Google Ads Script Nedir?

  Java Script kodlarını kullanarak bütçe yönetiminden, anahtar kelime takibine, düzenli rapor oluşturmaktan, hava durumu entegrasyonu ile kampanya kurgusu yapabildiğimiz hesabı otomatize hale getirebilmeye kadar kampanyanlarımızı çok daha iyi kontrol etmemizi sağlayan, Google’ın bize sunduğu hizmetler bütünüdür. Google Ads paneli içerisinden erişim sağlanmaktadır.

Google Ads Script Neden Kullanılmalıdır? Özellikleri Nelerdir?

  1. Bireysel yaptığımız hataları azaltmamıza yardımcı olur. Günlük iş hayatında gerek yoğunluk gerekse de çok fazla kampanyası bulunan büyük hesaplar yönetebiliyoruz. Bu gibi durumlarda küçük hatalar yapmamız yada bazı şeyleri gözden kaçırmamız kaçınılmaz oluyor. Oluşturacağımız script kurguları ile bunların önüne geçebiliriz.
  1. Google Ads Paneli kullanılmadığı zamanlarda bile arka planda düzenlemeler yaparak bize zaman kazandırır. 
  1. Düşük performans gösteren reklam ve anahtar kelimeleri çalıştırdığımız scripte bağlı olarak otomatik bir şekilde kaldırır. Bize de kampanyalarımızda strateji oluşturmak için daha çok zaman tanır.
  2. Temel seviye Javascript bilgisi yeterlidir. Çok iyi kod bilgisine sahip olmamız gerekmez. Mevcutta bizler için bu kodları yazıp yayınlayan ya da satan onlarca site mevcuttur. Tek yapmamız gereken işimize yarayan bu kodları Google Ads Script içerisine kopyalamak ve çalıştırmak.
  3. Bütçe kontrollerini efektif şekilde yapabiliriz. Günlük bütçe aşımı yapan kampanyaları script ile toplu şekilde durdurabilir kontrollerini sağlayabiliriz. 

Google Ads Script Nasıl Kurulur?

  1. Öncelikli olarak bir Gmail hesabına ve Google Ads Paneline ihtiyaç duyuyoruz.
  2. Google Ads Paneline girdiğimizde sağ üstte bulunan tool sekmesine tıklıyoruz.
  3. Açılan alt menülerden Bulk Actions altındaki Script butonuna basıyoruz.
  1. Daha sonra sol üst köşede bulunan mavi artı (+) butonuna basarak buradan yeni bir script oluşturuyoruz. 
  1. İster kendimiz kurgulamış olalım, isterse hazır kurgulardan oluşan bir Javascript kodunu karşımıza çıkan boş alana yapıştırıyoruz. Kodu yapıştırmadan önce burada bulunan kod parçacıklarını silmemiz ve kodumuzu tertemiz bir sayfada yapıştırmamız gerekmektedir.
  2. Daha sonra Authorize bölümünden scriptimize yetki vermemiz gerekmektedir.
  3. Yapıştırdığımız yada kendi yazdığımız kodlarda hatalar mevcut olabilir. Öncelikli olarak scriptimizi Preview butonu ile test etmeliyiz. Bu buton hataları baştan görmemize ve aksiyon almamıza yardımcı olacaktır.
  4. Eğer Preview kısmında bir hata görmediysek yani scriptimiz düzgün çalışıyor ise Run diyerek scriptimizi çalıştırıyoruz. Biz kahvemizi yudumlayıp, enerjimizi kampanyalarımızda stratejiye ayırırken, scriptimiz belirlediğimiz işleri arka planda bizim için yapıyor olacak.

Google Ads Script ile ilgili bazı limitler vardır. Örneğin;

  • Tek seferde en fazla 50.000 satırlık varlık (anahtar kelime, reklam, reklam grubu, kampanya) ile işlem yapabiliriz. 50 bin satır işlemin üstünde false uyarısı alırız.
  • Tek bir komut dosyası en fazla 250 bin anahtar kelime ve reklam oluşturabilir. Daha fazla varlık oluşturulmak istenirse başarısız olur ve kaydı oluşturulan uyarı günlüğüne kaydedilir.
  • Yükleme dosyaları 50mb ve bir milyon satır ile sınırlı kalmaktadır. Bu sınırlar eğer aşılırsa gönderildiğinde reddedilir.
  • Aynı anda en fazla 250 adet komut çalıştırabilirsiniz. 

      Limitler ile ilgili daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz;       

Google Ads Script Komut Örnekleri 

  1. “0” Impression Pause

Bu kod parçacığı, gösterim almamış anahtar kelimeler için reklamları duraklatır ve bundan sonraki süreçte gereksiz click ve kötü performansın önüne geçmiş olur. 

Kaynak

  1. Broken URL’s Report

Bir sayfa silindiğinde veya url değişimi durumlarında  bazen bunu panel üzerinden değiştirmeyi unutabiliyoruz. Bu script “404 not found” veya “500 server error” gibi sorunları bize bildirerek hızlı aksiyonlar almamızı sağlar. 


Kaynak

  1. 7/24 Bidding

Teklifleri saat bazında özelleştirebildiğimiz bir Google Ads script dosyasıdır. Anahtar kelimelerimizi saatlik olarak kategorize edebiliriz. Örneğin; “simit” anahtar kelimesi sabah 07:00–10:00 saatleri arasındaki aramalarda gözüksün, akşam 17:00-20:00 saatleri arasında ise “pide” anahtar kelimesi aramalarda gözüksün gibi. 

Kaynak

  1. Low CTR Ad Pausing Script

Bir hesap altında takip ettiğimiz birden çok kampanya olduğunda bazen küçük sorunları gözden kaçırabiliyoruz. Bu komut dosyasını çalıştırdığımızda kampayalarımızda düşük performans gösteren reklamları otomatik olarak duraklatabiliriz.

Kaynak

  1. Account Anomaly Detector

Bu komut dosyası adından da anlaşılacağı üzere hesapta gerçekleşen ekstrem ve anomalileri reklamverene bildirir. Haftanın aynı günleri için geçmiş istatistikler ile karşılaştırma yapar, anomali olan durumları her uyarı için günde 1 tane olmak şartı ile reklamverene mail yolu ile bildirir.

Kaynak

Sizler için kullanışlı olduğunu düşündüğüm birkaç script örneği gösterdim. Eğer bu alanda kendinizi geliştirmek ve hesabınızda daha fazla otomasyon istiyorsanız aşağıda paylaştığım linklerden hazır scriptlere ulaşabilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]