“Reklamlarım gerekli mesajı verebilecek mi? Hangi renkleri tercih etmeliyim? Call To Action (CTA) butonu nedir?” gibi tüm sorularınızın tümü bu yazımızda yanıt buluyor.
Etkili bir reklam görseli yaratmak reklam vermenin önemli bir ayağını oluşturur. Ancak “Ürünü en iyi anlatan görsel her zaman en iyi performansı gösterir” gibi bir algı yaratmak yanlış olacaktır. Gelin hep birlikte reklam görsellerini tasarlarken nelere dikkat edilmesi gerektiğini inceleyelim.
1. Görsel Kalitesi
Reklamın, hangi mecrada yayınlanacak olursa olsun görsel kalitesinin yüksek olması çok önemlidir. Düşük pikselli görseller kullanıcıların ilgisini dağıtır
2. Konseptinizi Belirleyin
Reklam konseptinizi ve konunuzu kesin bir şekilde belirlemeniz çok önemlidir. Bir indirim ya da kampanya mesajı mı vereceksiniz? Yoksa jenerik ürünlerinizi anlatan bir konu mu seçeceksiniz? Bunları belirlemek reklamın amacına ulaşmasında etkilidir. Konseptinizi belirledikten sonra her bir reklamdaki doğru dengeyi ve hiyerarşinizi oluşturun.
3. Web Sitelerine ve Sosyal Medyaya En Uygun Görselleri Hazırlayın
Google Display Network ve sosyal medya reklamlarında belirli boyutlar için aynı tasarımları kullanmak yerine, farklı tasarımlar kullanın. Tüm mecraları tek bir yapıymış gibi değerlendirmek yerine hepsinin özelliklerine uygun farklı görsel tasarımları kullanın. Çünkü Facebook, Instagram ve diğer site kullanıcılarının davranışları birbirinden farklıdır.
4. Kolay Okunabilecek Fontlar Kullanın
Görsellerinizde estetik tabii ki çok önemli ancak görselin güzel olmasından ziyade anlaşılır olması kullanıcılar için daha önemlidir unutmayın! 🙂
5. HTML5 Görselleri deneyimleyin!
Flash bannerların yerini alan HTML5 görseller, hem görüntü kalitesi hem de hareketli slayt show formatıyla mesaj alanını artırarak reklam verenlere hareket alanı sağlıyor!
6. CTA Butonu kullanın
Google reklamlarında standart banner ya da HTML5 tasarımlar kullanırken Call to Action (CTA) butonu kullanıcıları tıklamaya yönlendiriyor. Burada buton rengi ve buton metni oldukça önemli. Görsel bütünlüğünü bozmadan daha canlı renkler kullanılarak (Kırmızı, turuncu, sarı) kullanıcıların ilgisi artırılırken, metin ile kullanıcının aslında ne amaçla tıkladığını anlatmak mümkün.
Kısaca, reklam görseli briefi verirken ya da tasarlarken dikkat etmeniz gereken bazı püf noktalarını anlatmaya çalıştık. Görsel tasarlarken unutulmaması gereken diğer bir konu ise, bazen en beğenmediğiniz görsel en iyi performansı sergileyebilir. Ürününüzü en mükemmel şekilde anlatan görselin yanında en iyi performansı sergileyebilecek alternatif bir görsel tasarlamayı unutmayın.