GTM üzerinden oluşturabileceğimiz tag ve triggerlar sayesinde sitenizde olan eventleri ve butonları takip edebilir, bunları daha sonra Analytics raporlarınızda görebilir, kullanıcı davranışlarını analiz edebilirsiniz.
Google Optimize’da dört gözle beklediğimiz özelliklerden biri yayına alındı. Her A/B test sürecinde “Acaba testim doğru koşullarda çalışacak mı?”diye düşünülen bir an olur. Doğru koşullarda çalışıp çalışmadığını ise ön izleme…
Google Analytics Cohort raporlarını isteğinize göre esnetmek ister misiniz? Cohort Analizi, Analytics’te kullanıcıların ilk geldiği günden sonraki belirli periyotlarda hareketlerini/aksiyonları gösteren bir rapor arayüzüdür. Bu yazıda cohort analizinin ne işe…
Yavaş yavaş derinlerine indiğimiz serimizde bu bölümde ise hazır olarak GTM’in bizlere sunduğu değişkenlere değineceğiz. (Evet buradan da anlaşıldığı gibi custom olarak istediğimiz değişkeni kendimiz de yaratabiliyoruz. Bunun için gelecek…
Geçen bölümde nasıl GTM hesabı oluşturacağımızı ve siteye entegre edeceğimizden bahsetmiştim. Bu bölümde ise temel GTM kavramlarından bahsedeceğim. Bunlar; Variable(Değişken)Trigger(Tetikleyici)Tag(Etiket) Her birinin detayına ve çeşitlerine ayrı ayrı derinlemesine gireceğimizden ötürü…
Google Tag Manager (Google Etiket Yöneticisi), Google’ın bizler için sunduğu nimetlerden bir tanesi. GTM (Bundan sonra Google Tag Manager için kısaltma kullanacağım), sitemiz üzerindeki pek çok kod bloklalarını, Tag’leri (etiketleri)…
Yaşadığım deneyimlerden yola çıkarak test süreçlerini ve aldığım aksiyonları paylaşmak istiyorum. Eve giderken birden fazla yol seçeneğiniz olduğunu bilirsiniz. Bu durumda her gün aynı yolu mu kullanıyorsunuz yoksa “Yeni bir…
Google Optimize kullananlar zaman zaman varyasyonu preview edememe sorunu yaşayabiliyorlar. Çok doğal, biz de zaman zaman yaşıyoruz. Varyasyonu preview edememe sorununa çözüm olabilecek 8 maddeyi aşağıda sıraladım. Normalde hepsini biliyor…
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies. However you may visit Cookie Settings to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Reklamcılık çerezleri ziyaretçilere daha alakalı reklamların gösterilmesi ve reklam kampanyaları gösterilmesini sağlar. Bu çerezler ziyaretçileri siteler arasında anonim olarak takip eder ve özelleştirilmiş reklamlar gösterilebilmesi için gerekli bilgileri toplar.
Ölçümleme çerezleri ziyaretçilerin web sitesiyle ne şekilde etkileşime geçtiğini anlamak için kullanılır. Bu çerezler siteyi ziyaret eden kullanıcı sayısı, trafik kaynağı, hemen çıkma oranı gibi metriklerin ölçümlenmesini sağlar.
İşlevsel çerezler web sitesinin doğru şekilde çalışması için mutlaka bulunması gereken çerezlerdir. Bu kategori sitenin temel fonksiyonlarının ve güvenlik önlemlerinin çalışabilmesi için gerekli çerezleri kapsar. Bu çerezler herhangi bir kişisel bilgi depolamaz.
İşlevsel olmayan çerezler, web sitenin fonksiyon ve güvenlik önlemlerinden bağımsız olan çerezlerdir. Ağırlıklı olarak ölçümleme, reklamlar ve gömülü içerikler ile kullanıcı bilgisi toplamayı sağlar. Bu çerezlerin kullanılabilmesi için ziyaretçilerin iznine ihtiyaç vardır.