Google Ads reklamları, gelişen makine öğrenimi ve beraberinde getirdiği akıllı teklif stratejileriyle birlikte, dönüşüm metriğini eskisinden daha önemli bir hale getirmiş durumda.

Bu doğrultuda da karşımıza sıkça çıkan bir soru var; Hangi metriği Dönüşüm olarak saymam gerekiyor? Hesapta iki farklı dönüşüm saymak doğru değilse her dönüşüm için yeni hesap açmak zorunda mı kalacağım? İşte akla gelen bu soruların artık çok net bir cevabı var: Her bir kampanyayı farklı bir dönüşüme göre optimize etmeyi sağlayan; Selective Conversion.

Google Ads Selective Conversion

Dönüşüm Takip Etme

Google, yaptığı geliştirmeler ve yukarda bahsettiğim soru ve sorunların çözümü için Selective conversion adı altında bir çözüm üretti. Bu sayede artık her dönüşüm için yeni hesap açma kaygısı taşımaya gerek kalmıyor. Dilediğiniz kampanyayı dilediğiniz dönüşüme göre optimize olacak şekilde kurgulayabilirsiniz!

Eskiden sadece DoubleClick Search (Yeni adıyla Google Search 360) kullanan reklam verenlerin sahip olduğu bu ayrıcalık artık bütün Google Ads reklam verenlerinin hizmetinde. (Ee bizim hesapta yok ki bu özellik diyorsanız ya yeniden kontrol edin ya da Google hesap yöneticinizle mutlaka iletişime geçin, böyle bir seçenek varken kullanmadan geçmek olmaz).

Google Ads Selective Conversion

Örneğin; web sitenizde iki farklı ürün için de form topluyorsunuz, bu iki form da sizin için farklı anlamlar ifade ediyor. Üstelik bu formları dolduran kullanıcıların ihtiyaçları birbirinden tamamen farklı! Selective Conversion ile beraber, ikisini de dönüşüm olarak kullanmanız mümkün hale geldi.

Kampanya Tiplerine Göre Kullanım

Google Selective Conversion lansmanını yaptığı dönemde sadece Display kampanyalarında kullanılacağını söylemiş, sonra tüm kampanya modellerinde kullanıma açtığının müjdesini vermişti. 

Kampanya kurulumu yaparken “Kampanya Ayarları” kısmına gelip Dönüşümler’i bulmanız ve hesabınıza tanımlı dönüşümlerden birini seçmeniz yeterli.

Google Ads Selective Conversion
I. Kampanya Ayarları- Selective Conversion Ekranı

İki Farklı Dönüşümü Tekil Bir Dönüşüm Sayma

Dilediğiniz dönüşüme göre çalışıp optimize olduğu yetmezmiş gibi, dilerseniz iki farklı dönüşümü sistemin Tek bir dönüşüm saymasını sağlamanız da mümkün. Bunu yapmak için tek ihtiyacınız dönüşümleri seçip gruplandırmak.

Bu sayede kampanyalarınızın iki farklı dönüşümü tek bir dönüşüm gibi görmesini sağlayıp makine öğreniminin bunun üzerine çalışmasını ve kampanyalarınızın bu değer doğrultusunda optimize olmasını sağlayabilirsiniz.

Google Ads Selective Conversion
II. Çoklu Conversion Grubu Oluşturma

Örneğin; Kampanyalarınızı iki farklı forma yönlendirmek üzere kurguladınız. A formu için siteye gelen kullanıcı siteye geldiğinde A formunu da B formunu da dolduruyor. A ve B formlarında yer alan dönüşüm kodlarınızı tek bir dönüşüm sayarak hem A hem de B formunu dolduran kullanıcılara yönelik optimizasyon yapabiliyorsunuz. Dilerseniz yine sadece A formu veya B formu için farklı kampanyalar kullanabilirsiniz.

Selective conversion ve Conversion Action set için henüz Google Türkçe içerikle destek vermiyor fakat bu linkten Google destek sayfasına ulaşabilir, detayları inceleyebilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]