Dijital pazarlama alanındaki en güçlü stratejilerden biri remarketing (ya da retargeting olarak da adlandırılabilir) olduğunu söylemek yanlış olmaz. Doğru şekilde yapılandırılıp kullanıldığı zaman dönüşüm rakamlarını ciddi oranda arttırabilirsiniz fakat eğer yanlış şekilde kullanılırsa sadece harcadığınız bütçeyi şişirmeye faydası olur.

Remarketing ( Yeniden Pazarlama) Nedir? 

Remarketing en geniş anlamdan kullandığınız reklam platformunun size sunduğu olanaklara bağlı olarak, sizinle bir şekilde etkileşime geçmiş (sitenizi ziyaret etmiş, uygulamanıza girmiş, videonuzu izlemiş ya da sosyal medya hesaplarınızla etkileşime geçmiş) kullanıcıları toplayabileceğiniz özelleştirilmiş kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Bu kitlelere daha normal mesajlarınızdan daha farklı mesajlar verebileceğiniz gibi, genel yaptığınız iletişimin aynısını uygulayarak kampanya ya da markanızı yeniden hatırlatabilirsiniz.

Remarketing Nasıl Çalışır? 

En temel prensipleri ile anlatmak gerekirse, remarketing sitenize yerleştirdiğiniz bir kod sayesinde web sitenizin ziyaretçi cihazlarına çerezler (cookies) yerleştirerek çalışır. Çerez kimlikleri (cookie ID), yeniden pazarlama kitle listenize eklenir. Bir dizi farklı kritere sahip birden fazla listeniz olabilir.

Örneğin, web sitenizdeki belirli bir sayfayı veya bölümü görüntüleyen ancak satın alma veya doldurma ve sorgulama formu gerçekleştirmemiş ziyaretçileri hedeflemek isteyebilirsiniz.

Remarketing Nedir? Etkili Remarketing Stratejileri Nasıl Oluşturulur?

Temel Remarketing Tipleri Nelerdir?

 Yazının başında söylediğim gibi kullandığımız reklam teknolojilerine bağlı olarak farklı remarketing kurguları yaratabiliriz. En temelde kullanılan 5 farklı remarketing tipi olduğunu söyleyebiliriz.

  • Dinamik Remarketing
    • Dinamik remarketing kullanıcılara otomatik olarak belirlediğiniz kriterlere göre reklam göstermemizi sağlar.
  • Search Reklamlarında Remarketing (RLSA)
    • Remarketing kodları ile topladığınız kitleleri search kampanyalarınızda yeniden hedefleyebilir ve bu şekilde yüksek dönüşüm rakamlarına ulaşabilirsiniz.
  • Video Remarketing
    • Sadece site ya da app ziyaretçilerini değil video izleyenleri de remarketing havuzunuzda tutabilirsiniz. Örnek olarak Youtube ve Facebook reklam teknolojileri bunu yapmamıza olanak sağlar.
  • E-mail Remarketing
    • Farklı şekillerde oluşturduğunuz remarketing kitlelerini e-mail pazarlama stratejileri ile yeniden hedefleyebilirsiniz.
  • Customer List ( Müşteri Listesi) Remarketing
    • Yeniden pazarlama için en seçici araç olan müşteri listesi yeniden pazarlaması, reklam oluştururken müşteri veya abone listelerinin yüklenmesini içerir. Listedeki bir kişi Google’da oturum açtığında, reklamlarınızı arama ve gmail gibi birden çok Google ürününde görüntüler.

En Etkili Remarketing Stratejisi için 4 İpucu

  1. Kullanıcıları Segmente Edin

Remarketing stratejisinin başarısı için doğru segmentasyon çok önemlidir. Bunu yapmanın en iyi yolu, sitenize iyi analiz etmek ve sayfalarınızı birkaç farklı kategoriye göre  davranışsal olarak gruplamaktır; ürün/hizmet sayfaları, bilgi sayfaları, kaynak sayfaları, ana sayfanız vb.

Bu sayfa gruplarına dayalı olarak remarketing stratejisini ayarlarsanız, reklamlarınızı kullanıcının amacına uygun hale getirebilirsiniz. Daha agresif, indirimli reklamlarınızın “ürün/hizmet sayfası” hedef kitlenizi hedeflemesini isteyebilir, “ana sayfa” hedef kitlenize satışları zorlamak yerine ek avantajlar sunabilirsiniz.

Hedef kitlenizi kullanıcı amacına göre uygun şekilde bölümlere ayırmak, kampanyaları remarketing söz konusu olduğunda etkinliğinizi en iyi yoludur

  1. Remarketing Kampanyalarına Frekans Sınırlandırması (Frequency Cap) Koyun

Yeniden hedeflediğiniz kitleye gösterim sıklığını ayarlamak kullanıcıları ürün veya hizmetten soğutmamak için en önemli uygulamalardan biridir. Platformun özelliklerine göre günlük, haftalık ya da aylık olarak gösterim/izleme sıklığı koyabilirsiniz. Bunu yaparak aynı zamanda belli bir gösterimden sonra dönüşüm getirmeyen kullanıcılara maliyet yaratmadan tasarruf yapabilirsiniz.

  1. Halihazırda Dönüşüm Gerçekleştiren Kullanıcıları Kampanyalarından Negatifleyin

Bu çok basit bir ayarlama olsa da unutulması ya da bir şekilde atlanması halinde gereksiz para harcamanıza sebebiyet verebilir. Örnek olarak bir form toplama amacınız varsa ve oluşturduğunuz remarketing kampanyasında önceden form dolduranları negatiflemediyseniz, bu kişilere reklam gösterimi devam eder.

  1. Kreatiflerinizi ve İndirme Sayfasınızı (Landing Page) Özelleştirin

Farklı segmentler kullanarak oluşturduğunuz remarketing listelerine özelleştirilmiş mesajları kullanarak reklam gösterimi yapmak dönüşüm oranlarını artırmaya fayda sağlar. Bunun yanına bir de özelleştirilmiş bir landing page eklerseniz etkili bir remarketing stratejisi oluşturmuş olursunuz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]