SEM Nedir? SEM Nasıl Çalışır? Ne İşe Yarar? SEM Hakkında Önemli İpuçları

SEM Nedir?

Günden güne büyüyen ve gelişen dijital pazarlama dünyasında arama sonuçlarında ön sıralarda yer almak markaların birinci önceliği olmuş durumda. SEM, yani Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) ise rekabetin oldukça fazla olduğu bu dünyada markanızı arama motoru sonuçlarında ön plana çıkarmak için kullanılan bir pazarlama yöntemidir.

Arama motoru sonuç sayfasında (örn. Google) ücretli reklam alımı gerçekleştirerek, organik sonuçların üst kısmında gösterilen reklamlar SEM reklamlarıdır. Bu reklamlar genellikle arama motoru sayfasında yanında “Ad” yazan reklamlar olarak gösterilmektedir.

SEM hedeflemesi ile Google aramalarında SEO çalışmalarından daha kısa sürede, daha az maliyet ile daha efektif sonuçlar alabilirsiniz. Çünkü SEO çalışmaları daha uzun vadeli çalışmalar olduğu için, SEO çalışmasının sonuçları SEM’e göre daha uzun bir süreçte ortaya çıkmaktadır. 

google reklamları nedir?

SEM Nasıl Çalışır?

SEM (Arama Motoru Pazarlaması) açık artırma sistemine dayalıdır. Reklamların sayfa üzerinde görüntülenebileceği alanlar, arama motorları tarafından sınırlandırılır. Reklamverenler bu alanlar için düzenlenen açık artırmada yarışırlar. Kazanan reklamlar genellikle arama sonuç sayfasının üst kısmında bulunan daha cazip alanlarda görünür. 

Muhtemelen bu açık artırmanın nasıl işlediğini merak ediyorsunuz. Gündelik hayatta da düzenlenen çoğu artırmada olduğu gibi dijital dünyadaki açık artırmada da öncelikle bir teklif verirsiniz. Fakat verdiğiniz teklif tek başına belirleyici bir unsur olmaz. SEM dünyasındaki açık artırmada teklifinizin yanında alaka düzeyiniz de büyük önem taşımaktadır. Bu reklamınızın aranan şey ile ne kadar alakalı olduğunu gösteren bir faktördür ve normalde 1 ila 10 puan aralığında gösterilir. Google ve Yandex gibi arama motorlarında bunun adı kalite puanı olarak geçmektedir. 

Örneğin, reklam teklif fiyatları aynı olan rekabet halindeki iki işletmeden kalite puanı daha yüksek olan işletme, arama sonucu sayfasında daha yukarıda olacaktır. Bir diğer örnek olarak, A işletmesinin tıklama başına 4₺ fiyat teklifi verdiğini varsayalım fakat bu işletmenin reklamı çok da alakalı olmadığı için alaka düzeyi puanı 5 olsun, B işletmesi ise tıklama başına 3₺ fiyat ve oldukça alakalı bir reklamı olduğu için alaka düzeyi puanı 10 olsun. Bu iki işletmenin açık artırma puanını hesaplayarak (fiyat x alaka düzeyi) hangisinin daha yukarıda görüneceğini bulabiliriz. A işletmesinin açık artırma puanı 20, B işletmesinin açık artırma puanı ise 30 olacağı için B işletmesi arama sonuç sayfasında daha az fiyat teklifi verdiği halde daha yukarıda gözükecektir. İşte SEM’in çalışma prensibi kısaca böyledir.

SEM’in bir diğer önemli özelliği ise reklamverenin yalnızca reklamın tıklanması durumunda ücret ödemesidir. Kullanıcılar reklamınıza tıklamaz ise ödeme yapmazsanız. Buna tıklama başına ücretlendirme denmektedir. Bunun yanı sıra gösterim başına ücretlendirme yöntemi de mevcuttur. Gösterim başına ücretlendirme yönteminde ise yapılan arama sonuçlarında reklamınız gösterildiğinde belirlenen birim fiyat üzerinden ücretlendirme sağlanmaktadır. Sunduğunuz ürün ile ilgili stratejinize göre bu iki yöntemden hangisini seçeceğinize karar verebilirsiniz.

SEM Ne İşe Yarar? 

Dilimize Arama Motoru Pazarlaması olarak çevrilen SEM, işletme veya markanızla alakalı sözcük ve sözcük öbeklerini arayan potansiyel müşterilere bu alanda reklam verme imkanı tanır. Bu sözcüklere ise anahtar kelimeler denir. Başarılı bir SEM performansı için pazarlanan ürün veya hizmet ile ilgili ne kadar alaka düzeyi yüksek ve benzersiz anahtar kelimeler belirlerseniz kullanıcıların işletmenizi bulması o kadar kolay olacak ve sitenizde elde edeceğiniz trafik de buna paralel olarak artacaktır. 

SEM Hakkında Önemli İpuçlar

  • Reklamınızın öne çıkması için reklam açıklaması kısmında müşterilerinize zamanlı bir teklif, indirim kampanyası veya özel bir fırsat sunun.
  • Reklamınızın içinde müşteriyi harekete geçirici Call to Action ekleyin. (Şimdi Satın Al, Daha Fazla Bilgi)
  • E-ticaret siteniz varsa ücretsiz kargo, teslimat tarihi seç gibi actionlar ekleyerek reklamlarınızı daha cazip hale getirebilirsiniz.
  • Reklam metninde önceden belirlediğiniz alaka düzeyi yüksek anahtar kelimelere yer verin.
  • Sunacağınız ürün veya hizmet ile ilgili pazar araştırması yapın.
  • Reklam bütçenizi anahtar kelime gruplarındaki rekabet oranına göre ayarlayın.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]