Hazırlayanlar: Sezgin Zambak, Anıl Gürsoy, Kaan Uyar, Hilal Çiftçi, Simge Albere

Google Label nedir?

Google label kampanyalarınızı, reklam gruplarınızı, reklamlarınızı ve anahtar kelimelerinizi gruplara ayırmanızı sağlar. Label eklemek, her gün kullandığınız reklamları ve kampanyaları hızlıca  bulmaya ve kolayca düzenlemeye yardımcı olur.   Özelleştirilebilirdir ve onları istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz. Eklenen Labelı anahtar kelimelere, kampanyalara, reklam gruplarına ve reklamlara uygulayarak, oluşturduğunuz grupların birbirlerine ve hesabınızdaki label eklenmemiş veya başka bir labela sahip öğelere kıyasla nasıl performe ettiğini analiz etmenize olanak sağlar. Hızlı bir rapor çıkarmak, performans karşılaştırması yapmak veya hesap içindeki günlük optimizasyon işlerinizi tamamlamak için mükemmel bir yardımcıdır. 

Google Label Oluşturma Aşamaları Nelerdir?

Google label oluşturmak için: 

  1. Label eklemek istediğiniz kampanyayı, reklam grubunu, reklamı veya anahtar kelimeyi seçtikten sonra mavi banner’daki ‘Label’ menüsüne tıklayın.
  1. Yeni bir etiket oluşturmak için ‘Create Label’ı tıklayın. 
  1. Ardından bir ad girin, renk seçin ve dilerseniz bir açıklama ekleyin. ‘Create’ e tıkladığınızda oluşturduğunuz label kullanıma hazır olacak. 
  1. Var olan bir label eklemek için ise eklemek istediğiniz labelların yanındaki kutucuklara tıklayarak ‘Apply’a tıklamanız yeterli olacaktır.
  1. Label eklediklerinizi görebilmek için ise ‘Add Filter’ kısmından ‘Label’a gelerek görüntülemek istediğiniz label’ı ‘contains any’ olacak şekilde işaretleyin ve ardından ‘Apply’a basın. 

Google Label Oluşturma Stratejisi?

Her markaya göre label oluşturma stratejisi farklılık gösterebilir. Burada Strateji oluştururken öncelikli olan operasyon sürecinize pozitif etki sağlayabilmesidir. Label eklediğiniz bir kampanya, ad group ya da ads de zamandan tasarruf edip aynı zamanda oluşabilecek karışıklıkların önüne geçebilirsiniz. Örneğin bir kampanyanızın bütçelendirmesi always-on da devam ederken bir kampanyanızın özel lansman bütçesi varsa bütçe raporu oluştururken ilgili label ile kolaylıkla raporlama yapabilirsiniz. Özetle fiyatlandırma, kreatif detayı, bütçe ve ya kampanya başlangıç bitişi ile ilgili label oluşturup seçenekleri markanıza göre entegre edebilirsiniz.

Editör Üzerinden Label Oluşturma

   Google Ads paneli üzerinden olduğu gibi editör üzerinden de kampanyalarımıza label ekleyebiliyoruz. Editör üzerinden label eklerken nasıl ilerlemeliyiz derseniz aşağıda paylaşmış olduğumuz template den faydalanabilirsiniz. 

   Editör üzerinden label eklerken google ads panelinde olmayan bir avantajdan da faydalanabilirsiniz. Eğer birden fazla kampanyaya ya da reklama label eklemek istediğinizde bu kampanya ya da reklamların tamamını seçmeniz yeterli olacaktır.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]