Google Analytics Cohort raporlarını isteğinize göre esnetmek ister misiniz?

Cohort Analizi, Analytics’te kullanıcıların ilk geldiği günden sonraki belirli periyotlarda hareketlerini/aksiyonları gösteren bir rapor arayüzüdür.

Bu yazıda cohort analizinin ne işe yaradığından çok, bizleri kısıtladığı bir noktada sizlere değişik bir bakış açısı kazandırmaya çalışacağım.

Google Analytics arayüzünden Cohort Analysis sekmesine gittiğimiz zaman bizlere belirli zaman aralıklarındaki kullanıcı aksiyonlarını gösteriyor. Yani şöyle ki günlük/haftalık/aylık seçenekleri mevcut. Bu seçenekler arasında günlük seçtiğimizde geçtiğimiz 30 güne kadar, haftalık seçtiğimizde geçtiğimiz 12 haftaya kadar, aylık seçtiğimizde ise son 3 aya kadar raporlama seçenekleri sunuyor.

Cohort Analizi Nedir?
Burada da görüldüğü gibi Kullanıcı Retention’larının son 7 güne göre günlük raporlaması gösteriliyor.

Peki diyelim ki sizin haftalık gerçekleşen bir eventiniz mevcut (örneğin tv’de yayınlanan bir dizi izleme) ve bu event haftanın başka günlerinde gerçekleşmiyor. Tam da bu sırada 10 hafta önce gerçekleşen event sırasında yeni gelen kullanıcıların diğer haftalarda da gelip gelmediğini görmek istediniz. Günlük gelenlerde en çok 30 güne kadar gidebildiğiniz için 10 hafta önceki gerçekleşen bir aksiyonu günlük olarak Google Analytics bizlere göstermiyor. Peki ne olacak? Bu raporu çekemeyecek miyiz? Hayır sakin olun bunun da bir çözümü mevcut. Burada yardımımıza Segmentlerkoşuyor. Nasıl yapabiliriz dediğinizi duyar gibiyim. Haydi başlayalım o halde.

İlk olarak Analytics arayüzünden segment oluşturarak başlayacağız. Bizler bu gerçekleşen eventlerin tarihlerini bildiğimiz için, segment oluşturma ayarlarından sadece eventin gerçekleştiği gün ilk oturumlarını oluşturan kullanıcıları dahil edeceğiz. Aynı zamanda o gün ilk oturumunu oluşturmuş fakat bu eventi gerçekleştirmemiş kullanıcıları almak istemediğimiz için Conditions kısmından bir adet daha sınırlama koymuş olmamız gerekiyor. Burada da eventin category’sinden veya sizin ayarladığını başka bir kıstastan kullanıcıları ayırabiliriz.

Cohort Analizi Nedir?
Burada 6 Kasım 2018 tarihinde ilk session oluşturan kullanıcıları alıyoruz.

Cohort Analizi Nedir?
İkincil kıstasta ise Event Category’si Dizi izleme eventini gerçekleştirmiş kullanıcıların sessionlarını dahil ediyoruz.

Ardından Cohort Analysis sayfasına girdiğimizde ve sadece oluşturduğumuz segmenti kullandığımızda, raporu haftalık olarak dahi ayarlasak sadece o tarihte gelen kullanıcıları dahil ettiğimiz için problemimiz çözülmüş oluyor.

Cohort Analizi Nedir?

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]