Mobil kullanımın her saniye arttığı bir dünyada, avuç içi kadar ekranlara tüm bilgileri sığdırmaya çalışıyoruz. Kişisel hesaplarımızda bununla ilgili bir rekabetle karşılaşmasak da, işletmeler için durum böyle değil ne yazık ki.
Günümüzde dijital reklamı olmayan küçük işletme sahibi bile kalmamışken, büyük ve hizmet alanı daha geniş olan firmalar için dijital reklamlar artık en büyük satış ve bilinirlik aracı. Peki bu kadar rekabetçi bir ortamda biz, markamızı nasıl farklılaştıracağız?
Reklamlardan bahsedildiğinde akıllara ilk olarak sektörü domine eden Google geliyor. Google da her geçen gün bu rekabetçi ortamı markalar için zenginleştirmeye devam ediyor. Şirketin yayına aldığı son yeniliklerden biri ise Responsive Search Ads (RSA). Henüz betada olan bu özellik, küçük ekranlardaki rekabeti daha da artıracağa benziyor. Bekleyip göreceğiz.
Responsive Search Ads (Duyarlı Arama Ağı Reklamları) nedir?
Yakın geçmişte Genişletilmiş Reklam Metinleri (Expanded Text Ads-ETA) formatını tüm markalara açan Google, bu formatı ileri taşıyarak daha çok yer kaplayan yeni bir formatı bazı markaların kullanımına sundu: Responsive Search Ads.
Bu formatta markalar Search reklamları için 15 başlık ve 4 açıklama satırı belirliyor. Gelişen machine learning teknolojisini bu formatta da kullanmaktan geri kalmayan Google, markaların belirlediği bu başlık ve açıklama satırlarından, kullanıcıların ilgisine (tıklama oranına) göre 3 başlık ve 2 açıklama satırı seçiyor. Bu değişikliklere ek olarak açıklama satırları da artık 90 karakter.
Tabii ki Google reklam yayın sürecinde seçilen başlık ve satırları machine learning sayesinde optimize etmeyi sürdürüyor. Bu formatta amaç, kullanıcıların en çok ilgileneceği metin reklamları göstererek markaların reklamlardan aldığı dönüşleri artırmak.
Google’ın önerisine göre, mümkün olan en çok sayıda başlık ve açıklama satırı girerek, machine learninge en iyi sonuç alabileceğimiz reklamı yaratması için yardımcı olmak. Alternatifleri çoğaltarak machine learningin daha fazla test yapmasını sağladığımız için, kulağa mantıklı geliyor.
Eğer tüm işi machine learninge bırakmak istemiyorsanız ya da reklam metinlerinde olmazsa olmaz kullanmak istediğiniz satırlar varsa, Google bazı satırları sabitlemenize de izin veriyor.
Örneğin web site adresinizin her reklam gösteriminde ilk başlık olarak çıkmasını istiyorsanız ya da kullanıcılara sunduğunuz ve uzantı karakterlerinin yetersiz olduğu teklifleriniz varsa, açıklama satırına ekleyin ve sabitleyin; hizmetinizi arayan her kullanıcı teklifinizi görsün.
Responsive Search Ads’in Performansı Nasıl Olacak?
Google’a göre bu format, standart reklam formatlarına göre %5–15 daha yüksek tıklama oranına sahip olacak. Ancak bu durum birçok değişkene (sektör, konum, dil vb.) bağlı olabileceğinden, en iyisi kendi markanız için test edip görmeniz olacaktır.
Google Ads hesabınızda reklamlar bölümünde Responsive Search Ads seçeneğini göremiyorsanız, Google yetkilinize ulaşarak bu beta ürünü kullanmaya başlayabilirsiniz.
Son olarak bu formatın olumsuz bir yanından bahsedeceğim. Başlıkların ve açıklama satırlarının uzunluğu, reklam yayınının yapıldığı cihazın ekran genişliği gibi nedenlerle, bu formattaki her reklam tüm satırlarıyla yayınlanmıyor. Yani bu formatı kullandığınızda reklam yayınlarınızda üçüncü başlığı ya da ikinci açıklama satırını görmezseniz şaşırmayın. Ama en az, ETA’lardaki gibi, 2 başlık ve 1 açıklama satırı göreceğinizden emin olabilirsiniz.