Kullanıcıların internet üzerinden satın alma alışkanlıkları, her geçen sene artmasına rağmen, satış işlemlerinin büyük bir yüzdesi halen fiziksel mağazalarda gerçekleşiyor.

Bu yüzdenin önemine yönelik, Google Store Visit ile dijital reklam yatırımlarınızın fiziksel mağaza ziyaretlerinize etkisini ölçümleyebilmek mümkün.

Google Store Visit Nedir — Nasıl Çalışır?

Google, reklamınıza tıklayan potansiyel müşterilerinizden kaçının 30 gün içinde çevrimdışı temas noktalarınızı ziyaret ettiğine dair tahmini bir veri sunar. Bu veri; akıllı telefonlarında konum geçmişini etkinleştirmiş kullanıcılar üzerinden sağlanır. Bu kullanıcıların, Google Haritalar üzerinde kayıtlı mağaza konumunuza olan yakınlığı ilişkilendirilerek, mağaza ziyaretleri tahmin edilir. Google, ilişkilendirdiği bu mağaza ziyaretlerini düşük enerjili bluetooth (BLE) teknolojisi kullanılarak elde ediyor. Bu gelişmiş teknolojiye göre; küçük kablosuz vericiler, yakınındaki akıllı cihazlara sinyal gönderiyor.

google store visit

Kullanıcı Sadece Mağazamın Yakınından Geçiyorsa?

Durum böyle iken, bu sinyaller ile eşleşen reklama tıklamış kullanıcı sadece mağaza yakınından geçerek, mağaza ziyareti gerçekleştirmiş olmuyor. Böyle durumlar için 20 saniye ve 20 dakikalık ziyaretler aynı kategoride sayılmıyor. Aynı şekilde uzun saatler süren ziyaretlerin de satış personeline ait olabileceği göz önünde bulundurularak, veriler filtreleniyor.

Google Ads Hesabında Bulunması Gereken Koşullar

Mağaza ziyaretleri verisini takip edebilmek için, Google Ads hesabınızda bulunması gereken bazı koşullar mevcut.

● Birden fazla fiziksel mağaza konumuna sahip olmak.

● Sahip olunan her bir mağazayı Google My Business hesabında oluşturmak.

● Google My Business hesabı ile Google Ads hesabını birbirine bağlamış olmak.

● Hesap geçmişinde binlerce tıklama ve gösterim elde etmiş olmak.

● Yer uzantılarını Google Ads hesabında aktif etmek.

Tüm bu koşullar sağladıktan sonra Google Ads hesabınızın “Tool > Measurement > Conversion” kısmında otomatik olarak oluşturulmuş Store Visit Conversion bulabilirsiniz. Daha sonra Store Visit metriğini Columns sekmesinden ekleyerek, takip edebilirsiniz.

google store visit

Eğer siz de birçok mağazası bulunan bir reklamverenseniz, hangi kampanyanızın, anahtar kelimenizin veya cihazın size mağaza ziyareti getirdiğini keşfederek, kampanyalarınızı buna göre optimize edebilirsiniz. Bu şekilde işletmenizin dijital stratejisini geliştirebilir, bireysel mağaza konumlarına göre performans dağılımını görebilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]