesi ile düşük maliyetli CPM değerleri elde edebilir hem de maksimum etkinliği de sağlayabilirsiniz.
Bir diğer prensibimiz de aslında frekans. Ad recall ile purchase aksiyonları arasındaki bağlantı araştırıldığında haftalık 1/2 frekansın efektif olduğu saptanmış.
Broad targeting kısmında da değindiğimiz gibi geniş hedef kitle prensibine baktığımızda temelinde daha düşük CPM maliyeti yatıyor. Bu düşük CPM maliyetini elde ederken aslında daha fazla kişiye erişme imkanı ve lifted user kazanma potansiyelimiz de artıyor.
En başında da bahsettiğimiz gibi bu kurgunun aslında ikinci temel ayağı da kreatif olarak yetkinliği yakalamak. Hepimizin bildiği bazı prensiplerin yanında (ilk 3 saniyede kullanıcı dikkatini çekmek, mobile uyumluluk, sessiz kurgulara göre videonun dizayn edilmesi vs) bir de farklı bir kurgudan bahsedeceğim.
Bu kurgunun temel mantığı reklamın sekanslanması.
İlk olarak kampanyamız için hero video dediğimiz konsepti servis edebiliriz. Bu video aslında ürünün ya da markanın nasıl farklılaştığını anlatan bir konsept olabilir. Daha sonra ürün videosunda detayların yer aldığı mesajlar olabilir. Bir sonraki fazda neden bu ürünü kullanmamız gerektiği bir konsept daha hazırlanabilir. Daha sonra ürünün satın alınmasını sağlayacak fiyat vs iletişimini yapabiliriz.
6 haftalık periyot olarak düşünebileceğimiz bu kampanya döneminde her bir videoyu sekans mantığında servis ederek aslında mesajın doğru noktada doğru bir süreçte kullanıcıya aktarmayı sağlayabiliriz. İlk videoyu belirli bir frekans atayarak hedef kitleye gösterdikten sonra, ilk videoyu izleyenlere belirli bir frekansta ikinci videoyu ve bu şekilde diğer videoları gösterip sonucunda hedef kitlemize bir storytelling mantığında ürünü aktarmış olabiliriz.
Herkese iyi çalışmalar 🙂
Kaynak1:https://www.facebook.com/business/news/insights/effective-frequency-reaching-full-campaign-potential