Merhabalar,

Bir uygulamayı store gönderimine kadar birçok kodlama ve test ortamından başarı ile geçtiniz. Sırada sizce ne var?

Devreye alım öncesinde bazı toolları entegre etmeniz rakip analizi, ölçümle, optimizasyon, reklam performansı, aso alanlarında sorularınıza cevap verecektir. En çok kullandığımız 6 ölçümleme aracını paylaşıyorum.

Bu noktada store gönderiminden önce uygulamanıza öncelikle ölçümleme araçlarını temel olarak kurmanızı tavsiye ederim. Böylece onbinlerce kullanıcının davranışını ve entegre ettiğiniz feature maddelerin performansını kaçırmadan temel olarak ölçümleyebilirsiniz. Bu ölçümleme aracları ile geliştirmeniz gereken noktaları kullanıcı davranışları ile birleştirerek keşfedeceksiniz.

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı

1. FIREBASE’i entegre edin.

(Analiz & Optimizasyon)

iOS, Android uygulamalar geliştirmek için Google’ın sunduğu mobil platformudur. Şu an için ücretsiz olarak kurulumları gerçekleştirebilirsiniz. Öne çıkan özelliklerinden funnel görselleştirmesi, cohort analizi, segment analizleri ve A/B testi imkanları ile hızlı aksiyon almanızı mümkün. Firebase, Google Ads ve AdMob gibi diğer Google’ın ürünleriyle entegre olarak çalışıyor.

Bonus: Crashlytics özelliği ile uygulamanızın crash performansını takip edebilirsiniz, böylelikle ayrı bir tool entegre etmeden kullanıma hazır olacaktır.

Google Analytics üzerinde data akışını görmek için Google Tag Manager’ı kurmanız gerektiğini hatırlatmak isterim.

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı

https://firebase.google.com/pricing/#blaze-calculator

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı

Platforms supported: Android, iOS, C++, Unity

2. GOOGLE ANALYTICS’i entegre edin.

(Analiz&Raporlama)

Uygulamalarda GTM ile birlikte firebase i entegre ederek Google Analytics rapor ekranlarını kullanabilirsiniz. Raporlama alanında firebase e göre daha gelişmiş olduğu için 2. ölçümleme aracı olarak yer vermek istedim.

Kullanıcı aksiyonlarını event, ziyaret sıklıklarını, conversion oranlarını arayüz üzerinden hazır raporlar ile takip edilebiliyor. Ek olarak huni analizi veya kohort analizi gibi birçok etkin seçeneği var. E-ticaret uygulamasına sahipseniz, ecommerce entegrasyonunu mutlaka gerçekleştirmelisiniz, böylece ürünlerin ve ürünlerin listelerine ait satış performansını takip edebilirsiniz.

İçerik tüketimine yönelik bir uygulamaya sahipseniz, önceliğiniz ecommerce yerine event bazlı aksiyonların entegrasyonu olmalıdır. Böylece uygulama içi buton tıklama, ve listeler arası geçişleri takip edebilirsiniz.

Bu alanda faz2 olarak bir geliştirme alanı açmalısınız, temel takip sonrasında uygulamaya gelen yeni özellikler ile birlikte paralel geliştirmeye devam etmenizi tavsiye ederim.

Kullanıcı segmentleri oluşturabilirsiniz.

Pricing plan: based on data points — free plan (5 million data points per month), basic plan (starting at 10 million data points per year), enterprise(upon request)

Bonus: Mixpanel

Bonus: Kochava

Globalde öne çıkan diğer bir tool Kochava, mobil uygulama için kullanıcı edinimi, katılımı ve LTV (lifetime value) takibi için bir mobil uygulama analizi ve ilişkilendirme platformudur. Kochava mobil analiz platformu ile ürününüzün önce çıkan KPI’ları ile belirlediğiniz tüm önemli veri noktalarını entegre edebilirsiniz. Ayrıca kullanıcı segmentleri oluşturabilirsiniz.

Platforms supported: Android, iOS, tvOS, Windows & Xbox One, Unity, ReactNative, Cordova, Adobe Air, Xamarin, Web SDK, Corona Labs, Adobe DPS, Adobe Analytics

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı
https://www.kochava.com/get-started/

Platforms supported: iOS, Android, Windows Store, Windows Phone

3. ADJUST’ı entegre edin.

(Reklam Performansı)

Mobil pazarlama verisini bir arayüzde toplayan birleşik mobil uygulama analizi aracıdır. Saatlik eğilimleri tespit edebilir, kullanıcı LTV’sini değerlendirebilir ve grupları analiz edebilirsiniz. Bu platformda, uygulama içindeki aksiyonları da entegre edip takip etmek mümkün. Ek olarak kohort analizi ile kullanıcıları reklam öğesine, yükleme tarihine, konuma ve daha fazlasına göre bölümlere ayırabilirsiniz. Sahtekarlık Önleme Paketi sizi kötü amaçlı ve hileli faaliyetlerden korur.

Şu an Adjust’un firebase&google analytics ile entegrasyonu bulunmuyor. Bu sebeple ayrı paneller üzerinden takip edebiliyoruz. Geliştirme sonrasında adjust datasını Google Analytics üzerinden takip etmek mümkün olacak, henüz bir bir entegrasyon takvimleri olmasada bu yönde gidecekleri yol olduğunu söyleyebiliriz.

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı
Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı

https://www.adjust.com/pricing/

4.UXCAM’ı entegre edin.

(Optimizasyon & App Heatmap)

UXCam, trafiği daha iyi analiz etmeyi sağlayan optimizasyon aracıdır. ürün Mobil uygulamada kullanıcı deneyimini izlemek ve sorunlarını kolayca tespit etmeyi sağlar. Web tarafında daha önce hotjar kullandıysanız uygulama tarafındaki muadili olarak düşünebilirsiniz.

Uygulama içerisindeki ısı haritalarını inceleyerek kullanım alanlarını, session kayıtlarını izleyerek kullanıcıların nasıl aksiyon aldıklarını inceleyebilirsiniz.

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı
Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı
Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı

https://uxcam.com/plans

Platforms supported: Android, iOS, React Native, Cordova, Xamarin, Flutter

5. MOBILACTION’u entegre edin.

(ASO)

‘Mobil kullanıcı kazanımı’ konularında bir platform üzerinden çözüm sunmayı hedefleyen ve kurucu ortaklığında birçok Türk barından şirketi . Türkiye’den çeşitli bankacılık uygulamaları ve e-ticaret sitelerinin mobil action’u kullandığını görmekteyiz.

Mobile Action uygulamalara ASO’nun temel kriterlerini olan; uygulama adı, anahtar kelimeler, ekran görüntüleri gibi hem Google Play hem de App Store’da ‘yorum desteği’ sağlıyor.

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı

https://www.mobileaction.co/pricing/

Eğer demo hesap talep etmek isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Platforms supported: Android, iOS

6. APP ANNIE kullanın.

(Rakip Analizi)

App Annie 60 ülkeden Android ve iOS uygulamalarına dair veriler sunan bu alanda en çok bilinen girişim. Ürününüzün rakipleri ile performansını birçok açıdan kıyaslama şansı sunuyor. 1 milyondan fazla kullanıcının olduğu App Annie, mobil veri ve analiz alanında lider bir küresel sağlayıcıdır.

Pazardaki rakipler hakkında bilgi edinmenizi ve konumunuzu görmenizi sağlar. Buradaki rakamları %100 olarak doğru kabul etmemenizi yön verecek şekilde değerlendirmenizi tavsiye ederim. Kendi uygulamanıza ait yansıyan rakamların oranıyla rakiplerinizin performansını takip edebilirsiniz.

Benchmark alanı olarak konumlandırabilirsiniz.

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı
Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı

Kaynak: https://s3.amazonaws.com/files.appannie.com/reports/App-Annie-PM-Use-Case-Catalogue.pdf

Free ve Premium olmak üzere iki kategoride özelliklerin kullanımı değişiyor. Detaylı incelemek için linki paylaşıyorum. Bir toolu kullanırken öncelikle free olarak deneyimleyip ardından beklentilerinizi karşılamadığı noktaya geldiğinizde premium olarak denemenizi tavsiye ederim.

Uygulamanızda Kullanmanız Gereken 6 Ölçümleme Aracı
https://www.appannie.com/en/product/free-premium/

Platforms supported: Android, iOS

Umarım faydalı olmuştur. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]