Türkiye Finans, Hype işbirliği ile birlikte organik anlamda başarılara imza attı. Bu başarıdaki en büyük etken büyük bir ekip olarak çalışmaktı.
Türkiye Finans’tan Dijital İletişim ve Performans Yönetici Yardımcısı (Digital Communications and Performance Senior Specialist) olarak görev yapan Kaan Küçükarslan, bizlerle başarıya ulaşma yolundaki tecrübelerini paylaştı.
- Hype ile SEO çalışmalarına başlamadan önce SEO sektöründe nasıl bir yere sahiptiniz?
Katılım bankacılığı tarafında yıllardır süregelen hacmimizle birlikte belli bir noktaya gelmiş ve artık kabımıza sığamayarak sıçramaya hazır durumdaydık. Bunun için de Hype ile çalışmalara başladık.
- Sizi bu tarafta çalışmaya iten güç nedir? Neden SEO’yu Güçlendirmek Öncelikleriniz Arasındaydı?
Bankacılık sektörü oldukça dinamik bir sektör. Tüm kanallardan müşteriye dokunabilmek ve onları web sitelerimize çekebilmek için organik trafiğimizi güçlendirme ihtiyacı ortaya çıktı. Marka aramalarında rakiplerimizin gerisinde kalırken bu açığı ve daha fazlasına sahip olabilmek için marka dışı anahtar kelimelere oynamamız gerekti.
- Bu başarıya ulaşmak için ekibiniz nasıl bir çalışma yürütüyor?
Düzenli olarak yapılan teknik analizler, altyapı geliştirmeleri ve ürün bazlı içerik güncellemeleriyle birlikte sektördeki dinamikleri de yakından takip ederek çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
- Sizce organik başarıyı yakalamanızdaki en büyük etmen ne oldu?
Detaylı analizler, hızlı geliştirmeler ve tek ekip çalışması.
- Sizin için organik başarı neyi ifade ediyor?
Kullanıcılar, çeşitli ihtiyaçları için düzenli olarak arama motorlarında arama yapıyor. Ve ortaya çıkan arama sonuçlarında da onların karşısına sorularına yanıt vererek çıkmak oldukça önemli. Çünkü tam da o nokta kullanıcıya istediğini verip siteye çekebildiğiniz an sizin için de potansiyel bir müşteri adayı haline geliyor. Ve de bu çalışma için bir reklam maliyetinizin de olmadığını düşünecek olursak ücretsiz kaynak oluşturma anlamına da geliyor.
- KPI hedefine ulaşma yolunda en büyük zorluklarınız neler oldu ?
Bankacılık sektörü en sıkı denetlenen ve en dinamik sektörlerin başında geliyor. Türkiye Finans olarak katılım bankacılığında önemli bir kurumuz. Rekabetimiz tüm bankaları kapsasa da mevduat bankacılığı ve katılım bankacılığı arasındaki farklılıklar nedeniyle yüksek aranma hacmine sahip birçok anahtar kelimeyi kullanamamak ve rakiplerimizin çok daha uzun yıllardır sektörde yer aldığından dolayı marka bilinirliğinin çok daha fazla olması, sektör geneli rekabette bizi oldukça zorladı.
- Çalışma disiplininiz nasıl, zamanınızı nasıl planlıyor ve sektörel anlamda nasıl güncel kalabiliyorsunuz?
SEO, disiplinsizliği kabul etmeyecek bir alan. 🙂 Sıkı çalışma, düzenli analiz, sürekli geliştirme ve SABIR gerektiriyor. Ayrıca rekabetin ve teknolojinin yoğun kullanıldığı bir sektörde olduğumuz için tüm sektörü ve yasal düzenleyicileri de çok yakında takip ediyoruz.
- Hype ile çalışmanın size kazandırdığı katma değerler neler?
Hype ile çalışmak bize her açıdan artı değer olarak geri döndü. Yakın çalışma ortamı, sürekli olarak toplantılarla durum değerlendirmesi yapmak ve hepsinden önemlisi de TEK EKİP olarak efor sarf edebildik. Birlikte yapılan çalışmaların meyvesini de yine birlikte topluyoruz.
Başarı Hikayesini okuyun >> Hype — Türkiye Finans Organik Görünürlük Başarı Hikayesi