Custom Channel Grouping Nedir?

Google Analytics bir web sitesine gelen trafik verisini ham hali ile belirli kanallara ayırır.  Bu kanallar Default Channel Grouping içerisinde Direct, Organic Search , Social, Email, Affiliates, Referral, Paid Search,  Display ve Other olarak karşımıza çıkar.(Bu kanalların ayrıntısını buradan inceleyebilirsiniz.) 

Custom Channel Grouping sayesinde bu kanalları tekrardan kurallandırabilir ve Analytics’e akan veriyi dilediğimiz şekilde farklı kümelere ayırabiliriz.

Custom Channel Grouping kısaca ve en sade haliyle kullanıcıların sitemize nereden ve hangi yolla geldiklerini source-medium ve diğer utm parametrelerini kurallayarak görebildiğimiz özelleştirilmiş bir rapor yapısıdır. 

Analytics’te Custom Channel Grouping Nasıl Oluşturulur?

Şimdi adım adım ilerleyerek birlikte bir custom channel grouping oluşturalım:

  1.  Öncelikle, Admin ekranına gelip View sekmesi altından Custom Channel Grouping’i seçelim.
  1. Ardından açılan pencerede Gruplandırmayı +New Channel Grouping’e tıklayarak oluşturmaya başlayalım.
  1.  İlk Kuralımızı oluşturmak için aşağıdaki örnek link üzerinden ilerleyeceğiz.https://hype.com.tr/?utm_source=word&utm_medium=dokumantasyon&utm_campaign=hakan
  1. Dropdown butonlardan ilgili parametre ve kural yapısını seçerek kuralımızı oluşturmaya başlıyoruz. 
    • Parametre Dropdown: İlgili parametreyi seçtiğimiz kısım
  • Kural Dropdown: Kelimeyi parametre içerisinde hangi koşul ile arayacağımızı seçtiğimiz kısım.
  • Bu kısımda genellikle kullandığımız koşulları kısa bir özet geçecek olursak:
    1. Exactly matches: Parametre içerisinde aramak istediğimiz kelime tam olarak yazdığımız şekilde geçiyorsa
    2. Contains: Parametre aradığımız kelimeyi içeriyorsa
    3. Does not contain: Parametrenin yazdığımız kelimeyi içermemesi koşuluyla
    4. Matchex regex: Birden fazla kelimeyi bir parametre içerisinde aratıyorsak. ( Burada her bir kelimeden sonra “|” kullanılır ve diğer kelime yazılır.)
  • And ve Or: Kurallar arasında ve – veya diyebilmek için kullanıyoruz. Örn: Source’u “word” olan veya “word2” olan veya “word3” olan ve  medium’u “dokumantasyon” içeren ve campaign’i “hakan” içeren
  1. Tüm bu kuralları doğru anladıktan sonra artık örnek link’ten akan veri için ilk kanalımızın kurallarını yazmaya başlayabiliriz.

(Source’u “word” içeren VE Medium’u “dokumantasyon” içeren VE Campaign’i “hakan” içeren linkten gelen trafiği Atlas adı altındaki kanal’a yaz.)

  1. Kuralı yazdıktan sonra Done ile işlemi tamamlayalım ve sayfanın aşağısına kaydırıp oluşturduğumuz Channel Grouping’i save etmeyi unutmayalım.
  1. Daha sonrasında Channel Grouping’iniz kullanıma hazır. Dilerseniz bunca “zahmet” sonrasında “Actions” kısmından bu Channel Grouping’i dostlarınızla paylaşabilir ve gönülleri fethedebilirsininiz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]