Search Ads 360

Search Ads 360’ı özetle, farklı arama ağlarından yayına aldığımız kampanyaları, aynı hedefe bağlı olarak aynı anda yönetmemize yarayan bir Google platformu olarak tanımlayabiliriz. Kullanımı kolay bir arayüz, gelişmiş optimizasyon alternatifleri ve etkili raporlama seçenekleri bize, arama ağı kampanyalarında daha etkili ve geniş bir çerçevede çalışma imkanı sağlıyor. Ben de bu ürünle ilgili deneyimlerimi toparlayıp blog haline getirmek istedim.

İlk yazı konusu olarak, daha önce ürünle ilgili bilgisi olmayanların da fikir sahibi olabileceği birkaç kullanım örneğinden bahsetmeyi seçtim. Daha sonra ürünün farklı özelliklerini de ayrıca yazıya dökmeyi planlıyorum. Başlıyorum!

Aşağıdaki konulara değineceğim:

  • Farklı dönüşüm adımlarına göre kampanya optimizasyonu,
  • Arama motorlarından yaptığınız reklamları aynı hedefe göre çalıştırma,
  • Farklı reklam platformlarının kitle paylaşımı,
  • Otomatik kampanya kurulumları.

Kampanyaları Farklı Dönüşüm Adımlarını Ağırlıklandırarak Optimize Edebiliyoruz.

*Kampanyalarınızı sadece bir dönüşüm adımına göre optimize etmek istemiyorsanız, Search Ads 360’tan farklı dönüşüm adımlarına oranlar vererek özel bir dönüşüm aktivitesi yaratabilirsiniz. Yine bir e-ticaret sitesi için düşünelim; ilk hedef satış yapmak. Ancak kullanıcıların kişisel bilgilerini girmeleri ve ödeme adımına gelmeleri de sizin için az da olsa önem taşıyor ve kampanyalarınızı optimize ederken de bu adımları kullanmak istiyorsunuz. Şöyle bir formül yazabilirsiniz: Sepet %15 + Ödeme %25 + Satış %60. 

Search Ads 360

Bu sayede tüm adımlara istediğiniz değeri vererek dönüşümünüzü ağırlıklandırabilir ve kampanyalarınızı daha geniş bir havuz için optimize edebilirsiniz. 

Google Ads’de makine öğreniminden daha doğru faydalanabilmek için tüm hesabı aynı hedefe/dönüşüm adımına göre optimize etmeyi savunan biriyim. (Dönüşümler sekmesinde sadece ana hedefim olan dönüşüm aktivitesini dönüşümlere dahil ediyorum.) Selective Conversion (artık kampanya düzeyinde dönüşüm olarak geçiyor) geldiğinde buna sevinmiştim farklı amaçlar için açtığım kampanyaları düşünüp. Ama Search Ads 360’ın ağırlıklandırma özelliği ile Google Ads tarafındaki bu seçimi yapmama gerek kalmadan kendi dönüşümümü belirleyebiliyor, kampanyalarımı bu dönüşüme göre optimize edebiliyorum.

Farklı Reklam Platformlarını Konuşturabiliyoruz.

*Google, Search Ads 360 ile bize arama motoru reklamları için daha gelişmiş bir optimizasyon dünyasının kapılarını açıyor. Aslında zaman içerisinde Google Ads de Search Ads 360’ın bazı özelliklerini dünyasına katarak gelişti. Fakat tam da bu noktada, paragrafa başladığım ilk cümle devreye giriyor. Search Ads 360, sadece Google Ads’i değil, farklı arama motorlarını da sisteme bağlayıp, aynı hedefe göre optimize etme şansı tanıyor. Bu da, Türkiye’de az da olsa hacme sahip olan Bing, Yahoo ve Yandex reklamları için görülmemiş bir şans. 

Search Ads 360

Eğer yurt dışında reklam yayını yapıyorsanız bazı pazarlarda bu arama motorları Türkiye’ye göre daha da etkili. Örneğin Rusya’da yayın yapıyorsanız Yandex’in kullanım hacmi %45, Amerika’da yayın yapıyorsanız Bing’in kullanım hacmi %6, Yahoo’nun %3 civarında. Bu durumda da bu arama motorlarındaki kontrolünüzü artırmak isteyebilirsiniz.

Peki bütün arama motoru reklamlarını aynı hedefe göre optimize etmek ne işimize yarıyor? Şöyle örnekleyeyim: kullanıcılardan form toplayan bir inşaat firmasının reklamlarını yönetiyorsunuz. Yaygın kullanıma benzer şekilde en fazla yatırımı Google’a yapıyorsunuz. Çünkü daha sağlıklı ölçümleniyor, panel kullanımı daha kolay, Google’ın piyasadaki kullanım oranı ise tartışılamaz bir seviyede. Ama form doldurma oranlarınıza baktığınızda hacimleri küçük de olsa Yandex, Yahoo ve Bing, Google ile benzer oranlara ve hatta form doldurma dönüşümleri daha ucuz maliyetlere sahip. Ama siz bunun takibini nasıl yapacağınızı, Yandex, Yahoo ve Bing’deki hacmi nasıl kapsayacağınızı, bütçenizi ne oranda dağıtmanız gerektiğini manuel olarak kontrol edebilecek zamana sahip değilsiniz. İşte burada devreye Search Ads 360 giriyor. Kolay bir kurulum sürecinden sonra tüm arama motoru hesaplarınızı sisteme entegre ediyorsunuz, sonrasında aynı hedefe koşan kampanyaları aynı teklif stratejisine dahil ederek, otomatik bir şekilde kampanyalarınızı optimize etmeye başlayabiliyorsunuz. (Arama motorları için detaylı Google makaleleri)

Kitle Paylaşımı Yapabiliyoruz.

*“Bizim Bing ve Yandex kampanyamız yok, o zaman Search Ads 360 kullanmamıza gerek yokmuş” diyorsanız, az önce anlattığım kullanım Search Ads 360’ın sadece bir özelliğiydi. Başka bir kullanıma örnek olarak; markanız için Google Ads’in yanında sosyal medya reklamlarını da kullanıyorsanız, bu iki platformda topladığınız kullanıcı listelerini (remarketing listeleri) diğer platformlarda da kullanabiliyorsunuz.

Search Ads 360

Benim Search Ads 360 kullandığım markada biz bu özelliği kullandık. Google arama ağı reklamlarına tıklayan kullanıcıları biriktirdiğimiz listeleri Facebook reklamlarında hedefledik. Bu kitle kullandığımız diğer remarketing kitlelerinden daha iyi tıklama oranı ve satış getirdi. Üstelik bu özelliği sadece Google Ads ve sosyal medya hesaplarınız arasında değil, bağladığınız tüm reklam hesaplarınız arasında da kullanabilirsiniz. Ve bunu, veritabanınızdan aldığınız izinli kullanıcı listeleri dışında, yapabileceğiniz başka bir ürün yok.

Kampanya Kurulumlarımızı Otomatize Edebiliyor, Ürün veya Hizmetimizdeki Değişiklikleri Hızlıca Kampanyalarımıza Yansıtabiliyoruz.

*Sadece farklı reklam platformlarını birbirine bağlamak için mi Search Ads 360 kullanıyoruz? Başka bir özelliği yok mu yani? Elbette var. Arama motoru reklamlarınız için sürekli birbirine benzer kampanyalar açıyorsanız, Search Ads 360’ın Inventory Management özelliği ile kampanyaları Search Ads 360’ın kurmasını sağlayabilirsiniz. Hazırlayacağınız bir kampanya şablonu ile açmanız gereken benzer yapıdaki kampanyaları, tüm arama motoru reklam panellerine yükleyebilirsiniz. E-ticaret siteleri üzerinden örnek vereyim; sürekli genişleyen ürün kategorilerine sahipsiniz. Google Alışveriş reklamlarının hacmi düştüğü için her yeni ürüne arama ağı kampanyası açmanız gerekiyor. Ama kurduğunuz kampanyalar aşağı yukarı aynı. Anahtar kelimeler, uzantılar, metinler, reklam grubu ayrıştırmaları vb. tümünde benzer bir yapıyla ilerliyorsunuz. 

Search Ads 360

Bu yapıyı yukarıdaki gibi bir şablona çevirip Google Sheets’e yüklüyorsunuz, Search Ads 360 teknik destek biriminden bu yapıyı Search Ads 360 hesabınıza entegre etmelerini istiyorsunuz, entegrasyondan sonra da Google Sheets’e eklediğiniz başlıkları filtre olarak kullanıp istediğiniz kampanyayı reklam hesabınıza yükleyebiliyorsunuz. 

Search Ads 360

Kampanya oluşturmaya ek olarak ürünlerdeki fiyat değişimi, stok durumu gibi sık değişen metrikleri güncellemek ve takip etmek işinizi zorlaştırıyorsa, veritabanınızı Search Ads 360’a bağlayıp Inventory Management’ı kullanarak bu değişimleri otomatik bir şekilde reklamlarınıza yansıtabilirsiniz.

Bahsettiğim özellikler Search Ads 360 için sadece buzdağının görünen yüzü gibi düşünebilirsiniz. Bunlar en sıklıkla kullanılan, akla ilk gelen özelliklerden. İlerleyen süreçte Search Ads 360’ın Google Ads ile farkları; Auction-time Bidding, Business Data, Data-driven Attribution, Data Exclusion gibi farklı kullanımlarından da bahsetmek istiyorum. 🙂

Umarım Search Ads 360 ile ilgili bir merak uyandırabilmiş, aklınızda bir yer edinebilmişimdir anlattıklarımla. Ve yine umarım ki, yakında görüşürüz!

*Google’dan Search Ads 360 ile daha fazla bilgi almak isterseniz; link

*Search Ads 360 ile tüm platformlarda daha gelişmiş “arama ağı” kampanyaları kurgulamak, varolan kampanyalarınızı daha doğru optimize etmek ya da ekibiniz için eğitim almak istiyorsanız [email protected]’ye ihtiyacınızı belirten bir e-mail atmanız yeterli!

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]