Yurt Dışı Pazarında Var Olan Markalara Müjde! başlığı, bence bu yazının nabzını tutar nitelikte. YouTube yepyeni bir özellik getirdi ve videoların arkasına yapılan maliyetli, uzun seslendirme sürecini sadece ve sadece 5 dakikaya indirdi. “Native Fransızca / İngilizce konuşan birini nereden bulacağım?” derdi de böylelikle sona erdi. 

Birçok sosyal mecrada müzikli video yerine seslendirmeli video kullanmanın daha yüksek CTR getirdiği verilerini de göz ardı etmemek gerek. İçeriklerin çok hızlı tüketildiği ve dikkat süresinin 3 saniye olduğu sosyal medyada, içeriği hem görselle ile hem de ses ile desteklemek çok önemli.

YouTube Voice Over Nedir?

Youtube Voice over, Google Ads’de, Google’ın metin okuma teknolojisini kullanarak YouTube video reklamlarınıza seslendirme eklemenize olanak sağlayan bir özelliktir. Kadın ve erkek seslendirmesinin yanı sıra creator female, luxury male gibi birçok alt kırılımlı ses tipi de mevcut. Video uzunluğu ise maksimum 140 saniye olmalı.

Seslendirmeler insan kalitesine yakındır. Sony’nin voice over ile yapılmış videosunu buradan izleyebilirsiniz. Peki hangi dillerde voice over özelliği kullanılabilir durumda? İngilizce, Filipince, Fransızca, Hintçe, Endonezyaca, Korece, Malezyaca, Mandarin Çincesi, İspanyolca ve İsveççe.

Maalesef ki, henüz Türkçe dil seçeneği yok.

Youtube Voice Over Nasıl Kurulur?

  1. Google Ads panelinde Tools and Settings butonundan Asset Library kısmına geliyoruz.
  1. Burada + butonuna tıklayıp video ve voice over seçeneğini seçiyoruz.
  1. Ekleyeceğiniz video mutlaka bir YouTube linki şeklinde olmalı. Eğer ki “Ben YouTube’a yüklemem, videoyu kimse görmesin.” derseniz unlisted yükleme seçeneği ile sadece Youtube linkini verdiğiniz kişilerin videonuzu görmesini sağlayabilirsiniz. Halihazırda Google Ads kütüphanesinde videonuz var ise onu da kullanabilirsiniz.
  1. Geldik en heyecan verici yere. Burada metinleri yazıyoruz. Vurgular için noktalama işaretlerini kullanabiliriz. Start – End Time ile metinlerin nerede söyleneceğini video akışına göre belirliyoruz. Ardından kadın veya erkek sesi, cinsiyetler altındaki ses tiplerine bakarak hangi sesin bizim için daha uygun olduğuna bakıyoruz. Sol altta Refresh Preview ile videonun ön gösterimini izleyebiliriz. 
  1. Create Video butonuna tıkladıktan sonra artık video hazır. Google Ads hesabının otomatik olarak oluşturduğu YouTube kanalının linkini ekrandan alarak videonuzu kullanmaya başlayabilirsiniz!

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]