Facebook ve Instagram yeni kitlelere erişim açısından etkili mecralardır. Ayrıca sunduğu hedefleme kırılımları ve reklam modelleri ile işinize ve kampanya amacınıza göre etkili geri dönüşler sağlayabilirler.

Bu yazımda, e-ticaret markaları tarafından sıklıkla kullanılan ve satışlara etkisinin diğer reklam modelleriyle karşılaştırıldığında daha iyi olabileceği katalog reklamlarından ve bu reklamlarda yapılabilecek optimizasyonlardan bahsedeceğim.

dynamic product ads

1.Ürün Kataloğunuz Doğru Mu?

Reklamlarda kullanmak için hazırladığınız ve panele yüklediğiniz kataloğunuzun -bir diğer adıyla feed- doğru olması, etkili bir kampanya performansı için ilk dikkat edilecek ve en önemli hususlardan birisidir. Çünkü kampanyanız bu katalog üzerine kurulur ve kampanyanızın temel yapısı olur. Peki buradaki doğruluğun içerisine neler giriyor? Birçok etken var, en önemlileri;

  • Katalogda bulunan ürünlerinizin isimlendirmeleri doğru mu?
  • Katalogda bulunan ürünlerinizin stok durumu nasıl? Stokta olmayan ürünler var mı? Stokta bulunmayan ürünler olduğunda, kullanıcı bu ürünü almak için reklamdan siteye yönlendiğinde, istediğini bulamamış olarak sitenizden ayrılabilir. Bu da markanız için negatif bir algı oluşturabilir.
  • Kullanıcı, katalogdaki ürüne tıkladığında doğru adrese mi yönleniyor? Yani ürünler için doğru yönlendirme linkleri girilmiş mi?
  • Katalogdaki ürünlerinizin fiyatları doğru mu? Kullanıcı reklama tıklayıp, siteye girdiğinde birbirlerinden farklı fiyatlar görmek istemez. Reklamda gördüğü fiyatın daha altında bir fiyat görmesi sorun olmayacaktır ama daha üstünde bir fiyat görmesi hayal kırıklığı yaratabilir 🙂

Bu ve bunlar gibi birçok konunun, katalog yayınlarına başlanmadan önce kesinlikle kontrol edilmesi ve yanlışların düzeltilmesi gerekir.

2.Kataloğu Ürün Setlerine Ayırma

Bir kullanıcının karşısına mevcut bütün ürünlerle çıkmak yerine, doğru hedefleme kırılımları ve spesifik ürün seçimleriyle onlara gitmek, daha etkili sonuçlar sağlayabilir. Bunun için de kataloğu çeşitli ürün setlerine ayırabilir, bu ürün setleriyle farklı kampanyalar yapabilirsiniz.

Ürün setleri için kısa kısa birkaç öneri:

  • Kadın ve erkek ürünleri için ayrı ürün setleri hazırlanabilir.
  • Yeni sezon ürünler, farklı bir ürün kataloğuna alınabilir.
  • Ürünlerin stok durumuna göre ürün katalogları hazırlanabilir. Son 5–10 adet kalan ürünler için insanların FOMO(fear of missing out) dürtüsüne dokunarak, satın almaya daha kolay bir yönlendirme sağlanabilir.
  • Fiyat indirimleri olan ürünler için ayrı bir katalog hazırlanabilir.
  • Daha az veya daha çok satan ürünler birbirlerinden ayrılıp, farklı bütçeler ve hedeflemeler ile kampanyalar açılabilir.

3.Hedefleme Seçenekleri

Katalog reklamlarınız için retargeting de yapabilir, yeni kullanıcılara da gidebilirsiniz. Retargeting hedefleme ile gittiğinizde sadece sepete ürün ekleyenleri değil, bununla birlikte sitenizde sayfa, ürün görüntülemesi yapanları da hedeflemenizi öneririm. Sadece sepete ürün ekleyenleri hedeflemek, kampanyanızın çalışması için az bir kitle hacmi verebilir. Bundan dolayı kampanyanıza trafik alamayabilirsiniz. Sitenizi ziyaret eden kişilerin, ilgili kişiler olabileceklerini düşünürsek, kampanyada bu kişileri de hedeflemek hem hacim hem satış anlamında iyi geri dönüşler sağlayabilir.

Bu hedefleme dışında daha öncesinde sizinle hiçbir şekilde etkileşime geçmemiş olan, yeni kullanıcılar diyebileceğimiz kitleleri de hedefleyebiliriz. Hem bilinirliği artırma hem de yeni bir satış fırsatı yakalamak adına iyi bir seçenek olabilir.

Bu bilgiler doğrultusunda katalog reklamları için aynı anda devam edecek kampanyalar yapısı kurulabilir. Birisi yeni kullanıcı için, diğeri retargeting için olur. Böylece yeni kullanıcı kampanyasıyla retargeting kitleleri besleyebilir ve onları satış funnel’ının son adımlarına daha rahatlıkla taşıyabilirsiniz.

4.A/B Test

dynamic product ads

Katalog reklamlarınızı kurduktan sonra öylece bırakmayın. Alabileceğiniz satış kapasitesini kısıtlıyor olabilirsiniz. Reklamlarda sürekli denemeler yapmanızı öneririm. Eğer reklamda sadece ürün ismi ve fiyatının görüntülendiği bir kurulumunuz varsa, başka bir reklam seti açarak oraya stok durumunu ekleyebilirsiniz. Bir başka reklam seti daha açarak, oraya da fiyat indirimi veya ürünün beden tipini ekleyebilirsiniz. Bu reklam setlerinden hangisi daha iyi çalışıyorsa diğerlerini durdurup onunla yola devam edebilirsiniz. Tabii ki bu söylediklerimle sınırlı kalmayın, bunlar dışında size mantıklı gelen birçok A/B test yapabilirsiniz.

5.Feed Kontrolü

İlk başta söylediğimi yazımın sonunda da söylemek isterim. Katalog reklamlarında feed’in doğru olması en önemli etkendir ve her gün kontrol edilmesi, kampanya performanslarının yararına olur.

Panelden bunun kontrolünü sağlayabilirsiniz. Data Source kısmından Feed’in içerisine girip Overview bölümünden, feed her güncellendiğinde kontrol edebilirsiniz. Güncellenmeyen, yanlış olan bir durum varsa aksiyon alabilirsiniz.

Katalog reklamlarında retargeting hedeflemeleri önemli oluyor. Görüntülenen ürünlerin retargeting hedeflemesine dahil edilip edilemediğinin kontrolünü de “Events” bölümünden sağlayabilirsiniz. Eğer ürün görüntülenmeleri retargeting hedeflemelerine dahil edilemiyor uyarısını alıyorsanız, nasıl çözümleyeceğiniz hakkında önerileri buradan takip edip uygulayabilirsiniz.

dynamic product ads