Web sitesi yazı tipim için Helvetica veya Arial’i seçer miyim? Roboto’dan ne haber? Farkları ne? Logom nasıl? Mavi mi olmalı? Kırmızı? Sarı?

Bu tür sorular soruyorsanız, ilk adımı kaçırdınız demektir: Markanızın tonunu anlamak. Stilistik detaylara girmeden, önce bir işletme olarak kim olduğunuzu anlamanız gerekir.

Başlamak için kolay bir nokta, işletmenizin bir insan olduğunu hayal etmektir. İnsanların bizi birbirimizden ayıran eşsiz kişilikleri ve bireysel stilleri var, değil mi? İşletmeler de çok farklı değil. Onları marka kişilikleriyle giydirebiliriz, ancak herhangi bir stilistik adım atmadan önce o kişiliğe dair net bir anlayışa sahip olmamız gerekir.

Üç basit soru, markanızın tonunu veya iş kişiliğinizi anlayabilmek için yolculuk boyunca size rehberlik edebilir. Sizin için hazırladığımız maddeleri aşağıdan kontrol edin ve cevaplamaya başlayın.

Bu eğlenceli astronotun kişiliği oldukça belirgin.

Bu eğlenceli astronotun kişiliği oldukça belirgin.

İşletmeniz Nasıl Hissettiriyor?

Eğer işinizi bir kişi olarak düşünürseniz, “his”, bir kaç kelimede kişiliğinin bir özeti olur. Duygularınızı saptamak için, işinizi, tanıdığınız biri gibi tanımladığınızı varsayalım. Eğer yardımcı olursa, bu alıştırmayı birbirini tanımayan iki arkadaşınızı tanıştırıyor gibi hayal edebilirsiniz; özel olmak ve işinizin kişiliğini mümkün olduğunca az kelime ile satmak istiyorsunuz.

İşletmenizin kimliğini oluştururken tarafsız ve doğal olmaya çalışın. Mesela arkadaşlarınıza, tanışacakları kişinin kırmızı bir gül takacağını söyleyin, onları herhangi bir beklentiye sokmayın. Ama onlara buluşacakları kişinin çok eğlenceli olduğunu, ya da büyük bir mizah duygusuna sahip olduğunu ya da kültürlü olduklarını söyleyerek sadece genel bir profil çizin.

Örneğin, NASA gibi ikonik bir markayı bir kişi olarak tanımlayacak olsaydım, takım elbise giyen bir hükümet çalışanı olarak tanımlamazdım. NASA hakkında bir şey bilmiyorsanız — veya uzay — bu açıklamalar organizasyon hakkında size pek bir şey söylemez. Bunun yerine, NASA’nın “kişiliğini” açık bir şekilde tanımlayan açıklayıcı kelimeler kullanacağım. NASA bir insan olsaydı, onu uzay ve hava yolunun bir kaşifi olarak tanımlayabilirdim.

Gülümseyen bir hot dog, oldukça arkadaş canlısı ve misafirperver.

Gülümseyen bir hot dog, oldukça arkadaş canlısı ve misafirperver.

Hala işletmenizin kişiliğini nasıl tanımlayacağınızdan emin değil misiniz? İşletmenizin kim olmasını istediğinizi düşünün ve bu kişiliği tanımlamak için kısa kelimeler kullanın. Samimi ve neşeli misiniz yoksa resmi ve mesafeli misiniz? Belki de lüks bir modelsiniz ya da uygun fiyatlı bir seçenek?

Nasıl Selam Verirsiniz?

Coffee Bros’un logosu “selam, naber?” için sizce de harika bir örnek değil mi?

Markanız, bir müşterinin şirketinizle olan ilk etkileşimidir. “Tanıştığımıza memnun oldum” mu ya da “selam, naber?” mi diyeceksin?

Coffee Bros’un logosu “selam, naber?” için sizce de harika bir örnek değil mi?

‘İşletmeniz bir insandır’ fikriyle uyumlu olarak, markanızın selam veriş şekli tokalaşmak gibidir. Sert veya yumuşak olabilir, belki de tokalaşmayı atlar ve kucaklamayı seçersiniz. Ne seçerseniz seçin, bu dünyanın geri kalanında bıraktığınız ilk izlenim olacaktır.

Nasıl selam vermek istediğinize karar veremiyorsanız, markanızın hissettirmesi için beyin fırtınası yaptığınız kişilik / ton kelimelerine bir göz atın ve markanız olarak kendinizi nasıl tanıtacağınızı hayal etmek için bunları kullanın. Örneğin:

Bu varlık yönetimi şirketinin marka kimliğindeki altın, resmi ve lüks bir merhaba sunuyor.

Lüks bir kişiliğiniz varsa, zarif bir merhaba isteyebilirsiniz. Sıradan bir kişilik için, ilk girişiniz daha rahat ve gayri resmi olabilir.

Bu varlık yönetimi şirketinin marka kimliğindeki altın, resmi ve lüks bir merhaba sunuyor.

Eğer maskülen bir kişiliğiniz varsa, güçlü ve cesur bir merhaba olabilirsiniz. Eğer feminen bir kişiliğiniz varsa, selam verişiniz daha yumuşak olabilir.

Marka kişiliğinizi ve selam veriş şeklinizi düşününce aklınızda bir imge beliriyor mu? Lüks markanızı bir smokin içinde hayal etmeye başlayabilirsiniz. Bu görüntüye tutunursanız, üçüncü ve son marka kişiliği sorumuzla daha net hale getirebiliriz.

Kimin İçin Giyiniyorsunuz?

Markanız nihai olarak müşterileriniz hakkındadır. Bu nedenle, işinizin, hizmetinizin veya ürününüzün tonunu anlamadaki üçüncü adım için, marka kişiliğinizi müşterilerinizin kişilikleriyle eşleştirmeniz gerekir.

Kim olduğunuzu ve ne yapmak istediğinizi biliyorsunuz (NASA gibi, evrenin gizemlerini çözmek isteyen cesur kaşif). Bu harika! Ancak, bir işletme olarak başarılı olmak için, hedef kitlenize hitap ettiğinizden emin olmanız da gerekir.

İşletmenizde resmi kıyafetli etkinlikler planlanıyorsa, sizi seçtiklerinde profesyonel ve resmi sonuçları görmeyi bekleyen bir üst segment müşteriyi hedeflemeniz olasıdır. Bu, muhtemelen ilk toplantınıza bir palyaço kostümü giyerek gitmek istemediğiniz anlamına gelir; Aynı şekilde, markanızdaki iddialı bir yazı tipi ve çok sayıda renk, resmi iş kişiliğinize karşı olacaktır. Diğer yandan bir taco kamyonu işletiyorsanız, iddialı yazı tipleri ve renkler bir şekilde markanızda ihtiyacınız olan her şey olabilir.

İşletmenizin ve markanızın kişiliğini ve müşterilerinizin beklentilerini anladıktan sonra, marka değerlerinizi nasıl estetik bir duyarlılığa dönüşeceğine dair daha net bir resme sahip olacaksınız.

Toparlarsak, işletmenizin kişiliğini tanımlarken, markanızı bir kişi olarak düşünmeye başlamanız gerekir. Bu görüntü markanızın stilistik unsurlarını seçmek için temel oluşturmak açısından önemlidir. Kişiliğinizin seçtiğiniz kıyafetleri etkilediği gibi, işletmenizin kişiliği, marka aidiyeti konusundaki her kararınızı etkileyecektir.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]